بین الملل

اردوغان: “قرن ترکیه” را با یکدیگر خواهیم ساخت

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، تمامی ۸۵ میلیون شهروند ترکیه “قرن ترکیه” را با یکدیگر خواهند ساخت.

به گزارش مجله روز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از نخستین دیدار با کابینه جدیدش در آنکارا گفت: ما دو مفهوم “ثبات” و “اعتماد” را اجرا خواهیم کرد. ما “قرن ترکیه” را با ثبات و اطمینان خواهیم ساخت.

پس از آنکه هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نتوانستند ۵۰ درصد رای لازم برای پیروزی قاطع در دور نخست انتخابات در تاریخ ۱۴ مه را به دست آورد، انتخابات به دور دوم کشیده شد و اردوغان توانست در دور دوم که ۲۸ مه برگزار شد، مجددا پیروز انتخابات شود.

براساس نتایج رسمی، اردوغان با کسب ۵۲.۱۸ درصد آرا پیروز انتخابات شد در حالی که کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری خلق و رقیب اردوغان در انتخابات ۴۷.۸۲ درصد آرا را از آن خود کرد.  

اردوغان روز شنبه پس از برگزاری مراسم تحلیف در آنکارا، کابینه جدید خود را معرفی کرد.

اردوغان گفت: در این انتخابات، تک تک افراد در ترکیه با ما و ائتلاف‌مان پیروز شدند. تمامی ۸۵ میلیون شهروند ترکیه صرف نظر از ترجیحات و اولویت‌های سیاسی‌شان برنده هستند.

وی افزود، ملت با مشارکت بی‌سابقه‌شان در دو دور انتخابات، اراده و آینده‌شان را حفظ کردند. دموکراسی ترکیه به یک نقطه مرجع برای جهان تبدیل شده است.

اردوغان ضمن آنکه متعهد شد تا تک تک شهروندان را پذیرا باشد، گفت، بدون حذف کسی، برای این کشور تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا