استان ها

 مراقب کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی باشند 

مجله روز/سمنان رئیس پلیس فتا استان سمنان در خصوص کلاهبرداری با عنوان فروش سوالات امتحانی به شهروندان هشدار داد

سرهنگ محمد رضا فدائیان شامگاه ۵ خردادماه با اشاره به در پیش بودن فصل امتحانات و کلاهبرداری ها در این مواقع اظهار کرد: برخی افراد سودجو با ترفندهایی مانند فروش سوالات امتحان نهایی و … نسبت به کلاهبرداری از دانش آموزان و خانواده هایشان اقدام می کنند .

وی افزود: افراد سودجو با طرح قیمت های بسیار ارزان برای فروش سوالات اقدام به هدایت کاربران به صفحات جعلی کرده و از این طریق حساب بانکی آنها را خالی می کنند . همچنین ممکن است در مواردی سوالات تقلبی را به دانش آموزان فروخته و این افراد با این تصور که سوالات را دریافت کرده اند ، از مطالعه دروس خود خودداری کرده و در امتحانات دچار مشکل شوند .

سرهنگ فدائیان ادامه داد: در مواردی هم این احتمال وجود دارد که افراد سودجو اقدام به انتشار فایلهایی در فضای مجازی کرده و ادعا می کنند که حاوی سوالات امتحانی است، اما این فایل ها در واقع حاوی بدافزار بوده و پس از دانلود و اجرا ، اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت می برد .

این مقام انتظامی استان به دانش آموزان و خانواده های آنان توصیه کرد: به هیچ عنوان فریب چنین ادعاهایی را نخورند ، چرا که به گفته مسئولان آموزش و پرورش سیستم نظارت و ضریب امنیت امتحانات نهایی در آموزش وپرورش بسیار قوی بوده و امکان لو رفتن سؤالات نهایی وجود ندارد .

وی تصریح کرد: شایعات انتشار این سئوالات ، سال هاست که در فصل امتحانات مطرح می شود و اساسا آنچه با عنوان فروش سؤالات در فضای مجازی مطرح می شود با هدف اخاذی از شهروندان و یا هدایت آنان به سمت سایت های جعلی یا فیشینگ جهت سرقت اطلاعات آنها ، می باشد . 

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا