اقتصادی

برقراری آرامش نسبی در بازار طلا و سکه

در هفته گذشته با وجود رشد قیمت جهانی طلا و نوسانات نرخ ارز داخلی، بازار طلا و سکه با حداقل نوسان و آرامش نسبی همراه بود.

به گزارش مجله روز، بازار جهانی طلا در هفته گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرد و در نهایت هر اونس طلا با وجود نوسانات فراوان از ابتدای هفته تاکنون، با رشد 13 دلاری به پایان هفته رسید. .

با وجود رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی، با توجه به کاهش نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار ارز و طلا با حداقل نوسانات مواجه شد و از آرامش نسبی بهره مند شد.

آرامش نسبی قیمت سکه در هفته جاری این است که قیمت سکه در هفته گذشته از مرز 22 میلیون تومان عبور کرد.

ربع سکه ارزان شد

بر اساس بیانیه اتحادیه طلا و جواهر تهران به مجله روز، هفته گذشته هر مثقال طلای 17 عیار در آخرین معاملات دیروز (پنجشنبه) هفت میلیون تومان نسبت به ابتدای هفته با 150 هزار تومان افزایش معامله شد. و 800 هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت که نسبت به ابتدای هفته 34 هزار تومان افزایش داشته است.

در پایان این هفته قیمت سکه تمام طرح جدید با 200 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 20 میلیون تومان رسید، اما سکه تمام طرح قدیم بدون تغییر در 19 میلیون تومان باقی ماند.

نیم سکه در هفته جاری 200 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته 11 میلیون و 600 هزار تومان معامله شد.

ربع تنها قطعه ای از انواع سکه است که طی هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. هر ربع سکه در پایان هفته 8 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به ابتدای هفته 400 هزار تومان ارزانتر است. ارز گرم در هفته گذشته بدون تغییر باقی ماند و چهار میلیون و 700 هزار تومان معامله شد.

در حال حاضر حباب ارز حدود دو میلیون تومان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا