استان ها

تشکیل شرکت سهامی عام توسط آستان قدس برای پروژه «سیمان سمنگان» آشخانه

مجله روز/خراسان شمالی معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی از تشکیل شرکت سهامی عام از سوی آستان قدس رضوی برای پروژه سیمان سمنگان است.

ناصر فخر موحدی در گفت و گو با مجله روز، با اشاره به اینکه آستان قدس راغب به تکمیل پروژه سیمان سمنگان در خراسان شمالی هست، اظهار کرد: در همین ارتباط اقدام به تشکیل شرکت سهامی عام کرده تا پروژه دارای مدیر عامل و هیأت مدیره باشد.

وی گفت: در حال حاضر آستان قدس به دنبال حسابرسی وجوهی است که تاکنون برای این پروژه هزینه کرده تا بر اساس آن برای تکمیل پروژه برنامه ریزی های لازم را داشته باشد.

فخر موحدی با بیان اینکه یکی از درخواست های این شرکت برای تکمیل پروژه، اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بوده است، افزود: اختصاص این تسهیلات در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد و آن ها به دنبال جذب این تسهیلات از صندوق توسعه ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی باید بانکی که می تواند از آن تسهیلات دریافت کند را معرفی کند، ادامه داد: بانک ملی از سوی ما معرفی و از سوی خود آستان قدس نیز بانک های ملت و صادرات معرفی شده است.

این مقام مسول تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۴۰ درصد است و آستان قدس با شستا برای مشارکت در ساخت مذاکراتی داشته که شستا راغب به همکاری نبوده است.

وی گفت: آستان قدس با ایمیدرو نیز مذاکراتی برای مشارکت در ساخت داشته که در صورت توافق با ایمیدرو کار خواهد کرد و در غیر این صورت به تنهایی کار را پیش خواهد برد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا