تندرستی

اپل پا در کفش خودروسازها کرد/ یک کمربند ایمنی متفاوت/ عکس

وقتی صحبت از نوآوری به میان می‌آید، اپل همواره در خط مقدم بوده است. در حالی‌که این غول فناوری از برنامه‌های خود برای ساخت یک خودرو برقی پرده برداشته است، پتنت‌ها و فناوری‌های مختلف از ورود آنها به صنعت خودرو حکایت می‌کنند. یکی از جدیدترین پتنت‌های اپل، طرحی مبتکرانه از قفل کمربند ایمنی است. به‌لطف بازطراحی این ویژگی ضروری ایمنی، اپل قصد دارد تجربه کاربری و امنیت راننده و سرنشینان را در جاده افزایش دهد.

پتنت جدید با اپل، طرحی جالب برای استفاده آسان از قفل کمربند ایمنی

حق ثبت اختراع این شرکت نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تغییری انقلابی در طراحی کمربند ایمنی ایجاد کند. در حالت عادی، اگرچه کمربند ایمنی کاملا کاربردی است، اما رویکرد جدید اپل، ایمنی بالاتر و کاربرپسندتری را به آن می‌بخشد. پتنت جدید اپل، گنجاندن یک نشانگر نوری در داخل سگک را نشان می‌دهد که می‌تواند اطلاعات مهم از وضعیت باز یا بسته بودن کمربند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کانسپت جدید اپل شامل یک سطح شفاف یا سوراخ‌های کوچک در دکمه کمربند ایمنی است که نور می‌تواند از آن عبور کند. هدف اصلی این ویژگی، آسان‌تر کردن موقعیت قرارگیری سگک کمربند ایمنی برای کاربران است. بدین ترتیب، هنگامی‌که قصد پیدا کردن سگک را دارید، چراغ مخصوص آن را روشن شده تا دست کاربر به نطقه مناسب هدایت شود. پس از وارد شدن زبانه کمربند ایمنی در سگک، چراغ خاموش می‌شود و نشان می‌دهد که کمربند ایمنی به درستی بسته شده است.

اپل پا در کفش خودروسازها کرد/ یک کمربند ایمنی متفاوت/ عکس

توجه اپل به جزئیات این پتنت، فراتر از تعریف اولیه سگک کمربند است. هنگام توقف خودرو و خاموشی، نشانگر LED روی سگک دوباره روشن می‌شود. این ویژگی جالب با هدف ارائه یک نشانه بصری به سرنشینان یادآوری می‌کند که کمربند ایمنی خود را قبل از خروج وسیله نقلیه باز کنند.

برای اطمینان از انطباق این پتنت با استانداردهای ایمنی موجود، نشانگر LED رنگ قرمز خواهد داشت. انتخاب این رنگ با استانداردهای فعلی صنعت خودروسازی برای کلیدهای قرمز که روی سگک کمربند خودروها قرار دارند، مطابقت دارد. بنابراین، طرح اپل به‌طور یکپارچه با دیگر بخش‌های خودرو قابل ادغام است.

کمربند ایمنی هوشمند اشکودا، مفهومی مشابه با پتنت Apple

اگرچه پتنت جدید اپل یک رویکرد نوآورانه در طراحی سگک کمربند ایمنی به‌شمار می‌رود، این اولین بار نیست که به چنین طرحی برمی‌خوریم. اشکودا، خودروساز مشهور روس نیز پیش‌تر مفهومی مشابه را برای کمربندهای ایمنی هوشمند خود پیاده‌سازی کرده بود. کمربند هوشمند اشکودا هم‌چنین دارای نشانگرهای نوری است که کاربران را برای باز و بسته کردن سگک، راهنمایی می‌کند.

تلاش اپل در بازطراحی سگک کمربند ایمنی، بخشی جزئی از یک سرمایه‌گذاری عظیم است. اگرچه این شرکت هنوز به‌طور رسمی برنامه‌های خود را تایید نکرده، اما گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی در حال توسعه خودروی موسوم به “Apple Car” خود است. هدف از این برنامه، تحولی بزرگ در صنعت خودروسازی به‌وسیله ادغام دو مفهوم «فناوری» و «طراحی» است.

آینده ایمنی خودرو، تحت تاثیر پتنت قفل کمربند ایمنی اپل

در صورتی‌که طرح جدید اپل به ثمر بنشیند، این پتانسیل را دارد که به‌طور چشم‌گیری ایمنی خودرو را افزایش دهد. طراحی جدید اپل برای بهبود تجربه کاربری و ساده‌سازی باز و بسته کردن کمربند ایمنی می‌تواند به افزایش میل افراد به استفاده از این وسیله ایمنی کمک کرده و در نهایت جان بسیاری را نجات دهد.

۵۸۵۸

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا