اقتصادی

ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف مرغ سایز در لرستان ضروری است

مجله روز/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ترویج و کشت مصرف مرغ سایز در استان ضروری است.

سید عماد شاهرخی در نشست محلول جوجه لرستانی در اتاق جلسات این سازمان، اظهار کرد: واقعیت این است که در تمام دنیا معمولا جوجه هایی مصرف می کنند که وزن زنده آنها بین یک تا دویست و کمتر از دو باشد. کیلوگرم که معمولا کیفیت بالایی دارند و سلامت بهتری دارند.

وی افزود: مردم ما بیشتر مرغ بالای 2 کیلوگرم مصرف می کنند و بخشی از وزن آن را چربی دور شکم مرغ تشکیل می دهد که برای مصرف انسان ارزشی ندارد و معمولا دور ریخته می شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه با فرهنگ سازی می توان گرایش مردم به مصرف مرغ را تغییر داد، گفت: به دنبال ترویج فرهنگ مرغ در بین مردم هستیم و در این زمینه کارهای خوبی انجام شده و با هماهنگی نهادهای مرتبط ، جلسه ای ماهانه در این خصوص برگزار می کنیم و مسائل و مسائل را پیگیری می کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر نهاده ها وارداتی است و بیشتر این نهاده ها به چربی تبدیل و دور ریخته می شود، به دنبال آن هستیم که بتوانیم به بهترین نحو به نفع تولیدکننده و مصرف کننده عمل کنیم.

وی تصریح کرد: پس از 50 روز نرخ تبدیل افزایش می یابد و به دلیل ضرر احتمالی برای تولید کننده ضرر است، بنابراین در این شرایط باید مرغ سایز را تبلیغ کنیم تا مردم نیز از مرغ سایز بهتری استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا