بین الملل

نمایش قدرت چین به تایوان با اعزام ده‌ها جنگنده و شناور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله روز، درحالی‌که تایوان برای حفظ آمادگی قصد برگزاری تمرینات نظامی دارد، وزارت دفاع این جزیره روز چهارشنبه اعلام کرد که چین طی دو روز شناور‌های جنگی و شمار بسیاری جنگنده و بمب‌افکن را به سوی این جزیره فرستاد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از وزارت دفاع تایوان، ارتش چین ۳۸ هواپیمای جنگی و ۹ کشتی جنگی را از صبح سه شنبه تا صبح چهارشنبه اطراف تایوان فرستاد. ۳۰ هواپیمای دیگر از جمله جنگنده‌های «جی-۱۰» و «جی-۱۶» چین ظهر چهارشنبه اطراف تایوان پرواز کردند. تایوان قرار است اواخر ماه جاری رزمایشی برگزار کند که در آن تمرین‌هایی برگزار خواهد کرد.

 

چین در سال‌های اخیر با افزایش پرواز هواپیماهای نظامی اطراف تایوان، نارضایتی خود را از تحرکات سیاسی و نظامی این جزیره نشان داده است. چین همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به جدایی‌طلبان تایوان ارسال می‌کند. اخیرا هیاتی از کنگره آمریکا وارد تایپه شد. این هیات متشکل از قانونگذاران حزب جمهوریخواه بود.

آمریکا از جمله حامیان نظامی تایوان نیز محسوب می‌شود و چین به شدت با حمایت نظامی آمریکا از تایوان مخالفت می‌کند. پکن  فروش قریب‌الوقوع ۴۴۰ میلیون دلاری گلوله‌های توپ و سایر تجهیزات آمریکا به تایوان را مورد انتقاد قرار داده و ایالات متحده را متهم کرده که تایوان را به بشکه باروت تبدیل کرده است.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا نیز مدت‌هاست با بهانه تامین امنیت منطقه در نزدیک دریای چین جنوبی و تنگه تایوان حضور دارد و ارتش چین نیز اعلام کرده  حضور نظامی آمریکا در منطقه تنش زا بوده و ممکن است به اشتباه محاسباتی منجر شود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا