اقتصادیایرانی کسب و کارعمومی

آیا مصرف چای سبز به کاهش اشتها کمک می‌کند؟

لاغری با چای سبز به چه کسانی توصیه نمی شود؟

دمنوش لاغری آریانا دکتر بیز: لاغری با چای سبز یکی از روش های طبیعی و تاثیرگذار برای رسیدن به تناسب اندام است. اما قبل از اینکه بخواهیم آموزش های لازم در خصوص لاغری با چای سبز را به شما بدهیم، باید بگوییم که چه کسانی نباید از این دمنوش گیاهی برای لاغری استفاده کنند. در هر صورت سلامت شما بزرگترین دارایی تان است و ما برای آن ارزش و اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم. ترکیبات موجود در ممکن است سلامت جسمی بعضی از افراد را به خطر بیندازد. قطعا این افراد مشکل یا بیماری خاصی دارند، زیرا مصرف این دمنوش گیاهی برای یک انسان سالم و بالغ هیچ ضرری ندارد. اما آیا میدانید چه کسانی نباید از لاغری با چای سبز استفاده کنند؟

دمنوش شاهتره دکتر بیز: به طور کلی دارای کافئین است. در صورتی که شما به کافئین حساسیت دارید، نباید از این چای برای لاغری استفاده کنید. مصرف این چای برای کسانی که کم خونی، فشار خون، فشار چشم، زخم معده، اختلالات روانی، میگرن و سردرد و مشکلات کبدی و کلیوی دارند، به طور کامل ممنوع نیست. اما این افراد حتما باید از چای سبز با احتیاط استفاده کنند. زیرا ممکن است ترکیبات این چای گیاهی، سلامت آنها را به خطر بیندازد. همچنین خانم هایی که باردار هستند و یا مادران شیرده حتما باید با احتیاط از این چای گیاهی استفاده کنند. در صورتی که احتیاط های لازم برای مصرف این چای در نظر گرفته شود، هیچ آسیبی به سلامتی وارد نمی شود.

قیمت محصولات شرکت دکتر بیز: حال آیا میدانید منظور از این احتیاط ها چیست؟ منظور این است که اگر می خواهید لاغری با چای سبز را امتحان کنید و مشکل یا بیماری خاصی دارید، ابتدا مقدار کمی از این دمنوش گیاهی را میل کنید. در صورتی که بدن شما واکنش های منفی نشان نداد، می توانید از چای سبز برای لاغری کمک بگیرید. اما این بدین معنا نیست که دیگر مجاز به استفاده از آن هستید. بلکه شما باید این چای را به حداقل مقدار ممکن استفاده کنید و هر زمان که احساس کردید پس از مصرف آن به بدن شما آسیبی وارد شده است، سریعا مصرف چای سبز را قطع کنید. همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که گاهی ممکن است شما هزار بار چای سبز، گوجه، پرتقال و یا هر نوع ماده غذایی دیگری را استفاده کنید و هیچ حساسیت و آلرژی نسبت به آن نداشته باشید. اما گاهی ممکن است برای بار هزار و یکم، بدن شما واکنش های آلرژیک نسبت به آن ماده غذایی خاص نشان دهد. به همین علت شما باید قبل از اقدام به لاغری با نسبت به آلرژی زا بودن یا نبودن آن مطمئن شوید.

 چای سبز در لاغری چه تاثیری دارد؟ لاغری با چای سبز چگونه ممکن است؟

حال که در خصوص موارد منع مصرف و احتیاط مصرف چای سبز با شما صحبت کردیم، بهتر است تا به سراغ بحث هیجان انگیز لاغری با چای سبز برویم. بهتر است تا خواص برای لاغری را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه این دمنوش گیاهی باعث لاغری بدون عارضه می شود؟

