جامعه و خانواده

وداع ۱۶۶ نماینده با بهارستان/ هشدار اورژانس به شناگران

افزایش ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور، هشدار اورژانس نسبت به افزایش آمار غرق‌شدگی در کشور، ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال، بازماندن ۱۶۶ نماینده مجلس یازدهم از حضور در مجلس بعدی، اغاز مرمت آرامگاه کوروش و هشدار فرانسه به اروپا مهمترین اخبار شامگاهی مجله روز بود.

به گزارش مجله روز، شامگاه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران مجله روز به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، جهان، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می کنیم:

پیاده شدن ۱۶۶ نماینده از قطار بهارستان

سیاسی:

براساس نتایج اعلامی وزارت کشور در مرحله اول و دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۶۶ نماینده مجلس یازدهم نتوانستند راهی مجلس دوازدهم شوند.

وداع ۱۶۶ نماینده با بهارستان/هشدار اورژانس به شناگران

حمله مقاوت عراق به پایگاه رامون

بین الملل:

مقاومت اسلامی عراق امشب در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که شنبه پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «رامون» را با موشک کروز پیشرفته «ارقب» هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق طی روزها اخیر در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندرهای نفتی حیفا و عسقلان در فلسطین اشغالی را با همین موشک هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان هم در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن پایگاه صهیونیستی «بیت هلل» با استفاده از دو پهپاد تهاجمی و انتحاری خبر داد.

وداع ۱۶۶ نماینده با بهارستان/هشدار اورژانس به شناگران

هشدار فرانسه به اروپا در خصوص پیشروی روسیه

ماکرون در پیامی ویدیویی گفت که اگر روس‌ها در برهه‌ای زیاده‌روی کنند، تمام ما اروپایی‌ها باید آماده متوقف کردن آن‌ها باشیم.

در روزهای اخیر نیروهای مسلح روسیه در جبهه شمال و منطقه‌ خارکیف که نزدیک به ۲ سال پیش از آنجا عقب‌نشینی بودند، پیشروی کردند

فاز اول پالایشگاه آنلاین خلیج فارس چه زمانی به بهره برداری می رسد؟

اقتصادی:

سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: با توان و سرمایه‌گذاری قرارگاه پالایشگاه آنلاین خلیج فارس با پیشرفت فیزیکی خوبی درحال ساخت است و اگر دولت و وزارت نفت کمک کنند، فاز اول این پالایشگاه تا پایان امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

افزایش ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور

غلامعباس حسینی مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: ظرفیت انتقال روزانه گاز کشور با بهره‌برداری ۶ ایستگاه تقویت فشار و حدود هزار کیلومتر خطوط جدید در سال ۱۴۰۲، به روزانه ۹۵۰ رسید؛ ۹ بهمن هم با انتقال ۸۵۵ میلیون مترمکعب بیشترین حجم انتقال گاز پارسال ثبت شد.

وداع ۱۶۶ نماینده با بهارستان/هشدار اورژانس به شناگران

برخی از کالاها از سیاست قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند

سعید شوال پور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه خبر داد که برخی از کالاها از سیاست قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند.

او گفت: در برنامه هفتم توسعه بندی گنجانده شده که کالاهایی که نیاز به قیمت‌گذاری و اثرات اجتماعی چندانی ندارد به تدریج از شرایط قیمت‌گذاری دستوری خارج شود و این بخش به احتمال زیاد امسال اجرایی خواهد شد.

هشدار اورژانس نسبت به افزایش آمار غرق‌شدگی در کشور

اجتماعی:

از ابتدای سال تاکنون ۲۰۳ نفر دچار حوادث غرق‌شدگی شده‌اند.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار حوادث مربوط غرق‌شدگی و مرگ و میر ناشی از آن اظهارکرد:‌ آمار ماموریت‌های سازمان اورژانس در سراسر کشور حاکی از آن است که از ابتدای سال تاکنون ۲۰۳ نفر دچار حوادث غرق‌شدگی شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

وداع ۱۶۶ نماینده با بهارستان/هشدار اورژانس به شناگران

برگزاری هفته ۲۷ لیگ برتر با برتری قرمزهای پایتخت

ورزشی:

در مهمترین دیدارهای هفته ۲۷ لیگ برتر، پرسپولیس با دو گل هوادار را شکست داد و به طور موقت به صدر جدول رفت.

وداع ۱۶۶ نماینده با بهارستان/هشدار اورژانس به شناگران

در دیگر دیدارها شمس آذر قزوین و تراکتور توانستند ملوان و گل گهر را شکست دهند. سپاهان و مس رفسنجان و  صنعت نفت آبادان و آلومنیوم اراک هم به تساوی رسیدند.

قهرمانی مقتدرانه الهلال در عربستان

الهلال در هفته سی و یکم رقابت‌های لیگ‌ عربستان با نتیجه ۴ بر یک الحزم را شکست داد تا مقتدرانه قهرمانی خود را قطعی کند.

الهلال با این پیروزی ۸۹ امتیازی شد تا با اختلاف ۱۲ امیتازی نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده خود به صدرنشینی اش ادامه دهد این در حالی است که تا پایان لیگ تنها ۳ بازی دیگر باقی مانده است.

نمایشگاه کتاب چقدر فروش داشته است؟

فرهنگی:

علی رمضانی سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در اعلام گزارش فروش نمایشگاه کتاب گفت: مردم در بخش حضوری مجموعا ۱۰۴ میلیارد تومان کتاب خریدند. در بخش مجازی نمایشگاه نیز  ۳۸ میلیارد تومان کتاب فروخته شد. تا پایان روز سوم نمایشگاه، در بخش مجازی ۲۵۰ هزار نسخه فروخته شد که در قالب ۱۵۰ هزار بسته ساماندهی شده است.

آغاز مرمت آرامگاه کوروش

محمد نصیری حقیقت مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از آغاز مرمت آرامگاه کوروش خبر داد.

او گفت: در این پروژه پس از آسیب‌شناسی، قرار است پاکسازی، استحکام‌بخشی و مرمت جداره بیرونی آرامگاه انجام شود.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا