حوادث

گشت‌زنی انتخاباتی پلیس فتا در فضای مجازی/ برخورد با مجرمان سایبری

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا تاکید کرد که پلیس با مجرمان انتخاباتی در فضای مجازی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش مجله روز، سرهنگ علی محمد رجبی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت:‌ فضای مجازی از انسان‌ها و کاربرانی تشکیل شده و در شبکه‌های اجتماعی کاربران هستند که فضای محتوایی این شبکه‌ها را می‌سازند. محتواهایی که در این شبکه‌ها تولید می‌شود را کاربران تولید می‌کند و اگر هر کدام به انتشار آگاهانه توجه داشته باشند و خبرهای دروغ که منبع موثقی ندارند منتشر نکنند و حتی اگر خبری را که آسیب رسان است بازنشر ندهند و این احساس مسئولیت را داشته باشند که آگاهانه نسبت به این موضوع وارد شوند قطعاً فضای مجازی سالمی را خواهیم داشت.

وی درباره اینکه چقدر انتشار آگاهانه می‌تواند بر سلامت انتخابات موثر باشد، گفت:  فضای انتخاباتی در ایران کاملاً مردمی است و در شهرستان‌های کوچک این جنب و جوش مردمی خیلی بیشتر می‌شود و عملاً بار اصلی تبلیغات انتخاباتی در کشور را مردم بر عهده دارند و ساز و کار کاملاً مردمی دارد به خصوص در حوزه‌های انتخابیه شهرستانی این فضا دقیقاً دیده می‌شود. وقتی حوزه تبلیغات انتخاباتی بیشتر مردمی است؛ مسئولیت پذیری کاربرها و طرفدارهای کاندیدها در سالم بودن انتخابات خیلی کمک کننده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا درباره اینکه پلیس فتا چگونه با جرائم رخ داده در این فضا برخورد خواهد کرد، گفت: در قانون جدید انتخاباتی کشور مصادیق متعددی برای جرائم حوزه انتخابات تعیین شده؛ مثلا اگر به کاندیدایی دروغی منتسب شود یا شایعه شود انصراف داده و …، متناسب با نوع جرم رسیدگی می‌شود و قانون برای کاندیداها الزاماتی را تعیین کرده؛ مثلاً وعده‌های خارج از توان خود نباید بدهند و ستادهای مجازی خود را مشخص کنند و اطلاع رسانی داشته باشند تا از شایعات جلوگیری شود.

رجبی ادامه داد: پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی بر طبق قانون و بر اساس ساز و کارهایی که طراحی شده، گشت زنی سایبری خود را آغاز کرده و بحث‌های مختلفی در خصوص انتخابات متناسب با آنچه به پلیس واگذار شده در حال انجام است و مانند سایر انتخابات با مجرمان برخورد می‌کند تا یک انتخابات پرشور و سالمی را تجربه کنیم و با کسانی که قصد دارند فضای انتخاباتی را به هم بزنند و افکار عمومی و آرامش انتخاباتی کشور را در فضای مجازی مختل کنند قطعاً قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در استفاده از سبک نوشتاری منحصر به فرد هستم. توانایی خلق تاثیر و ارتباط عاطفی با خوانندگان را دارم.
دکمه بازگشت به بالا