تندرستی

فعالیت ۱۲۰۰ داوطلب هلال احمر برای کمک به بیماران در مراکز درمانی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۱۲۰۰ داوطلب طرح سلامت‌یار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش مجله روز، وحید سلیمی در مراسم بزرگداشت روز ملی مددکاری اجتماعی که در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: درحال حاضر حدود دو میلیون داوطلب به شکل غیرمستمر با جمعیت هلال احمر همکاری دارند که برای افزایش این تعداد برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در حوزه جذب افراد حقیقی و حقوقی و اقدام می‌کنیم، افزود: یکی از برنامه‌های ما در قالب در طرح سلامت‌یار بود که تخصصی‌تر شد. در این طرح با توجه به مشکلات برخی بیماران به دلیل عدم آشنایی با فرآیند بیمارستانی یا برای بیمارانی که همراهان سالمند داشتند و… اقدام به جذب افراد علاقه‌مند برای کمک به این افراد کرده و فعالیت خود را در ۶۴ مرکز درمانی آغاز کردیم.در همین راستا نیز  ۱۲۰۰ داوطلب را آموزش دادیم و در حال حاضر نیز طرح در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی به صورت منظم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: خدماتی که عزیزان در طرح سلامت‌یار می‌دهند در حوزه پذیرش بیمار، همراهی بیمار، هدایت بیماران با ویلچر، کمک به امور ترخیص و بستری، نگهداری کودکان بیماران و… است.

سلیمی به اقدامات داوطلبان در بحران‌ها و حوادث نیز پرداخت و گفت: در بحران‌ها نیز تیم‌های مددکاری فعال داریم و با هم افزایی بیشتر می‌توانیم بهتر هم عمل کنیم و تیم‌های امداد اجتماعی را فعال کنیم تا در محل حادثه اقدام به ارائه خدمات کنند. 

به گفته وی در زلزله اخیر خوی مردم به دلیل رعب و وحشت نیاز به حمایت روانی داشتند که در این زمینه اقدام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا