بین الملل

زخمی شدن ۱۵ فلسطینی در درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس

هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۱۵ فلسطینی در درگیری‌ها با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس خبر داد.

به گزارش مجله روز، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، هلال احمر فلسطین اعلام کرد: طی راهپیمایی فلسطینی‌ها از اراضی برقه در شمال غرب نابلس در کرانه باختری در محکومیت تصمیم دولت اسرائیل درباره بازگشت شهرک نشینان به اراضی القبیبات؛ محل شهرک تخلیه شده «حومش» درگیری‌هایی با نیروهای اسرائیلی رخ داد که در این درگیری‌ها ۱۵ نفر به دلیل گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی و نمایندگان فعالیت‌های ملی و رسمی در نابلس اعلام کردند که این اقدام نقض آشکار تمام قوانین بین‌المللی و بشردوستانه و قطعنامه‌های سازمان ملل و تشدید تروریستی جدید علیه ملت ما است.

شرکت کنندگان بر لزوم ادامه راهپیمایی‌های مسالمت آمیز در مخالفت با طرح‌های شهرک‌سازی مقامات رژیم صهیونیستی و مقابله با تجاوزات شهرک نشینان تأکید کردند.

هیئت‌های دیپلماتیک غربی جمعه از رژیم صهیونیستی خواستند عملیات مصادره اراضی فلسطینی و تخریب منازل در کرانه باختری را متوقف کند.

ضرار ابوعمر، از فعالان در روستای برقه گفت که معترضان با حمل پرچم فلسطین شعارهایی را علیه شهرک نشینان سر دادند.

وی گفت:‌ بازگشت شهرک نشینان به حومش به معنای درگیری مستقیم با ساکنان و افزایش حملات و چه بسا سیطره بر اراضی روستا و اخراج ساکنان از آن باشد.

نیروهای رژیم صهیونیستی در راستای اجرای قانون قطع ارتباط از غزه و شمال کرانه باختری در سال ۲۰۰۵ شهرک حومش را تخلیه کردند؛ اما دولت این رژیم قانون جدیدی را تصویب کرد که اجازه ورود شهرک نشینان به آن را می‌دهد.

از سوی دیگر، درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی در روستاهای صالح نبی و عابود در شمال رام الله رخ داد. نیروهای اسرائیلی با گاز اشک آور به فلسطینی‌ها در روستای فقوعه در استان جنین حمله کردند که موجب زخمی شدن تعدادی از آن‌ها شد.

نیروهای اسرائیلی همچنین ورودی روستای المغیر در شرق رام الله را برای پانزدهمین روز متوالی بستند. این نیروها همچنین چهار فلسطینی را از روستای جبع در جنوب جنین بازداشت کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا