اقتصادی

ظرفیت‌های همکاری با عربستان و روسیه برای انرژی ایران

یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور و تاثیر آن در بازار انرژی ایران، تاکید کرد: نمی توان منکر ظرفیت های بالای انرژی های تجدیدپذیر در کشور شد، ایران ظرفیت های بالایی در این حوزه دارد اما بحث تکنولوژی و سرمایه نیز مطرح است.

مرتضی بهروزی فر در گفت و گو با مجله روز، با بیان اینکه باید در حوزه بهینه سازی مصرف اقداماتی انجام شود، اظهار کرد: یک حوزه گسترده داریم که می توان با هزینه کمتر و تکنولوژی سطح پایین تر بهینه سازی مصرف را رقم بزنیم.

این کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر اینکه می بایست در حوزه بهینه سازی مصرف اقداماتی انجام شود، گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد ما تبدیل به یک وارد کننده بزرگ انرژی خواهیم شد، اکنون در حوزه فراورده های نفتی این اتفاق افتاده و اگر مدیریت مصرف صورت نگیرد در بخش های دیگر نیز وارد کننده می شویم.

بهروزی فر اظهار کرد: باید اقداماتی در حوزه بهینه سازی مصرف صورت بگیرد، صنعت خودروسازی سالانه تعداد زیادی خودرو وارد بازار می کند که همین مساله موجب افزایش مصرف می شود باید اقداماتی در راستای کاهش مصرف صورت گیرد در غیر این صورت با مشکلاتی مواجه می شویم.

وی با اشاره به وضعیت بازار انرژی ایران، اظهار کرد: اگر مسایل سیاسی بین‌المللی حل شود، باتوجه به توافقاتی که از قبل انجام شده و ایران نیز در سهمیه بندی و کاهش تولید اوپک نقش ندارد می تواند وارد بازار شود.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه باتوجه به شرایط بازار مشکل چندانی ایجاد نخواهد شد، گفت: افزایش تولید نفت ایران در حد یک تا یک و نیم میلیون خواهد بود یعنی تاثیر زیادی در بازار های جهانی نخواهد داشت.

بهروزی فر با اشاره به افزایش همکاری ایران با عربستان و روسیه، اظهار کرد: عربستان در حوزه انرژی در مساله فراورده نفتی و نفت رقیب قدرتمند ما است، هرچند در ظاهر توافق شود اما هردو طرف می دانند که در نهایت رقیب یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که تحریم های آمریکا وجود داشته باشد، سرمایه گذاری وجود نخواهد داشت اما تبادلاتی صورت می گیرد، گفت: با روس ها نیز توافقاتی صورت می گیرد اما نباید منتظر تحول عجیبی بود با این حال بهبودهایی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا