استان ها

ضرورت تعیین تکلیف زمین های نهضت ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری مجله روز از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید علی احمدزاده در جلسه شورای مسکن با تاکید بر اینکه مشکلات روند اجرای طرح ملی مسکن باید از قبل پیش‌بینی و بررسی می‌شد، افزود: این در حالی است که در جلسه امروز موانع این طرح مطرح می شود و این قابل قبول نیست .

احمدزاده گفت: در شهر‌های کوچکی که هنوز زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص نشد باید از اراضی منابع طبیعی برای ساخت مسکن استفاده شود و هرچه سریعتر از طریق راه و شهرسازی شهرک‌هایی در این شهر‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کم کاری می‌کنند ادامه داد: مدیران کل، مدیرعامل بانک‌ها و معاونان مدیران اگر در اجرای طرح ملی مسکن کوتاهی کرده باشند با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار افزود: باید تا امشب راهکار‌هایی برای رفع مشکلات مسکن در استان ارایه شود در غیر این صورت با مدیران کم کار برخورد میشود.Screenshot_۲۰۲۳۰۵۰۴_۲۰۱۳۲۲_Opera

معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت: سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی و ۶ هزارو ۴۰۰ واحد مسکن شهری سهیمه استان برای نهضت ملی مسکن است که واحد‌های شهری بین بانک‌ها برای ارائه تسهیلات توزیع شدند.

شهامت با اشاره به اینکه اداره راه و شهرسازی باید هر ۷۶۰ واحد را به یک بانک برای ارائه تسهیلات معرفی کند، افزود: سهمیه سال ۱۴۰۱ هنوز اجرایی نشده است و علت اصلی آن مشکلات تفاهمنامه و بانک مرکزی بود.

وی با اشاره به اینکه آمار‌های اضافه و ناکارآمد سامانه طرح نهضت ملی مسکن یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، گفت: بانک‌های عامل در کشور برای ارائه تسهیلات طرح ملی مسکن کم کاری می‌کنند.

شهامت به مشکلات زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در چند شهر اشاره کرد و گفت: قلعه رئیسی با ۶۰ متقاضی، سوق ۸۴ متقاضی، گراب 9 متقاضی، لنده با ۸۰۰ متقاضی و پاتاوه با ۲۵ متقاضی با مشکل زمین مواجه اند.Screenshot_۲۰۲۳۰۵۰۴_۲۰۱۳۴۰_Opera

معاون عمرانی استاندار از راه و شهرسازی خواست تا اراضی مازاد ادارات را شناسایی و در اختیار طرح نهضت ملی قرار دهند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استات با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن تنها با مشکل زمین مواجه نیست گفت: در شهرستان گچساران واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به همت بنیاد مسکن احداث شد و در حال بهره برداری هستند درحالیکه خدمات زیربنایی از جمله برق آن‌ها رفع نشده است.

عمادی افزود: از هشت هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن روستایی، شش هزار و ۳٠٠واحد آن به بانک‌ها ابلاغ و عملیات اجرایی سه هزار واحد آن آغاز شد.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان این جلسه گفت: بانک‌ها موظف اند در طرح نهضت ملی مسکن همکاری لازم را داشته باشند.

راستا افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تنها بانک مسکن در این زمینه همکاری لازم را داشته است.Screenshot_۲۰۲۳۰۵۰۴_۲۰۱۴۳۲_Opera

انتهای پیام 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا