اقتصادیایرانی کسب و کارعمومی

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب اقایان

خورشید چه تاثیری بر پوست دارد؟

خرید کرم ضد آفتاب: مهم‌ترین منبع ما برای دسترسی به ویتامین دی خورشید است. همه ما از نحوه متابولیزه کردن نور خورشید توسط بدن انسان آگاه هستیم. به‌طورکلی می‌توان گفت که ما می‌دانیم که نور خورشید بر سلامت ما بسیار مؤثر است. بااین‌وجود، رابطه بین قرارگرفتن در زیر نور خورشید و سلامتی، از آنچه که می‌پندارید بسیار پیچیده‌تر است.

ناگفته نماند که نوع پوست نیز بر این رابطه تأثیرگذار است. یعنی نوع پوست ما تعیین می‌کند که نور خورشید بر آن چه تأثیری داشته باشد. ازاین‌رو،‌ یافتن بهترین کرم  ضد آفتاب فیوژن واتر بدون رنگ ایزدین از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این موارد، مدت‌زمان قرارگرفتن در زیر نور خورشید نیز در تعیین تأثیرات آن بر پوست دخیل است.

اگر فرد مدت‌زمان زیادی را در زیر نور خورشید سپری کند، در واقع به اشعه‌های مضر آن مانند UVA اجازه داده است که مدت‌زمان زیادی به پوست او بتابند. اشعه UVA می‌تواند به درون‌پوست نفوذ کند و این امر در بدترین حالت سرطان پوست را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است که تقریباً نود درصد از افرادی که به سرطان پوست مبتلا هستند،‌ مدت‌زمان زیادی در معرض اشعه UV خورشید قرار داشته‌اند.

اما این پایان ماجرا نیست! اما نگران نباشید چراکه استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب مردانه فواید زیادی را در پی دارد. نفوذ اشعه‌های UVA و UVB به درون پوست مشکلات دیگری را به دنبال دارند. این مشکلات هرچند که همانند سرطان پوست خطرناک نیستند،‌ اما زیبایی شما را می‌ربایند. از این مشکلات می‌توان به آفتاب‌سوختگی، برنزه شدن، پیری، چین‌وچروک و پوست چرمی اشاره کرد.

 تأثیر کرم ضد آفتاب بر سلامت و زیبایی پوست

اما جای هیچ نگرانی نیست. همان‌طور که بیان کردیم کرم ضد آفتاب می‌تواند در جلوگیری از دچار شدن به این عوارض مؤثر باشد. خوشبختانه، مردانه همچون یک‌لایه محافظ، به روی پوست اضافه می‌شوند و از آن در برابر نو خورشید مراقبت می‌کند. چه در سفر هستید و چه در گرمای سوزان به بیرون می‌روید یا کار می‌کنید، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. این محصول به‌عنوان کمک اولیه در برابر آفتاب‌سوختگی عمل می‌کند.

بااین‌وجود، یک تصور غلط در بین اغلب مردم رواج دارد و آن این است که کرم ضد آفتاب فقط مخصوص خانم‌هاست! اما باید بدانید که این تصور کاملاً غلط است. کرم ضد آفتاب نه‌تنها رطوبت موردنیاز پوست شما را تأمین می‌کند،‌ بلکه از آن در برابر گرمای سوزان خورشید نیز مراقبت می‌کند. ازاین‌رو،‌ فارغ از جنسیت،‌ همه ما نیاز داریم تا برای داشتن پوستی سالم و زیبا از این محصول استفاده کنیم. مردان نیز باید بهترین کرم ضد آفتاب مردانه را مصرف کنند.

به چه دلیل باید مردان هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

استفاده از کرم ضد آفتاب به همان اندازه که برای زنان اهمیت دارد، برای مردان نیز مهم است. ممکن است برخی گمان کنند که به‌خاطر ضخامت بیشتر پوست مردان،‌ آن‌ها نیازی به بهترین ضد آفتاب‌های مردانه ایرانی یا خارجی ندارد. باید بدانید این درست است که مردان پوست ضخیم‌تری دارند، اما در عوض آن‌ها مدت طولانی در زیر نور خورشید سپری می‌کنند. ازاین‌رو،‌ آن‌ها در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه ماورا بنفش آسیب‌پذیرتر هستند.

شایان‌ذکر است که اغلب متخصصان بهترین کرم ضد آفتاب مردانه را کرمی می‌دانند که SPF  آن 30 یا بالاتر از آن باشد. SPF به معنای فاکتور محافظت از نور خورشید است و عدد آن نشانگر میزان محافظتی که کرم در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید ارائه می‌دهد. در نتیجه، زمانی که پوست شخصی به کرم ضد آفتاب مردانه با SPF 30 یا 50‌ آغشته باشد،‌ در مقایسه با زمانی که به کرم ضد آفتاب آغشته نشده است، 30 یا پنجاه بار بیشتر طول می‌کشد تا زیر نور خورشید بسوزد.

چگونه بهترین ضد آفتاب مردانه پیدا کنیم؟

اگر شما در پی یافتن بهترین کرم ضد آفتاب مردانه هستید، پیش از خرید باید به چند موضوع دقت کنید. نوع پوست هر شخص با دیگری متفاوت است، بنابراین بهترین ضد آفتاب لزوماً خارجی یا ایرانی نیست. در عوض باید کرمی را انتخاب کنید که مناسب پوست و شرایط زندگی شما باشد. برای تعیین بهترین و مناسب‌ترین کرم ضد آفتاب می‌توانید به پزشک مراجعه کنید و یا به مطالعه ادامه دهید تا متوجه شوید که در زمان خرید باید به چه چیزهایی دقت کنید.

درهرصورت، اگر در جستجوی یافتن بهترین بهترین کرم های ضد آفتاب مردانه هستید، پیش از نتیجه‌گیری و انجام خرید باید چند فاکتور را که در زیر آماده است، در نظر بگیرید تا مناسب‌ترین و بهترین کرم موردنیاز خود را بیابید.

در جستوجوی کرم ضد آفتاب با طیف وسیعی باشید

بهترین کرم ضد آفتاب مردانه برای شما با بهترین ضد آفتاب برای دوستتان یکسان نیست. برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید بهتر است کرم‌هایی را انتخاب کنید که برای بیشتر انواع پوست ساخته شده‌اند. این نوع کرم‌ها میزان مناسبی از چربی و سایر فاکتور‌ها را دارند و می‌توانند از پوست شما در برابر نور آفتاب مراقبت کنند.

البته بهتر است برای خرید بهترین ضد آفتاب های مردانه خارجی یا ایرانی به نوع پوست خود توجه کنید. اگر پوست چربی دارید بهتر است از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنید که چربی کمتری دارند. اگر پوست خشکی دارید می‌بایست نمونه‌هایی را به کار ببرید که چربی مناسب پوست شما را تأمین کنند و باشند.

کرمی با SPF مناسب خریداری کنید

بهترین کرم ضد آفتاب مردانه خارجی یا ایرانی محصولی است که SPF آن  30یا بالاتر از آن باشد. چنین محصولی توانایی این را دارد که از پوست شما در برابر پیری و سوختگی که ممکن است سرطان پوست را به دنبال داشته باشد، محافظت کند. علاوه بر این لازم است باتوجه‌به مدتی که در زیر نور خورشید قرار دارید، SPF مناسب خود را انتخاب کنید. هرچه بیشتر در معرض نور خورشید باشید باید کرمی با SPF  بالاتر انتخاب کنید. برای انتخاب SPF مناسب می‌توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

کرم ضد آفتاب ضد آب را انتخاب نمایید

بنا بر گفته متخصصان پوست بهترین کرم ضد آفتاب مردانه باید ضد آب باشد. اگر تابه‌حال در زیر نور خورشید شنا کرده باشید، می‌دانید پوست شما تا چه اندازه ممکن است آسیب ببیند. ازاین‌رو استفاده از کرم ضد آب راه‌حل عاقلانه‌ای خواهد بود. شایان‌ذکر است که بهترین ضد افتاب برای مردان خواه قصد شناکردن داشته باشند و خواه نداشته باشند، کرم ضد آب است.

مردان معمولاً در فعالیت‌های فیزیکی شدیدی شرکت می‌کنند که سبب تعریق می‌شود. عرق کرم ضد آفتاب را از روی پوست شما می‌شوید،‌ بنابراین، با مصرف کرم ضد آفتاب ضد آب خیال خود را بابت محافظت از پوست خود راحت کنید.

بهترین مارک کرم ضد آفتاب مردانه

پیش‌ازاین نیز ذکر کردیم که بهترین کرم ضد آفتاب مردانه برای هر شخصی متفاوت است. لزوماً بهترین ضد آفتاب مردانه خارجی نیست و ممکن است یک ضد آفتاب ایرانی برای شما بهترین باشد. پس مارک و برند خاصی را نمی‌توان به‌عنوان بهترین اعلام کرد. ممکن است کرمی بر روی صورت شخصی بهترین تأثیر را داشته باشد،‌ اما سبب بروز مشکلانی در صورت شخص دیگر شود.

اما به‌طورکلی، می‌توان گفت که استفاده از مارک‌های ارزان‌قیمت احتمالاً نتایج دلخواه شما را به دنبال نخواهد داشت. ازاین‌رو بهتر است از مارک‌های مشهور و نام‌آشنا استفاده کنید، تا به نتایج مطلوبی دست‌یابید. پس ابتدا به این موارد توجه نمایید و سپس مشخصات بهترین کرم ضد آفتاب مردانه خود را یادداشت کنید. در قدم بعد مارک دلخواه خود را که اغلب محصولات با کیفیتی تولید می‌کند انتخاب نمایید. در قدم آخر، در بین محصولات این مارک،‌ نمونه موردنظر خود را بیابید و خریداری کنید.

همان‌طور که خاطرنشان کردیم،‌ بهتر است از بهترین کرم ضد آفتاب مردانه‌ای استفاده کنیم که مناسب پوست ما باشد. پوست انواع مختلفی دارد که از آن‌ها می‌توان به چرب، خشک، حساس و یا ترکیبی اشاره کرد. برای اینکه استفاده از ضد آفتاب عوارضی را به دنبال نداشته باشد و تأثیر مطلوبی بر پوست شما بگذارد، باید از محصولی بهره ببرید که مخصوص نوع پوست شما تولید شده باشد.

بهترین ضد آفتاب مردانه برای پوست چرب

در اغلب مردان غدد چربی بیش از حد فعال هستند، بنابراین پوست چربی دارند. کسانی که دارای این نوع پوست هستند به‌احتمال زیاد با بیماری‌های پوستی همچون انواع جوش‌ها دسته و پنجه نرم می‌کنند. پس، آن‌ها باید از بهترین کرم ضد آفتاب مردانه که مخصوص پوست چرب باشند استفاده نمایند.

برای مردانی که پوست چرب دارند،‌ بهترین کرم ضد آفتاب نمونه‌هایی است از مواد جاذب روغن تشکیل شده‌اند. این نوع کرم‌های ضد آفتاب همراه با مرطوب‌کننده ظاهری مات به را به چهره شما می‌بخشند. مصرف این نوع ضد آفتاب‌ها برای پوست‌های مستعد آکنه بسیار توصیه می‌شوند. این نوع محصولات که برای پوست‌ صورت چرب،‌ لک‌دار و مستعد آکنه مناسب است، از موادی چون اکسید روی، اکتینوکسات و رتینوئید ساخته شده‌اند و به درمان چین‌وچروک و سایر مشکلات پوستی کمک می‌کنند.

بهترین ضد آفتاب مردانه برای پوست خشک

بهترین کرم ضد آفتاب مردانه برای اکثر مردانی دارای پوست خشک هستند با گروه قبل تفاوت دارد. برای این‌چنین پوست‌هایی بهترین انتخاب استفاده از کرم‌های ضد آفتاب همراه با خواص مرطوب‌کنندگی و آبرسانی فعال است. به طور مثال،‌ کرم ضد آفتاب ممکن است ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید را در ساختار خود داشته باشد. این ماده مرطوب‌کننده‌ای است که آب را به سمت پوست می‌کشد. این نوع محصولات می‌توانند بر روی پوست‌های خشک معجزه کنند.

گذشته از این، بهترین ضد افتاب برای مردان با پوست خشک می‌بایست ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. از ويژگی‌های دیگر بهترین کرم ضد آفتاب مردانه می‌توان به بدون چربی و غیر کومدوژنیک بودن اشاره کرد. همچنین، ممکن است بلغور جو دوسر کلوئیدی نیز در تولید این محصولات به کار برود که به آبرسانی پوست کمک می‌کند.

بهترین ضد آفتاب مردانه برای پوست حساس

مراقبت از پوست‌های حساس و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل برای آن‌ها بسیار دشوار است. در نتیجه انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب برای صورت این افراد امری مهم و حساس است. پس باید در انتخاب آن دقت فراوانی به خرج داد. بهترین کرم ضد آفتاب مردانه برای پوست حساس باید از مواد معدنی خاصی تشکیل شده باشد. به‌علاوه باید  در ساختار این نوع کرم‌ها از آلوئه‌ورا و ویتامین E استفاده کرد. وجود این دو ماده سبب تسکین پوست و کاهش سوزش آن می‌شود.

ناگفته نماند که بهترین ضد آفتاب مردانه ایرانی یا خارجی که SPF آن‌ها  50 یا بالاتر باشد، ممکن است پوست حساس را تحریک کرده و موجب تورم آن شود. همچنین، احتمال دارد پس از استفاده از این نوع محصولات پوست به خارش بیفتد. در نتیجه برای انواع پوست‌های حساس این نوع کرم‌ها، بهترین کرم ضد آفتاب مردانه نیستند و باید از آن‌ها اجتناب کرد.

دکمه بازگشت به بالا