ایرانی کسب و کارعمومی

علامت های روی صفحه نمایش یخچال ساید اسنوا

توصیه می‌شود برای تعمیر اصولی یخچال اسنوا و جلوگیری از آسیب به سایر قطعات حتما از یک تکنسین متخصص راهنمایی بگیرید. ارورهای یخچال اسنوا و ساید بای ساید اسنوا و همچنین نحوه رفع هر کدخطا در این مقاله بیان شده است.

فهرست ارور یخچال اسنوا مدل کمبی 676

برخی از ارورهای یخچال فریزر اسنوا را به راحتی می‌توان برطرف کرد و نیازی به تماس با تعمیرکار یخچال نخواهد بود. اما دیگر خطاهای یخچال اسنوا، نیازمند دانش تخصصی و تجربه بوده و برطرف کردن آنها به همین راحتی نیست. در ادامه ارورهای یخچال اسنوا و علت آنها ارائه شده است:

ارور F1 یخچال اسنوا

این ارور به معنای عدم سرد شدن اواپراتور است. در این حالت اواپراتور دچار یخ زدگی شده است. برای رفع این ارور باید اواپراتور توسط تکنسین چک شود.

تعمیر تخصصی یخچال اسنوا خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته

کد خطا یا ارور F2 یخچال اسنوا

این ارور به خرابی سنسور داخل فریزر اشاره دارد. تکنسین باید سوکت سنسور را بررسی و در صورت لزوم سنسور و برد کنترلی را تعویض کند.

ارور F3 یخچال اسنوا

این ارور به خرابی سنسور داخل یخچال مربوط می‌شود. برای رفع این کدخطا باید سوکت سنسور و برد اصلی بررسی شود.

ارور F4 یخچال اسنوا

این پیغام خطا به معنای خرابی سنسور دیفراست است. در این حالت سوکت سنسور را بررسی کنید. همچنین ممکن است تعویض سنسور و برد کنترلی نیز لازم باشد.

ارور F5

علت نمایش این ارور یخچال اسنوا عمل نکردن فرآیند دیفراست است که ممکن است المنت قطع شده باشد.

کد خطای F6 یخچال اسنوا

ارور مربوطه به خرابی آی سی حافظه اپروم مربوط می‌شود. تعویض برد کنترلی در اکثر مواقع موجب برطرف شدن این کدخطا می‌شود.

ارور F7

در صورت نمایش این ارور، فن یخچال دچار مشکل شده است. فن یخچال را بررسی کرده و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.

کد خطا یا ارور F8 یخچال اسنوا

در صورتی که این کد خطا نمایش داده شود، به معنای خرابی فن فریزر است. فن فریزر را چک کنید. در صورتی که سوخته است یا ایراد دارد باید تعویض شود.

ارور H یخچال اسنوا

این ارور به معنای گرم بودن یخچال است. اگر دمای یخچال به بالای 18 درجه برسد، ارور مورد نظر نمایش داده شده و صدای بوقی نیز پخش خواهد شد. احتمالا دلیل بروز خطا، کم بودن گاز و بدون گاز بودن موتور یخچال است.

کد خطا یا ارور H1

این ارور یخچال اسنوا به گرم بودن فریزر اشاره دارد. اگر دمای فریزر به بالای 9 درجه برسد، ارور نمایش داده شده و همچنین بوقی از دستگاه بلند می‌شود. دلیل بروز خطا احتمالا به کم بودن گاز یا نبود گاز مبرد در موتور یخچال برمی‌گردد.

ارور یخچال اسنوا مدل 810

ارورهای یخچال اسنوا مدل 810 و علت آنها در جدول زیر ارائه شده است:

کد خطا یا ارور یخچال اسنوا مفهوم خطا
F1 سرد نشدن اواپراتور
F2 خرابی سنسور فریزر
F3 خرابی سنسور یخچال
F4 خرابی سنسور اواپراتور فریزر
F5 خرابی سنسور اواپراتور یخچال
F6 خرابی سنسور محیط
F7 خرابی فن فریزر
F8 خرابی فن یخچال
F9 خرابی هیتر فریزر
FA خرابی هیتر یخچال
FB خرابی آی سی (IC)
H1 مشکل شارژ گاز یخچال

کدخطا یا ارورهای ساید بای ساید اسنوا

ارورهای ساید بای ساید اسنوا، مفهوم هر کدخطا و اقدامات لازم هنگام بروز هر ارور در جدول زیر ارائه شده است:

کد خطای ساید بای ساید اسنوا مفهوم خطا اقدام لازم
C1 اشکال در سیستم موتور یا نشتی گاز کارکردن موتور بیش از 3 ساعت
D1 سنسور دیفراست قطع می‌شود بررسی سنسور دیفراست
D2 دیفراست به صورت دستی فعال است برفک زدایی دستی را فعال کنید
DR سوئیچ یخچال خراب است درب یخچال را بررسی کنید.
DF سوئیچ فریزر خراب است چک کردن درب یا باز بودن آن بیش از 1 ساعت
DH سوئیچ هوم بار خراب است چک کردن درب یا باز بودن آن بیش از 1 ساعت
E1 سنسور قالب یخ قطع می‌شود
E9 سیستم آبرسانی مشکل دارد برای بررسی سیستم آبرسانی از یک تکنسین کمک بگیرید.
ET سوئیچ زیر قالب یخ مشکل دارد
ES ایراد میکروسوئیچ در صورت خرابی میکروسوئیچ باید برای تعویض آن اقدام کنید.
EA موتور یخ ساز ایراد دارد موتور با تست سوئیچ کنترل شود
EU سوئیچ بال مرغی مشکل دارد با تست سوئیچ عملکرد بال مرغی بررسی شود
F1 سنسور فریزر قطعی دارد سنسور فریزر را بررسی کنید
F3 عمل دیفراست انجام نمی‌شود با قطع و وصل مجدد جریان، حین کار دیفراست انجام نشود
R1 سنسور یخچال قطعی دارد سنسور یخچال را بررسی کنید
RT سنسور دمای محیط قطعی دارد سنسور دمای محیط چک شود

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کدخطا و ارورهای یخچال فریزر و ساید بای ساید اسنوا پرداخته ایم. در صورت مشاهده هریک از ارورهای یخچال اسنوا، توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از آسیب به سایر قطعات دستگاه حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید تا دستگاه شما به صورت اصولی تعمیر شود.

سوالات متداول

این پیغام خطا به معنای خرابی سنسور دیفراست است. در این حالت سوکت سنسور را بررسی کنید.

در صورت نمایش این ارور باید برای شارژ گاز یخچال اقدام کنید.

اگر فرایند دیفراست به درستی انجام تعمیر یخچال ساید بای ساید در انواع برند در تعمیرسرا

تنظیمات یخچال ساید بای ساید با علائم مختلفی روی صفحه نمایش درب آن نشان داده شده. شاید این علائم برای شما هم مثل من کمی گیج کننده است اما با صرف کمی زمان، می توانید استفاده از آن را به آسانی یاد بگیرید. در  ترفندهای کار با انجام تنظیمات یخچال را در اختیارتان می گذارم. حتم دارم بعد از خواندن این مقاله از امکانات ساید بای ساید خود لذت خواهید برد.

این علائم و تنظیمات برای به کاربرد درست یخچال و عمر طولانی تر خود یخچال فریزر و مواد غذایی داخل آن تعبیه شده اند. برای این که به خوبی از آنها نگهداری کنیم، باید شیوه درست کار با آن را یاد بگیریم.

ابتدا علامت های تنظیمات یخچال را برایتان توضیح می دهم و در ادامه به مهمترین نکات نصب یخچال و راهنمای تنظیم دمای یخچال اشاره می کنم. از آنجا که تنظیمات یخچال به طور کلی مشترک هستند، در اینجا تنظیمات برند خاصی مد نظر نیست و منظور همه برندهای این دستگاه است.

تعریف علائم روی صفحه نمایش تنظیمات یخچال

صفحه نمایشگر یخچال یا در بالای درب قرار دارد و یا علاوه بر آن صفحه تنظیمات دیگری هم برای قسمت یخساز آن گذاشته اند. در اینجا طررز کار با هر دوی آنها را به شما معرفی می کنم. چون شناخت علائم روی ساید بای ساید، در واقع نوعی راهنمای تنظیم دمای یخچال و نکات نصب یخچال است. در این قسمت با توجه به کاربرد دکمه ها، گزینه های تنظیمات یخچال را معرفی می کنم.

اگر به صفحه نمایش بزرگتر، روی درب یخچال نگاه کنید، در سمت چپ تنظیمات مربوط به فریزر و در سمت راست تنظیمات مربوط به یخچال را می بینید. تنظیمات یخچال با کلمه fridge نشان داده شده است.

مطالب مرتبط:

تنظیمات فیلترهای یخچال

  • fresh air filter: با فشردن این قسمت از بهترین گزینه برای یک یخچال خوب برخوردار می شوید. هوای داخل یخچال به دلیل وجود مواد غذایی مختلف بوی خاصی دارد. دکمه fresh air filter فیلتر هوای یخچال را فعال کرده و این بوی نامطبوع را از بین می برد.
  • filter: این قسمت تنظیمات یخچال، به فیلترهای آن اشاره می کند و با یک چراغ سبز یا روشن وضعیت خود را نشان می دهد. رنگ سبز نشان دهنده عملکرد درست آن است و رنگ قرمز خرابی این فیلتر را اعلام می کند.

تنظیمات یخساز و آبسردکن

  • ice/water: با انتخاب این گزینه تعیین می کنید یخساز برای ریختن آب یا یخ تنظیم شود. در برخی برندها خاموش کردن یخساز با عبارت Ice off نشان داده شده است.
  • Ice maker lock: برای فعال بودن بخش یخساز این دکمه باید خاموش باشد. بهتر است در زمان هایی که به یخ نیازی ندارید، این گزینه را انتخاب کنید. چون روشن بودن یخساز برق زیادی مصرف می کند.
  • Ice type: در این قسمت نوع یخ مورد نظر خود را انتخاب می کنید. دو گزینه ای که پیش روی شما می کذارد یخ قالبی و یا یخ خرد شده است. با انتخاب شماره ۱۰ یخ قالبی، شماره ۱۱ یخ خرد شده و شماره ۱۲ یخساز یخچال خاموش می شود. یا این که یخ خرد شده با کلمه crushed ice روی صفحه نمایش وجود دارد. یخ قالبی هم با واژه cubed ice نمایان است.
  • Ice Plus: برای این که بیشتر از حد معمول و در مدت کمتر یخ داشته باشید، این دکمه را بزنید.

تنظیمات امنیت یخچال

  • Alarm door: در صورتی که در یخچال بیشتر از زمانی که مشخص شده، باز بماند، صدای زنگ یا آهنگ شنیده می شود. وقتی ۳ ثانیه این دکمه را نگه دارید، غیر فعال می شود.
  • lock یا child lock: این همان قفل کودک است که روی لباسشویی هم دیده اید. در برندهای مختلف یکی از این دو کلمه جهت قفل کودک به کار رفته است. وقتی یک بار این کلید را بزنید، فعال می شود و هیچ کدام از دکمه های تنظیمات یخچال کار نمی کند. وقتی ۳ ثانیه دکمه lock را نگه دارید از حالت قفل کودک خارج می شود و می توانید گزینه های صفحه نمایش را مثل قبل تغییر دهید.
  • energy saver: این دکمه برای صرفه جویی در انرژی است و وقتی روشن باشد با وجود کاربری مفید یخچال، مصرف انرژی هم بهینه خواهد بود.

مطالب مرتبط:

نور صفحه نمایش

  • Display off mode: از این قسمت صفحه نمایش خاموش و روشن می شود. به کارگیری این گزینه بیشتر برای فضایی که نور کمتری دارد و یا در زمان شب بسیار مفید است.
  • lighting: برای روشن و خاموش کردن صفحه نمایش و قسمت آب سردکن و یخساز این دکمه را بزنید.
  • sleep: صدای یخچال خصوصا در سکوت شب آزاردهنده است. اگر این گزینه را روی تنظیمات یخچال دارید، روشن کنید تا یخچال در حالت خواب قرار بگیرد. این تنظیم برای ۱۲ ساعت باقی می ماند و بعد از آن به صورت خودکار، به صورت قبل بر می گردد.

تنظیمات دمای یخچال

مطالب مرتبط:

Eco: با استفاده از این دکمه دمای دستگاه به نسبت شرایط محیط تنظیم خواهد شد. به این ترتیب از مصرف بیش از اندازه برق جلوگیری می شود.

راهنمای تنظیم دمای یخچال

مطالب مرتبط:

دمای مناسب یخچال در حال عادی ۳ یا ۴ است. زمانی که حجم زیادی از مواد غذایی را در یخچال می گذارید حتما دکمه power cool  یا power freeze را بزنید تا یخچال سریعتر سرد شود. به این شکل از فساد زود هنگام مواد غذایی جلوگیری می کنید. دمای عادی فریزر هم ۱۸- یا ۱۹- است. اگر در فصل گرم سال مواد غذایی با حجم بالا در آن قرار دادید، برای این که سریعتر سرد شود دکمه super freeze را بزنید و یا دمای فریزر را پایین تر ببرید.

در صورت تمایل به سرد نکردن فریزر و یخچال این کار را انجام دهید:

  1. دمای فریزر را با دکمه warmer تا بیشترین درجه بالا ببرید. این عدد احتمالا درجه ۵ است. تا زمانی که عدد نمایش داده شده در حالت فلش یا روشن و خاموش شدن قرار بگیرد.
  2. دمای یخچال را هم با چند بار فشار دادن warmer تا انتها بالا ببرید. بعد از آخرین عدد کلمه off نشان داده می شود.

نکته

دقت کنید این کار یخچال را در حالت خاموش قرار نمی دهد. موتور یخچال هنوز هم کار می کند.

Set Point

توجه!

نکات نصب یخچال را در اولین روز استفاده از آن فراموش نکنید. چند ساعت طول می کشد تا دستگاه به دمای تنظیم شده برسد.

نکات نصب یخچال ساید بای ساید

  1. یخچال را به آب شهری متصل کنید تا از یخساز و آب سردکن به راحتی استفاده کنید.
  2. حتما از فیلترهای استاندارد برای تصفیه آب دستگاه استفاده کنید. بعد از ۶ ماه استفاده فیلتر کارایی خود را از دست می دهد و باید آن را عوض کنید.
  3. در فصل های گرم سال دمای یخچال را روی ۳ درجه سانتی گراد قرار دهید.
  4. برای کارایی بهتر فریزر دمای آن را روی ۱۹- قرار دهید و آن را در فصل های مختلف تغییر ندهید.
  5. در زمان نصب یخچال از لوله پخش گر آب فراموش نکنید. فایده این لوله این است که برای یک لیوان آب خیلی منتظر نمانید. اگر در مناطقی که فشار آب کم هست، زندگی می کنید، این لوله کاربردی خواهد بود. کیت نصب لوله آب در فریزر دستگاه گذاشته می شود.
  6. یکی دیگر از مهمترین نکات نصب یخچال تراز کردن آن است. در این کار درب ها و پایه های دستگاه تراز می شوند تا یخچال با بالاترین توان کار کند. دقت کنید پایه های جلوی یخچال باید بالاتر قرار بگیرد.
  7. فاصله یخچال تا دیوار باید بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد.

در صورت عدم رعایت موارد فوق، می بایست در انتظار خرابی دستگاه خود باشید و در این صورت می توانید از  تعمیر یخچال سام استفاده کنید.

آخرین سخن

حتما می دانید که داشتن فیلتر آب خوردنی یک مزیت برای سلامتی خانواده به شمار می رود، پس حتما دکمه فیلتر را مرتب چک کنید. زمانی که چراغ فیلتر یخچال قرمز شد، باید فیلتر را عوض کنید. در ماه های سرد سال بهتر است یخساز را که کاربرد ندارد، خاموش کنید. با این کار از مصرف زیاد برق هم جلوگیری می کنید.

با توجه به تعریف علائم روی صفحه نمایش به راحتی می توانید راهنمای تنظیم دمای یخچال را به کار بگیرید. برای کاربری بهتر دستگاه و حفظ تازگی و ویتامین های اسنوا یکی از برندهای معروف تولیدکننده لوازم خانگی است که کاربران بسیاری را به‌ سمت محصولات خود جذب کرده است. یخچال اسنوا که مجهز به عیب‌یابی خودکار بوده و با نمایش ارور، ایرادات سیستم را هشدار می‌دهد، یکی از این محصولات است. در این مقاله قصد داریم ارور یخچال اسنوا را بررسی کنیم و دلایل نمایش این کدهای خطا را بیان کنیم.

اگر شما در زمینه اسنوا نیاز به مشاوره و خدمات دارید می‌توانید از طریق ثبت درخواست در از کارشناسان و متخصصان مشاوره رایگان دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • خرابی سنسورها ازجمله رایج‌ترین دلیل ارور یخچال اسنوا محسوب می‌شود.
  • 3D یکی از کدهای یخچال ساید بای ساید اسنوا است که جای نگرانی ندارد.
  • ارور er جایگزین کلمه لاتین f در مدل‌های جدید یخچال اسنوا است.

آشنایی با یخچال‌های برند اسنوا

اسنوا درواقع یک شرکت ژاپنی فعال در حوزه تولید لوازم‌ خانگی است. این برند در سال 1384 اولین محصولات خود را که شامل اجاق‌گاز و کولرآبی بودند روانه بازار کرد.

شهرت و اعتبار اسنوا تا جایی رسید که کشور ایران در سال 1393 تصمیم به بازآفرینی این برند کرد. امروزه با پیشرفت این شرکت می‌توان شاهد طیف وسیعی از انواع لوازم خانگی هوشمند نظیر یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و غیره بود.

خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه اغلب یخچال‌های هوشمند با یک کد، مشکل سیستم خود را هشدار می‌دهند و این کار تشخیص را برای تعمیرکاران آسان‌تر می‌کند.

کد خطاهای یخچال اسنوا می‌تواند بسته به نوع یخچال متفاوت باشد. ازاین‌رو ارور یخچال اسنوا در این مقاله به‌طور تخصصی و مطابق با نوع یخچال بررسی خواهد شد.

انواع خطاهای یخچال اسنوا

درصورتی‌که کد خطاهای یخچال اسنوا را مشاهده کردید، در اولین فرصت باید ارور را به کمک جدول‌های زیر یا دفترچه راهنما یخچال بررسی و تحلیل کنید.

گاهی برای رفع ارور یخچال‌ فریزر اسنوا نیاز به حضور تعمیرکار نیست و خودتان می‌توانید مشکل را حل کنید، مشروط بر اینکه ایراد پیش‌آمده چندان تخصصی و پیچیده نباشد. در غیراینصورت برای حل مشکل خطای یخچال اسنوا مانند یا سایر قطعات لازم است از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید.

ارور یخچال اسنوا 676 و ارور یخچال اسنوا مدل 288

یخچال اسنوا 676 و یخچال اسنوا مدل 288 هر دو از مدل‌های محبوب در بین ایرانیان است که برای بررسی ارور این دو مدل بهتر است جدول زیر را مطالعه کنید تا در اولین فرصت مشکل را رفع کنید. 

ردیف ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا
1 1 F سرد نشدن اواپراتور از بین بردن یخ‌زدگی اواپراتور
2 2 F اختلال در سنسور داخل فریزر بررسی یا تعویض سنسور، سوکت یا برد قدرت
3 3 F اختلال در سنسور داخل فریزر بررسی یا تعویض سنسور، سوکت یا برد قدرت
4 4 F اختلال سنسور دیفراست بررسی یا تعویض سوکت یا سنسور
5 5 F کار انجام ندادن دیفراست قطع شدن المنت
6 6 F اختلال در عملکرد آی سی حافظه EPROM تعویض برد قدرت
7 7F اختلال در عملکرد فن یخچال بررسی یا تعویض فن یخچال
8 8F اختلال در عملکرد فن فریزر بررسی یا تعویض فن یخچال
9 H گرم بودن بیش‌ازحد یخچال کم بودن یا عدم وجود گاز
10 1H گرم بودن بیش‌ازحد فریزر کم بودن یا عدم وجود گاز

نکته مهم: در برخی مواقع ارور یخچال اسنوا با بوق ممتد و نسبتاً بلند همراه است، خصوصاً در مواقعی که یخچال یا فریزر اسنوا بیش‌ازحد گرم باشد.

یکی دیگر یخچال‌های محبوب برند اسنوا یخچال‌های ساید بای ساید هستند. این دسته از یخچال‌ها نیز مانند دیگر مدل‌های این یخچال ممکن است در هنگام اختلال کد نشان دهند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا ارور یخچال اسنوا
بررسی سنسور قطعی سنسور فریزر F1
بررسی سنسور قطعی سنسور یخچال R1
بررسی سنسور اختلال یا قطع شدن سنسور درجه حرارت یخچال RT
بررسی سنسور اختلال یا قطعی سنسور دیفراست D1
بررسی درب یخچال و رفع عیب آن خراب شدن سوئیچ یخچال DR
بررسی درب فریزر و رفع عیب آن خراب شدن سوئیچ فریزر DF
بررسی درب هوم بار و رفع عیب آن خراب شدن سوئیچ هوم بار DH
بررسی سنسور اختلال در سنسور قالب یخ E1
بررسی یا تعویض سوئیچ مشکل در سوئیچ زیر قالب یخ ET
تماس با تعمیرکار مشکل در سیستم آب‌رسانی E9
تماس با تعمیرکار اختلال در میکرو سوئیچ ES
تماس با تعمیرکار اختلال در موتور یخ‌ساز یخچال EA
تماس با تعمیرکار مشکل در سوئیچ بال مرغی EU
تماس با تعمیرکار نشتی گاز یا اختلال در سیستم موتور یخچال C1
خاموش کردن یخچال و وصل کردن مجدد آن به برق مشکل در سیستم دیفراست F3
 نگه‌داشتن FREEZER SET

ارور یخچال ساید بای ساید

ردیف ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا
1 1F اختلال در عملکرد سنسور فریزر یا اختلال در اتصال کوتاه درد بررسی سنسور فریزر و یا بررسی مقاومت نسبی بین ترمینال‌ها بعد از جدا کردن CN14
2 1R اختلال در عملکرد سنسور یخچال یا اختلال در اتصال کوتاه بررسی سنسور یخچال و یا بررسی مقاومت نسبی بین ترمینال‌ها بعد از جدا کردن 13CN
3 RT مشکل در سنسور دمای اتاق یا اختلال در اتصال کوتاه درد بررسی ولتاژ سنسور توسط برد
4 1D مشکل در سنسور برفک‌زدایی یا اختلال در اتصال کوتاه بررسی سنسور فریزر و یا بررسی مقاومت نسبی بین ترمینال‌ها بعد از جدا کردن CN14
5 DR خراب شدن سوئیچ درب یخچال بررسی یا تعویض سوئیچ یخچال
6 DF خراب شدن سوئیچ درب یخچال بررسی یا تعویض سوئیچ فریزر
7 DH خراب شدن سوئیچ درب هوم بار بررسی یا تعویض سوئیچ هوم بار
8 EI قطعی سنسور یخ یا اختلال در اتصال کوتاه بررسی سنسور یخ و یا بررسی مقاومت نسبی بین ترمینال‌ها بعد از جدا کردن 10CN
9 EF خراب شدن سنسور جریان آب تماس با تعمیرکار
10 ET اختلال در سوئیچ تراز تماس با تعمیرکار
11 EG مشکل در تأمین آب تماس با تعمیرکار
12 EA مشکل در یخ افتادن از قالب خاموش کردن یخ‌ساز
13 EU مشکل در سنسور یخ‌ساز معمولاً زمانی که یخ می‌افتد موتور 90 درجه می‌چرخد.
14 1C نشتی گاز تماس با تعمیرکار
15 3F چرخه معیوب تماس با تعمیرکار
16 CO شکل نمایشگر نرمال
17 2D در حالت برف‌زدایی اجباری نرمال
18 3D در حال مصرف انرژی نرمال

ارور یخچال اسنوا ۵۲۰ و 510

معمولاً ارور یخچال اسنوا 510 و 520 با حرف لاتین f همراه است برای رفع ارور f9 یخچال اسنوا و سایر ارورها جدول زیر را با دقت بررسی کنید.

ردیف ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا
1 1F سرد نشدن اواپراتور بعد از روشن شدن کمپرسور نشتی گاز یا مشکل در سیم کمپرسور یا اختلال در عملکرد کمپرسور
2 f2 اختلال در سنسور دیفراست برفک بیش‌ازحد در اواپراتور
3 f3 اختلال در فن یخچال و فریزر مشکل در سیم فن، شل شدن کانکتورها، اختلال در عملکرد فن
4 f4 مشکل در فن کمپرسور بررسی فن کمپرسور، اختلال در سیم‌ها
5 f5 اختلال در سنسور یخچال‌فریزر بررسی سنسور یخچال‌فریزر، اختلال در سیم‌ها
6 f6 اختلال در سنسور اواپراتور بررسی سنسور اواپراور، قطعی سیم‌ها، شل بودن کانکتورها
7 f7 اختلال در سنسور محیط تعویض سنسور محیط
8 f8 اختلال در برد خراب شدن برد یا شل شدن کانکتورهای مادربرد و مانیتور

 ارور یخچال اسنوا نوفراست 810

ارور یخچال اسنوا 810 نیز مانند سایر یخچال‌ها نیاز به بررسی و عیب‌یابی دارد در ادامه این بخش آچاره انواع ارور یخچال اسنوا 810 را بررسی می‌کنیم

ردیف ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا
1 1F سرد نشدن اواپراتور از بین بردن یخ‌زدگی با خاموش کردن یخچال
2 F2 خراب شدن سنسور فریزر تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
3 F3 خراب شدن سنسور یخچال تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
4 F4 خراب شدن سنسور اواپراتور یخچال تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
5 F5 خراب شدن سنسور اواپراتور فریزر تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
6 F6 مشکل در سنسور محیط تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
7 F7 اختلال در فن فریزر تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
8 F8 اختلال در فن یخچال تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
9 F9 اختلال در هیتر فریزر تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
10 FA خراب شدن هیتر یخچال تماس با تعمیرکار و تعویض قطعه
11 FB خراب شدن IC بررسی برد الکترونیک

ارور یخچال اسنوا 713

در اغلب مواقع مهم‌ترین ارور یخچال اسنوا مدل 730 شامل موارد زیر است که در جدول زیر به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

ردیف ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا
1 1E قطع شدن یا اختلال در اتصال سنسور محیط بررسی سنسور محیط
2 2E قطع شدن یا اختلال در اتصال سنسور محیط بررسی سنسور محیط
3 4E قطع شدن یا اختلال در اتصال سنسور اواپراتور فریزر بررسی سنسور
4 7E خرابی کمپرسور یا نشت گاز تماس با تعمیرکار

ارور یخچال اسنوا مدل 920

یکی دیگر از مدل‌های یخچال‌های اسنوا که ارورها یا کدهای آن ممکن است، نامفهوم باشد، یخچال اسنوا مدل 920 است که در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

ردیف ارور یخچال اسنوا مشکل یخچال اسنوا عیب‌یابی و رفع ارور یخچال اسنوا
1 E1 اختلال در عملکرد سنسور محیط یخچال خاموش کردن متناوب سی‌دقیقه‌ای کمپرسور و روشن کردن آن تا زمان رسیدن تعمیرکار

هشدار: در صورت اختلال در عملکرد سنسور یخچال احتمال فساد غذا و خوراکی‌های موجود در یخچال وجود دارد.

2 E4 اختلال در عملکرد سنسور اواپراتور فریزر تماس با تعمیرکار
3 E6 اختلال در عملکرد فن فریزر تماس با تعمیرکار
4 E7 اختلال در عملکرد کمپرسور معمولاً پس از مدتی این ایراد به‌طور خودبه‌خود از بین خواهد رفت
5 E9 خراب شدن هیترها یا قطع شدن اتصالات بررسی اتصالات و هیترها
6 E10 اختلال در عملکرد سنسور محیط بیرونی تماس با تعمیرکار
7 E11 خراب شدن سنسور فن کندانسور  

خاموش کردن متناوب سی‌دقیقه‌ای کمپرسور و روشن کردن آن تا زمان رسیدن تعمیرکار

توجه: در اغلب ارورهای یخچال اسنوا مدل 920 امکان آلارم همراه با نمایان شدن کد وجود دارد و جای نگرانی نیست.

نکته مهم: ارور er در یخچال اسنوا جایگزین جدید f در طرح‌های جدید یخچال‌های این برند است و در برخی موارد یخ‌زدگی بیش‌ازحد لوله‌های یخچال را نشان می‌دهد.

حل مشکل خطای یخچال اسنوا

برای رفع ارور f9 یخچال اسنوا و سایر مدل‌های دیگر لازم است ابتدا نوع اختلال را بررسی و عیب‌یابی کنیم درصورتی‌که ارور در اثر یخ‌زدگی ایجادشده بود کافیست یخچال را خاموش‌کنید تا قسمت یخ‌زده ذوب شود.

هم‌چنین در برخی موارد ریست کردن یخچال یا به بیان ساده‌تر خاموش کردن یخچال و روشن کردن آن پس از 15 دقیقه می‌تواند به رفع ارور یخچال اسنوا کمک بزرگی کند.

جمع‌بندی

خوشبختانه هوشمند شدن لوازم‌خانگی به‌ویژه یخچال‌ها توانسته است مرز مشترکی را میان انسان‌ها و لوازم ‌خانگی ایجاد کند. دانستن زبان لوازم هوشمند تا حد قابل‌توجهی در مسیر درمان و تعمیر لوازم‌ خانگی مؤثر است.

در این مقاله تلاش کردیم رایج‌ترین ارور یخچال اسنوا را مورد بررسی قرار دهیم؛ اما توجه داشته باشید که تنوع مدل‌های یخچال اسنوا زیاد بوده و کدهای خطای هر مدل متفاوت است. به این ترتیب لازم است دفترچه راهنمای یخچال اسنوای خود را همیشه در دسترس داشته باشید تا در مواقع لزوم به آن مراجعه کنید.

سؤالات متداول

متداول‌ترین ارور یخچال اسنوا مربوط به چیست؟

به‌طورکلی خراب شدن سنسورها یا درب‌های یخچال‌فریزر و هوم بار ازجمله رایج‌ترین ارور یخچال اسنوا محسوب می‌شود.

چگونه ارور یخچال اسنوا برطرف کنم؟

برای رفع ارور یخچال اسنوا دو راه وجود دارد، اگر فکر می‌کنید که خودتان می‌توانید پس از عیب‌یابی آن را تعمیر کنید پس‌دست به کار شوید؛ اما اگر در حوزه کارهای تخصصی و تعمیراتی تبحر زیادی ندارید، حتماً با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید.

علت ارور 1H یخچال اسنوا 676 چیست؟

گرم بودن بیش‌ازحد یا نشتی گاز ازجمله مهم‌ترین دلایل نمایان شدن 1H محسوب می‌شوند. در چنین مواقعی از بین بردن نشتی گاز یا یافتن علت گرم شدن بیش‌ازحد یخچال می‌تواند بهترین راهکار باشد.

علت ارور f3 یخچال اسنوا نوفراست 810 چیست؟

خراب شدن سنسور یخچال متداول‌ترین دلیل ارور f3 یخچال اسنوا شمرده می‌شود در چنین مواقعی تماس با تعمیرکار می‌تواند بهترین گزینه برای رفع این اختلال باشد.

علت نمایش دادن ارور CO در یخچال اسنوا ساید بای ساید چیست؟

CO در اغلب مواقع حالت نمایشگر را نشان می‌دهد که کاملاً طبیعی است و نیاز به نگرانی یا پیگیری ندارد.

مواد غذایی حتما نکات نصب یخچال را رعایت کنید.

دکمه بازگشت به بالا