عمومی

کمبود کارشناس رسمی دادگستری در برخی شهرستان های زنجان وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام علی فرجی برحق در مراسم تحلیف۸۶ نفر از کارآموزان کارشناسی رسمی دادگستری استان افزود: حوزه کاری قضا و قضاوت ، اجرای عدالت و احقاق حق است و لازمه صدور یکی از دلایل اطاله دادرسی، توزیع ناعادلانه کارشناسی است حکم متقن و قانع کننده در برخی موضوعات منوط به نظریه های دقیق کارشناسی است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه نظریه های کارشناسی باید دقیق و شفاف و به موقع باشد اظهار داشت: پاسخ به موقع نظریه های کارشناسی، ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده ها، مانع اطاله دادرسی خواهد شد، بنابر این انتظار دستگاه قضا از کارشناسان تلاش برای اظهار نظرها بر مبنای اساس و تبیین خوب موضوع کارشناسی است.

فرجی برحق ادامه داد: عدم دقت در ارائه نظریه های کارشناسی منجر به ارجاع موضوع کارشناسی به هیات های چند نفر می شود که این امر مشکلاتی را برای اصحاب پرونده و دادگاه ها بوجود می آورد.

رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز در ادامه جلسه گفت: کار کارشناسان رسمی دادگستری به جهت کمک به امر دادرسی و اجرای عدال یک شغل مقدس است.

حسن عبدلیان پور با بیان اینکه قاضی در امر قضاوت اشرافیت کامل به علم حقوق و قضاوت دارند افزود :قضات محاکم در برخی موضوعات تخصص و اشرافیت کامل را ندارند که در این امر کارشناسان رسمی با نظریه های فنی و کارشناسی کمک کار آنها هستند.

وی توزیع ناعادلانه کارشناسان رسمی در برخی رشته ها در مراکز استان ها و استان زنجان را از دغدغه مرکز وکلا و کارشناسان رسمی برشمرد و گفت: درخواست ما از شورای عالی کارشناسان رسمی مرکز بر رفع این مشکل است، چرا که یکی از دلایل اطاله دادرسی موضوع توزیع ناعادلانه امر کارشناسی است.

رییس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه ادامه داد: اقدامات این مرکز در یک و نیم سال گذشته در حوزه خرید زمین و ساختمان در مراکز استان ها نسبت به سنوات گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

و ی خاطر نشان کرد: امروز کلنگ احداث ساختمان کارشناسان رسمی استان زنجان انجام خواهد شد و امیدواریم با کمک مرکز و خود استان شاهد افتتاح به موقع این ساختمان باشیم.

در این مراسم تعداد ۸۶ نفر از کار آموزان کارشناسی رسمی استان مراسم تحلیف را به جای آوردند.

دکمه بازگشت به بالا