جامعه و خانواده

اعضای شوراهای ادوار و شهرداران سابق تهران هفته آینده به شورای شهر می‌آیند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با گرامیداشت روز شوراها، از دعوت رسمی شورای ششم برای حضور تمامی اعضای ادوار شورای شهر تهران در جلسه هم اندیشی روز یکشنبه آینده خبر داد و در این خصوص، گفت: در این جلسه مسائل روز تهران را مرور خواهیم کرد.

به گزارش مجله روز، مهدی چمران در دویست و سی امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی با یادآوری ۱۵ شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) این روز را به ملت مسلمان ایران بخصوص شهروندان تهرانی تسلیت گفت و افزود: وجود این حضرت در منطقه ری، قبله تهران، یک برکت است و امیدواریم همه ما متنعم از این برکات باشیم.

وی در ادامه با یادآوری مهمترین وقایع تقویم رسمی کشور به ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و در این باره گفت: یکی از روزهای بزرگ و تاریخی کشور ما شکست آمریکا در صحرای طبس بود؛ آن زمان که مردم خوابیده بودند آمریکایی ها خود را آماده کرده بودند پس از ورود به صحرای طبس بتوانند با اقدامات چریکی تهران را تصرف کنند که به خواست خداوند این حمله دفع شد و آنها مجبور به فرار شدند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: حادثه صحرای طبس یک معجزه الهی بود و خداوند نمی‌خواست به ایران اسلامی آسیبی وارد شود.

وی همچنین با یادآوری روز ۷ اردیبهشت ماه که بعنوان روز نکوداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شده است، ضمن گرامیداشت یاد و نام جهان پهلوان تختی، اظهار داشت: سرزمین کهن ما از دیرباز دارای سنت خوب پهلوانی بوده و مفتخریم که همچنان بر این سنت پایداریم چرا که پهلوانان نامداری همچون تختی از همین زورخانه ها برخاستند و به میدان آمدند.

چمران در ادامه سخنان خود موضوع حمل و نقل را یکی از پر اهمیت ترین موضوعات مهم برشمرد و با اشاره به نامگذاری روز هفتم اردیبهشت ماه بنام «روز ایمنی حمل و نقل» این روز را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت و با بیان اینکه باید کاری کنیم که سطح ایمنی و حمل و نقل هر روز ارتقاء یابد از حضور محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه آتی صحن شورا خبر داد.

وی همچنین با گرامیداشت  فرارسیدن سوم اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار این روز را به همه معماران تبریک گفت و افزود: امیدواریم بتوانیم معماری اصیل ایرانی-اسلامی که جایگاه ارزشمند و قدمتی دیرینه در معماری جهان دارد را ارتقاء بدهیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شورا، یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است، با گرامیداشت روز ۹ اردیبهشت که بنام روز شوراها در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده از دعوت رسمی شورای ششم برای حضور  تمامی اعضای ادوار شورای شهر تهران در جلسه هم اندیشی روز یکشنبه خبر داد و در این خصوص اظهار کرد: از تمامی اعضای شوراهای ادوار و شهرداران سابق شهر تهران دعوت بعمل آمده تا بتوانیم در این جلسه که در صحن فعلی شورا برگزار خواهد شد مسائل روز تهران را مرور کنیم.

وی افزود: آمریکا در کنار همه مسایل حمایتی خود از دولت های متخاصم بخصوص در مسائله غزه با یک ظاهر فریبی به گونه‌ای قلمداد می‌کند که آنها تا الان در مقابل تندروی های اسرائیل ایستاده اند؛ اما در باطن می بینیم که برای حمایت از کشتارها و قتل عام ملت ها، به دولت های اسرائیل و اکراین کمک مالی برابر ۹۵ میلیارد دلار را به تصویب می رساند و به آنها دستخوش آدم کشی می‌دهند.

چمران تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد پایان این ظلم ها و ریشه کن شدن جنایاتی که به دست صهیونیست ها با حمایت های همه جانبه آمریکایی ها در منطقه رخ داده باشیم.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا