تندرستی

نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت، گفت: البته در کنار اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت، نیازمند فرهنگ سازی عمومی و فرهنگ سازی بهداشتی هستیم.

به گزارش مجله روز، دکتر صابر جباری در بیست و چهارمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت بیش از ۱۵ ماه است که به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده و در حال اجراست، گفت: وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در اجرای قانون جوانی جمعیت جزو وزارت و دستگاه‌های پیشرو هستند و تلاش این مجموعه قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه در کنار اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت، نیازمند فرهنگ سازی عمومی و فرهنگ سازی بهداشتی هستیم، ادامه داد: در خصوص فرهنگ سازی عمومی مانند ازدواج بهنگام، فرزندآوری به موقع، تشویق به افزایش تعداد فرزندآوری و… لازم است رسانه ملی، صدا و سیمای مراکز استان‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و به ویژه ائمه جمعه و جماعات مشارکت داشته باشند.

وی اظهار کرد: در فرهنگ سازی بهداشتی، بیشترین وظیفه بر دوش وزارت بهداشت و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های کشور است که رویکردهای بسیار خوبی در وزارت بهداشت در زمینه ارائه خدمات ازدواج، باروری، بارداری، زایمان طبیعی و فرزندآوری، پیشگیری و تشخیص به موقع و درمان ناباروری، پوشش‌های بیمه‌ای انجام شده است و امیدواریم منجر به ایرانی جوان، سرزنده و سربلند شود.

جباری گفت: گزارش ارائه شده از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نشانگر پای کار بودن و دغدغه مندی رییس دانشگاه و مجموعه مدیریتی دانشگاه است که از اقدامات انجام شده در این زمینه قدردانی می کنم.

او با بیان اینکه ابداعات و ابتکارات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص اجرای قانون جوانی جمعیت انجام شده، ابراز امیدواری کرد که شاهد افزایش میزان موالید، کاهش طلاق و افزایش نرخ باروری باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا