بین الملل

تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای جدید ایران و دانمارک به مقامات قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین مجله روز در بیشکک، «آیبک آرتیکبایف» معاون دوم وزیر امور خارجه قرقیزستان رونوشت استوارنامه «غلامحسین یادگاری» سفیر جدید ایران در این کشور را  پذیرفت.

آرتیکبایف به سفیر جدید ایران تبریک گفت و برای وی به عنوان سفیر این کشور در قرقیزستان آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

معاون دوم وزیر امور خارجه قرقیزستان به اهمیت تقویت و گسترش بیشتر همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین تعامل در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای اشاره کرد.

وی همچنین پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای را به عنوان عضو رسمی تبریک گفت.

در پایان این دیدار طرفین آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور اعلام کردند.

همچنین «آیبک مولدوگازیف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان تقدیم رونوشت استوارنامه «یاکوب هنینگسن» سفیر جدید پادشاهی دانمارک در این کشور با مقیم مسکو را پذیرفت.

مولدوگازیف با تبریک آغاز ماموریت دیپلماتیک در این کشور به هنینگسن ابراز امیدواری کرد که برای تحکیم هر چه بیشتر روابط دو کشور فعالیت‌های مشترک صورت گیرد.

طرفین درباره موضوعاتی که در دستور کار همکاری‌های دوجانبه قرار دارند، چشم‌انداز توسعه بیشتر گفت‌و‌گوهای سیاسی و همکاری‌های بین پارلمانی، گسترش روابط تجاری و اقتصادی، بهبود چارچوب حقوقی را مورد بررسی قرار دادند. به ویژه پیشنهاد شد که در مورد سازماندهی بازدیدهای سطح بالا و مشاوره‌های بین وزارت‌خارجه اقدام شود.

دو طرف همچنین در مورد توسعه بیشتر روابط در اتحادیه اروپا و در پلتفرم‌های سازمان ملل تبادل نظر کردند.

در پایان این دیدار معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان برای سفیر دانمارک در کار خود در این کشور آرزوی موفقیت کرد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا