استان ها

هفته هجدهم لیگ برتر| استقلال- سپاهان، جنگ صدرنشینی و فینال لیگ در آزادی

هفته هجدهم لیگ برتر| استقلال- سپاهان، جنگ صدرنشینی و فینال لیگ در آزادی

برتری در مصاف حساس استقلال و سپاهان گام بلندی به سوی قهرمانی برای هر دو تیم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های استقلال و سپاهان در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۱۷:۱۵ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که استقلال با دو بازی بیشتر نسبت به سپاهان با ۳۶ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و زردپوشان اصفهان با ۳۱ امتیاز در رده سوم جای دارد. 

تنها شکست استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، در بازی رفت مقابل سپاهان در اصفهان رقم خورد و آبی‌پوشان در این بازی ضمن آنکه به دنبال تثبیت صدرنشینی هستند به دنبال تلافی شکست دور رفت هستند.

در سمت مقابل سپاهان که سه بازی آخر خود را در لیگ برتر با شکست پشت سر گذاشت، دو بازی اخیر خود را در لیگ به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا برگزار نکرده، زردپوشان اصفهان در مصاف با الهلال عربستان دو شکست مشابه ۳ بر یک را متحمل شدند تا آخرین نماینده ایران از گردونه رقابت‌ها حذف شود. 

با وجود حذف از آسیا و نتایج ضعیف در سه هفته پایانی دور رفت، بدون شک سپاهان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر است، اگرچه در بازی فردا ژوزه مورایس را به دلیل محرومیت لب خط ندارد و علاوه بر سرمربی این تیم، محمد کریمی کاپیتان اصفهانی‌ها نیز محروم است.

دو تیم تا به حال ۸۳ بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سپاهان ۳۲ و استقلال ۳۰ بار برنده شده‌اند و ۲۱ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. دیدار هشتاد و چهارم حکم مسابقه‌ای ۶ امتیازی را به همراه دارد، برتری استقلال جایگاه این تیم را در صدر مستحکم می‌کند و پیروزی سپاهان این تیم را با توجه به دو بازی معوقه، به صدرنشینی نزدیک می‌کند. تساوی هم به سود پرسپولیس رده دومی خواهد بود.

 

دکمه بازگشت به بالا