1- لاغری با چای سبز به دلیل برخورداری از کافئین و آنتی اکسیدان

به طور کلی لاغری با چای سبز به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان بسیار موثر است. آنتی اکسیدان یکی از مواد بسیار مهم و ضروری برای بدن است که ضمن کمک به حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به سرطان، به چربی سوزی نیز کمک زیادی می کند. یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی که در وجود دارد، کاتچین است. کاتچین جزو یکی از آنتی اکسیدان های ارزشمند به حساب می آید که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. این در واقع بدین معناست که کالری سوزی و چربی سوزی نیز در بدن افزایش پیدا می کند و در نتیجه لاغری و کاهش وزن اتفاق می افتد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید طبق تحقیقات و مطالعات علمی که بر روی ترکیبات چای سبز انجام شده، آنتی اکسیدان خون به دنبال استفاده از یک فنجان چای سبز به طرز شگفت انگیزی بالا می رود. به همین علت می توان گفت لاغری با چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان اتفاق می افتد. برای خرید انواع ایرانی مثل و به بخش محصولات مراجعه کنید.

همانطور که گفتیم چای سبز دارای مقادیر قابل توجهی کافئین می باشد. کسانی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند، به خوبی می دانند که کافئین تا چه حد در بهبود عملکرد ورزشی موثر است. زیرا کافئین نوعی ماده محرک است و به افزایش انرژی و توان بدن کمک زیادی می کند. بنابراین این ماده هم باعث افزایش سطح انرژی و استقامت بدن می شود و هم لاغری با چای سبز اتفاق می افتد.

2- لاغری با چای سبز به دلیل خاصیت چربی سوزی

ترکیبات موجود در چای سبز فقط به کافئین و آنتی اکسیدان محدود نمی شود. بلکه این چای ارزشمند، دارای ترکیبات موثر و ارزشمند دیگری نیز می باشد که همگی آنها به نوعی چربی سوزی را در بدن افزایش می دهند. به همین علت لاغری با یکی از طبیعی ترین راه های کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. زیر پوست همه ما انسان ها، یک لایه چربی وجود دارد. این لایه چربی از بدن در برابر بسیاری از عوامل و فاکتورهای بیرونی محافظت می کند. بنابراین وجود چربی در بدن لازم و ضروری است. همچنین چربی ها انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیت های روزانه را تامین می کنند. در صورتی که متابولیسم بدن تنظیم نباشد و چربی هایی که از مواد غذایی دریافت می کنیم، در بدن انباشته شوند، شما شاهد اضافه وزن و تغییر سایز خواهید بود. قطعا این موضوع بر ضد زیبایی و تناسب اندام است. به همین علت ما به شما لاغری با چای سبز را توصیه می کنیم. زیرا ترکیبات مفید و تاثیرگذار این چای از تجمع بیش از اندازه چربی ها در بدن جلوگیری می کند و سلول های چربی اضافه در بدن را تجزیه و تحلیل می کند.
خوب است تا بدانید چای سبز میزان ترشح بعضی هورمون هایی که به چربی سوزی کمک می کنند را بالا می برد. همین موضوع باعث می شود تا چربی سوزی اتفاق بیفتد و برای تامین انرژی مورد نیاز بدن، گلوکز آزاد شود. با این حساب از ابتلا به دیابت نیز جلوگیری می شود.

3- لاغری با چای سبز به دلیل رفتن کالری سوزی

چربی سوزی و کالری سوزی دو بحث کاملا جدا از یکدیگرند. لاغری با به دلیل بالا رفتن کالری سوزی در بدن اتفاق می افتد. یکی از اصلی ترین دلایل چاقی در افراد این است که کالری دریافتی شان بیشتر از کالری مورد نیاز بدنشان است. به همین علت بدن سوخت و ساز متناسبی نخواهد داشت و این کالری های اضافی باعث افزایش وزن می شوند. طبق تحقیقات و مطالعات علمی، استفاده از چای سبز به کالری سوزی کمک می کند. آنزیم های موجود در این چای گیاهی باعث بالا بردن سوخت و ساز بدن می شوند و این موضوع در نتیجه به لاغری و کاهش وزن کمک زیادی می کند.

4- لاغری با چای سبز به دلیل کمک به کاهش اشتها

بسیاری از افرادی که نمی توانند به اندام ایده آل شان برسند، از اشتهای زیادشان ناراضی و گله مند هستند. حتی ممکن است بسیاری دیگر تمایلی به خوردن غذای زیاد نداشته باشند، اما پرخوری آنها به دلیل مصرف نوشابه های گازدار، شکلات و کاکائو و به طور کلی تنقلات این چنینی باشد. شاید نیمی از این پرخوری ها به دلیل اشتهای کاذب باشد. زمانی که فرد خسته، ناراحت و یا بی حوصله است، برای رهایی از این احساسات، خودش را مجبور به خوردن غذاها و مواد غذایی اضافی می کند. به همین علت کالری بیش از حد به بدن وارد می شود و چاقی و اضافه وزن اتفاق می افتد. لاغری با به دلیل کمک به کم کردن اشتها بسیار موثر است. کسانی که مرتبا از این چای گیاهی استفاده کردند، شاهد کاهش اشتهای کاذب خود بوده اند. زیرا این چای میل به خوردن غذای اضافی را در بدن از بین می برد. این موضوع یک گام بسیار مهم و موثر برای لاغری و کاهش وزن است.

5- لاغری با چای سبز به دلیل افزایش متابولیسم بدن

متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن یکی از فاکتورهای موثر برای چاقی یا لاغری است. بدن ما انسان ها تحت هر شرایطی به سوخت نیاز دارد. خوابیدن، نشستن، راه رفتن، تماشای تلویزیون و… همگی به سوخت نیاز دارند. اما طبیعتا سوخت مورد نیاز بدن در هنگام نشستن با دویدن یکسان نیست. قطعا در هنگام دویدن بدن به سوخت بیشتری نیاز دارد و به این ترتیب کالری بیشتری سوزانده می شود. لاغری با به این دلیل موثر است که ترکیبات موجود در این چای گیاهی متابولیسم بدن را افزایش می دهند. یعنی حتی زمانی که شما در حال تماشای تلویزیون هستید، بدنتان سوخت و ساز بالایی داشته باشد. بنابراین افزایش متابولیسم بدن در حالت کلی به شدت در لاغری و رسیدن به تناسب اندام موثر است.

6- لاغری با چای سبز به دلیل کمک به کاهش چربی های شکم

لاغری با یکی از بهترین روش های لاغری است. زیرا ترکیبات موجود در این چای کاملا بر ضد چربی هستند. همانطور که میدانید یکی از اصلی ترین دلایل چاق شدن و از بین رفتن زیبایی اندام، چربی است. شاید اندام شما بسیار لاغر و خوش فرم باشد، اما در اطراف شکم و پهلوهایتان چربی اضافه داشته باشید. شکم یکی از مستعدترین قسمت های بدن است که چربی زیادی را در خود ذخیره می کند. استفاده از چای سبز، به دلیل وجود آنتی اکسیدان های بسیار قوی، باعث لاغری و کاهش چربی های شکم می شود.

 لاغری با چای سبز چقدر زمان می برد؟

حال که متوجه شدید لاغری با چای سبز چگونه اتفاق می افتد و این چای گیاهی چه ترکیبات و چه تاثیراتی دارد، شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که لاغری با چقدر زمان می برد؟ بهتر است تا در همین ابتدا به شما بگوییم که برای لاغری با چای سبز باید کمی صبور باشید. یعنی پس از یک الی 10 روز استفاده از این دمنوش گیاهی انتظار معجزه نداشته باشید. بهترین و طبیعی ترین روش برای لاغری و کاهش وزن، روشی است که آرام آرام و به تدریج باعث لاغری و کاهش وزن شود. روش هایی که در مدت کوتاه باعث لاغری می شوند، به هیچ وجه برای سلامتی توصیه نمی شوند و قطعا عوارضی را به دنبال دارند.

برای لاغری با چای سبز باید روزی یک الی دو فنجان از این دمنوش گیاهی میل کنید. به خاطر داشته باشید استفاده از این چای گیاهی در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب، می تواند شمار در زمان کوتاهی به وزن ایده آلتان برساند. به شرط اینکه خودتان هم برای لاغری تلاش کنید و فقط به مصرف اکتفا نکنید. همچنین در نظر داشته باشید که اصلا نباید در مصرف چای سبز زیاده روی کنید و حتما باید اعتدال را در مصرف این چای رعایت کنید

دکمه بازگشت به بالا