عمومی

با خوردن این سبزیجات از شر چربی شکمی خلاص شوید

همه سبزیجات دارای مواد مغذی و مفیدی هستند، اما در این بین برخی از آنها در کاهش چربی شکمی بهتر از سایرین عمل می‌کنند. به‌طور مثال، اسفناج با دارا بودن فیبر و ویتامین K، در کاهش وزن بدن و جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم نقش دارد.

به گزارش مجله روز، به طور کلی، مصرف مقادیر بالای سبزیجات در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌ها، بهبود هضم، تنظیم قند خون و کاهش وزن سالم کمک کند. فراتر از این مزایا، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که برخی سبزیجات با مواد مغذی بخصوصی که در خود دارند، به کاهش چربی شکم نیز کمک می‌کنند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سن، سبک زندگی کم تحرک، کیفیت پایین رژیم غذایی یا مصرف زیاد الکل در افزایش چربی در ناحیه شکم نقش دارند. به همین دلیل، از دست دادن چربی شکم نیازمند یک رویکرد متعادل و جامع است. به عنوان مثال، ورزش، پرهیز از مصرف دخانیات، کاهش استرس و مهم‌تر از همه داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از سبزیجات می‌تواند در از بین بردن چربی شکم مؤثر باشد. بهترین سبزیجاتی که به کاهش و از بین بردن چربی‌های مزاحم در ناحیه شکم کمک می‌کنند، عبارتند از:

۱) کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از مغذی‌ترین سبزیجاتی است که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید. این سبزی چلیپایی سرشار از آنتی اکسیدان است و در کاهش التهاب نقش دارد. با کاهش التهاب در بدن، اندام‌ها بهتر فعالیت کرده و به مدیریت وزن بدن کمک می‌کنند. طبق تحقیقات، بروکلی یک ماده گیاهی مفید برای نابودی چربی شکم است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم سبزیجات تیره‌رنگ، مانند بروکلی و سبزیجات برگ‌دار، مانند کلم پیچ و اسفناج، به کاهش چربی احشایی در افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند.

۲) هویج

هویج سرشار از نوعی ترکیب گیاهی به نام لوتئین است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و توانایی بالقوه در کاهش بافت چربی شکم است. هم‌چنین جویدن هویج خام، به متابولیسم کمک کرده و به دنبال آن روند چربی‌سوزی را تقویت می‌کند.

۳) کاهو

سبزی دیگری که در کاهش چربی شکم نقش دارد، کاهو است. اول از همه، کاهو سرشار از لوتئین است و تأثیر چشمگیری بر کاهش چربی شکم دارد. کاهو حاوی ترکیباتی به نام کاروتنوئیدها است که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد این ترکیبات به چربی‌سوزی در ناحیه شکم کمک می‌کنند. یک مطالعه بر روی مردان ژاپنی مبتلا به چاقی نشان داد که افزایش مصرف سبزیجات غنی از کاروتنوئید، مانند کاهو، می‌تواند چربی احشایی (شکمی) را کاهش دهد.

۴) چغندر

این گیاه ریشه‌دار مملو از مواد مغذی است که فرایند هضم را بهبود می‌بخشد و در پی آن، به مدیریت وزن کمک می‌کند. هم‌چنین چغندر سرشار از فیبر است؛ خوردن فیبر کافی در هر وعده غذایی یا میان‌وعده در جلوگیری از نفخ، کاهش اشتها و افزایش احساس سیری مؤثر است و به بهبود سلامت میکروبیوم روده کمک می‌کند، مسئله‌ای که در کاهش وزن سالم بسیار مهم است.

فیبر علاوه بر کمک به کاهش وزن عمومی، در کاهش چربی شکمی نیز بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که از رژیم غذایی پرفیبر پیروی می‌کنند، چربی احشایی کمتری در ناحیه شکم دارند.

۵) اسفناج

به گفته متخصصان تغذیه، مصرف زیاد اسفناج در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. به طور کل، سبزیجات سبزرنگ اثر فوق‌العاده‌ای در از بین بردن چربی احشایی دارند. اسفناج علاوه بر فیبر، حاوی ویتامین K بالایی است و در کاهش وزن بدن و جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم نقش دارد.

منبع:مجله روز از  eatthis

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا