اقتصادی

امضای تفاهمنامه همکاری دو جانبه ایران و ازبکستان در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

در این یادداشت تفاهم که بین رئیس مرکز اطلاعات مالی ایران و رئیس واحد اطلاعات مالی ازبکستان و با حضور سفیر ایران در تاجیکستان به امضا رسید، طرفین بر توسعه تعاملات کاری و بسیج ظرفیت های موجود در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم.

به گزارش مجله روز و به نقل از شادا، خانی دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در حاشیه اجلاس منطقه ای اوراسیا با دلشاد وزیر دارایی ایران تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان انجام شد، خانی بر افزایش تعاملات فی مابین به ویژه در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید کرد.

وزیر دارایی تاجیکستان در این دیدار ضمن تشکر از همکاری های فنی و تخصصی ایران در تعاملات متقابل، بر توسعه این همکاری ها تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در دیدار دوستانه خانی و چیخانچین – معاون رئیس جمهور و رئیس واحد اطلاعات مالی روسیه، در حاشیه نشست EAG بر لزوم افزایش تعاملات متقابل با هدف مبارزه جدی تر با پولشویی تاکید شد. و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تامین مالی قاچاقچیان مواد مخدر.

در این نشست، طرف روسی که ریاست کارگروه منطقه ای اوراسیا در FATF را بر عهده دارد، از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم قدردانی کرد و گزارش دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. ایران توسط دبیرخانه اوراسیا به FATF اعلام خواهد شد و تمام تلاش‌ها و تمرکز بر حذف ایران از لیست سیاه خواهد بود.

همچنین در این جلسه بازنگری و تقویت تفاهم نامه جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه با هدف تقویت تعاملات فی مابین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد شکل گیری این دو به صورت جدی پیگیری شود. اتحاد شرق برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، با تمرکز بر دو کشور

این شانزدهمین تفاهم نامه همکاری مرکز اطلاعات مالی ایران و واحد اطلاعات مالی سایر کشورهاست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا