اقتصادی

شبکه اجتماعی «ایکس» در پاکستان فیلتر شد

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) را در زمان برگزاری انتخابات در فوریه، به دلایل امنیت ملی، مسدود کرده است.

به گزارش مجله روز، کاربران در پاکستان، از اواسط فوریه، مشکلاتی را در استفاده از شبکه اجتماعی «ایکس» گزارش کرده بودند اما دولت این کشور تاکنون، هیچ خبر رسمی را در این باره اعلام نکرده بود.

وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه، در سند مکتوبی به دادگاه عالی اسلام آباد، مسدود شدن دسترسی به این پلتفرم را اعلام کرد. عبدالمعز جفری، فعال و یکی از درخواست کنندگان رفع فیلتر «ایکس»، گفت: دادگاه دیگری به دولت گفته است ظرف مدت یک هفته، درباره این ممنوعیت، تجدیدنظر کند.

وزارت کشور پاکستان به دادگاه عالی اسلام آباد اعلام کرده است: ذکر این نکته، کاملا مناسب است که کوتاهی «ایکس» در رعایت دستورالعملهای قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانیها پیرامون سوءاستفاده از این پلتفرم، وضع این ممنوعیت را ضروری کرد.

این نهاد اعلام کرد «ایکس» تمایلی به حل این موضوع نداشته است اما شرکت «ایکس» در این باره، اظهارنظر نکرد.

در گزارش وزارت کشور پاکستان آمده است: تصمیم برای ممنوعیت «ایکس» در پاکستان، در راستای حفظ امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفظ یکپارچگی کشور، گرفته شد.

بر اساس گزارش رویترز، دسترسی به شبکه اجتماعی «ایکس» از زمان برگزاری انتخابات سراسری در هشتم فوریه، محدود مانده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا