استان ها

اسکن اراضی استان البرز برای مقابله با زمین‌خواری توسط ماهواره خیام

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد؛

اسکن اراضی استان البرز برای مقابله با زمین‌خواری توسط ماهواره خیام

مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: سازمان فضایی ایران متعهد شد داده‌های مستمر و به هنگام از ماهواره خیام را در اختیار پنجره واحد مدیریت زمین قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران ظهر امروز دوشنبه طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات در ماه‌های گذشته به منظور مقابله با زمین‌خواری و تغییر کاربری، تفاهمنامه‌ای امضا کردند که به موجب این تفاهمنامه، سازمان فضایی ایران متعهد شد داده‌های مستمر و به هنگام از ماهواره خیام، در اختیار پنجره واحد مدیریت زمین قرار دهد.

وی افزود: استفاده از داده‌های ماهواره خیام به‌منظور دقیق‌تر شدن و سرعت گرفتن خدمات‌رسانی به مردم در حوزه تصرف غیرقانونی اراضی ملی و مردمی صورت گرفته و می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه را مرتفع کند.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: در حال حاضر و بر مبنای این تفاهمنامه، اولین دسته از تصاویر ماهواره خیام که شامل تصاویر با کیفیت از حدود هزار کیلومتر مربع معادل صدهزار هکتار از اراضی محدوده استان البرز می‌شود را در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار دادیم تا این سازمان، تصاویر را در پنجره مدیریت واحد زمین مورد استفاده قرار دهد.

دلیریان ادامه داد: سازمان فضایی ایران این آمادگی را دارد که با استفاده از داده‌های فضاپایه، به سایر دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پایش محیط زیست، منابع آبی، عمران، نقشه برداری، برنامه ریزی شهری و… کمک کرده و در جهت رفع مشکلات اقدام کند.

دکمه بازگشت به بالا