ایرانی کسب و کارعمومی

ایکس باکس وان تا چند سال پشتیبانی میشود

در این مطلب به بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس مایکروسافت می‌پردازیم و این کنسول بازی را از جنبه‌های مختلف ارزیابی می‌کنیم. چند سالی‌است که صنعت گیم بیشتر از قبل مورد توجه کاربران قرار گرفته و شمار طرفداران آن افزایش یافته است. همین موضوع باعث می‌شود که کمپانی‌های مختلف جهت ارائه بهترین کنسول بازی وارد رقابت شوند. البته بازی‌های کامپیوتری برای برخی از گیمرها فراتر از سرگرمی هستند و به یک منبع درآمد برای گیمرها تبدیل شده‌اند.

گیمرهایی که با PC یا لپ تاپ بازی می‌کنند، جهت استفاده از یک سیستم قدرتمند و اجرای بازی‌ها به بهترین شکل ممکن، باید هزینه‌های نجومی بپردازند. قیمت بسیار زیاد کامپیوترهای گیمینگ و کنسول‌های نسل 9 باعث می‌شود که بسیاری از پلیرها همچنان با کنسول‌های نسل 8 بازی کنند. نسخه اصلی کنسول مایکروسافت در نسل قبلی، ایکس باکس وان بود و تقریبا سه سال بعد از انتشار Xbox One، شاهد عرضه ایکس باکس وان اس بودیم. این کنسول بازی در واقع یک نسخه بهبود یافته از Xbox One است که ابعاد کوچک‌تری دارد و هنگام بازی صدای کم‌تری ایجاد می‌کند. البته پیشرفت‌ در مشخصات ایکس باکس وان اس فقط به طراحی بهتر محدود نمی‌شود و این کنسول از نظر فنی نیز بهتر از ایکس باکس وان عمل می‌کند.

از جمله قابلیت‌هایی که به مشخصات ایکس باکس وان اس اضافه شده، می‌توان به پشتیبانی از 4K اشاره کرد. البته کیفیت 4K فقط هنگام پخش فیلم در دسترس است. در مجموع می‌توان گفت که اگر بودجه شما برای خرید بازی از اپیک گیمز کافی نیست، ایکس باکس وان اس می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

همان‌طور که می‌دانید، کنسول‌های بازی صفحه ‌نمایش ندارند و کاربران می‌توانند کنسول خود را به مانیتور یا تلوزیون وصل کنند. جهت بازی با کنسول ایکس باکس وان اس بهتر است از نمایشگری با کیفیت 4K استفاده کنید تا از حداکثر پتانسیل کنسول بهره‌مند شوید. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با خرید می‌توانید تجربه بهتری هنگام گیمینگ داشته باشید. از جمله تجهیزاتی که می‌توانید برای کنسول ایکس باکس وان اس تهیه کنید، می‌توان به کیبورد مخصوص چت، کینکت، هدست استریو و تیونر تلوزیون اشاره کرد. اگر قصد خرید را دارید و تمایلی به ندارید،‌ بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس را از دست ندهید.

طراحی کنسول ایکس باکس وان اس

طراحی و ساختار کنسول یکی از ملاک‌های اصلی گیمرها هنگام خرید یک کنسول جدید است. البته سخت‌افزار دستگاه، برند سازنده کنسول و رابط‌ کاربری آن اهمیت بیشتری نسبت به طراحی دارد، اما ظاهر زیبا در انتخاب کاربران بی‌تاثیر نخواهد بود. کنسول اصلی مایکروسافت در نسل هشتم، Xbox One بود که با توجه به ابعاد بزرگ و منبع تغذیه خارجی، می‌توان گفت که طراحی جذابی نداشت. از جمله مهم‌ترین تغییرات ایکس باکس وان اس نسبت به نسخه اصلی این کنسول، بهبود طراحی و کوچک شدن ابعاد آن بود.

در مشخصات ایکس باکس وان اس ذکر شده که این محصول در ابعاد 6.5×23×29.5 سانتی‌متر طراحی شده است. Xbox One S با وزن 2.9 کیلوگرم، به عنوان سبک‌ترین مدل ایکس باکس وان شناخته می‌شود. دکمه پاور و خروج دیسک در کنسول ایکس باکس وان اس به صورت فیزیکی طراحی شده‌ و خروجی USB 3.0 و کلیدی که جهت سینک کردن کنترلر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به قسمت جلوی کنسول منتقل شده است.

ایکس باکس وان پورت کینکت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ این در حالی‌است که پورت کینکت از مدل وان اس حذف شده است. بنابراین در قسمت پشت دستگاه، شاهد HDMI In، HDMI Out، USB و اترنت هستیم. البته پشتیبانی نکردن از پورت کینکت به این معنی نیست که کاربران ایکس باکس وان اس نمی‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند.

اگر می‌خواهید از کینکت استفاده کنید، باید آداپتور آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. در مجموع، می‌توان گفت که ایکس باکس وان اس از نظر طراحی یکی از بهترین کنسول‌های تاریخ است و ابعاد کوچک، ظاهر شیک و وزن کم، این کنسول را به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های نسل هشتم تبدیل کرده‌اند.

در ادامه بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس باید به طراحی فوق‌العاده دسته‌های آن اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید، برای بازی در کنسول‌ها به کنترلر نیاز دارید و طراحی مناسب کنترلر تاثیر مستقیم در تجربه بازی دارد. کنترلرهای کنسول‌های ایکس باکس از نظر طراحی فوق‌العاده هستند و می‌توان گفت که طراحی آن‌ها، نسبت به دسته‌های کنسول بازی شرکت سونی (PS) بهتر است. به‌لطف طراحی عالی کنترلرهای ایکس باکس می‌توانید در بازی‌های مختلف، بهترین عملکرد را داشته باشید. همچنین، ایکس باکس وان اس از کنترلر Xbox One پشتیبانی می‌کند و اگر در حال‌ حاضر کنترلر ایکس وان دارید، نیازی نیست که کنترلر مخصوص وان اس را خریداری کنید.

عملکرد Xbox One S

مهم‌ترین بخش در بررسی مشخصات ایکس باکس وان اس ارزیابی سخت‌افزار و عملکرد آن است. این دستگاه به خوبی می‌تواند عناوین گیمینگ نسل 8 را اجرا کند، اما سوال اصلی برای کاربران Xbox One این است که آیا نسخه وان اس، به عنوان یک مدل بهبود یافته از کنسول نسل هشت مایکروسافت می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت بهتری اجرا کند یا خیر؟ همان‌طور که پیش از این گفتیم، ایکس باکس وان اس از نظر قدرت پردازش نیز نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است؛ اما این بهبود به حدی چشم‌گیر نیست که باعث شود جلوه‌های بصری بازی‌ها در ایکس باکس وان اس نسبت به ایکس باکس وان چشم‌نوازتر باشند.

مهم‌ترین ویژگی‌های Xbox One S به طراحی و ظاهر کنسول مربوط می‌شوند؛ اما این به معنای ضعیف بودن کنسول نیست. ایکس باکس وان اس، کاربرانی را که به سخت‌افزار و قدرت پردازش اهمیت می‌دهند، از خود نا امید نمی‌کند. کنسول‌ها صرفا برای اجرای عناوین گیمینگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و با این دستگاه‌ها می‌توانید به اپلیکیشن‌هایی مانند هولو یا نتفلیکس هم دسترسی داشته باشید.

به همین جهت می‌توان گفت که پخش فیلم با کیفیت 4K و نریخ فریم 60fps می‌تواند یکی از قابلیت‌های جذاب ایکس باکس وان اس باشد. قدرت پردازش این کنسول نسبت به نسخه معمولی ایکس باکس وان کمی افزایش یافته که به‌لطف این پیشرفت جزئی، بازی‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند، با رنگ‌های اشباع شده اجرا می‌شوند.

علاوه‌بر طراحی و قدرت پردازش، هنگام باید به ظرفیت هارد آن نیز توجه کنید. بازی‌های جدید معمولا به 100 گیگابایت حافظه نیاز دارند؛ بنابراین، هاردهای 500 گیگابایتی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز گیمرها باشند. محصول مذکور در سه نسخه با ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت به فروش می‌رسد. البته قیمت این مدل‌ها یکسان نیست و در صورتی که می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، مدل 500 گیگابایتی بهترین انتخاب است. البته بهترین انتخاب برای اکثر گیمرها، نسخه 1 ترابایتی است؛ چرا که علاوه‌بر ارزش خرید بالا، فضای ذخیره‌سازی قابل قبولی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب مشخصات ایکس باکس وان اس را با شما به اشتراک گذاشتیم و این کنسول بازی را از جنبه‌های مختلف ارزیابی کردیم. همان‌طور که گفتیم، ایکس باکس وان اس یک مدل بهبود یافته از ایکس باکس وان است که از نظر طراحی و قدرت پردازش، بهتر از کنسول Xbox One عمل می‌کند. همچنین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که قیمت ایکس باکس وان و مدل وان اس تفاوت چندانی ندارد و به همین دلیل، می‌توان گفت خرید ایکس باکس وان برای کاربرانی که می‌خواهند یک کنسول بازی نسل هشت تهیه کنند، چندان منطقی نیست.

کنسول نسل هشت مایکروسافت در سه مدل Xbox One، Xbox One S و Xbox One X عرضه شد. قدرتمندترین مدل این کنسول بازی، یعنی ایکس باکس وان ایکس از نظر قدرت پردازش بهبود چشمگیری داشت. اگر نمایشگر شما از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند، Xbox One X قدرتمندترین کنسول نسل 8 است که می‌توانید خریداری کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که ایکس باکس وان ایکس گران‌ترین مدل Xbox One است و کاربرانی که به فکر کاهش هزینه هستند، بهتر است که مدل وان اس را خریداری کنند. شما میتوانید برای خرید و خواندن مقاله‌های بیشتر به و مراجعه کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا