استان ها

به تولید 300 هزار تن کاتد دست یافتیم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: به تولید 300 هزار تن کاتد دست یافتیم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: سال گذشته بعد از 40 سال فعالیت به تولید 300 هزار تن کاتد دست یافتیم و تلاش داریم این میزان تولید را به یک میلیون تن مس کاتد در پنج سال آینده برسانیم.

به‌گزارش خبرگزاری مجله روز؛ علی رستمی در نشست بررسی طرح‌های تولید و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور معاون وزیر صمت، اظهار کرد: در حوره اکتشافات در شرکت مس در پنجاه سال گذشته 7 درصد سرزمین اکتشاف شده و دارای رتبه پنجم جهان هستیم امیدواریم با توسعه  فعالیت‌های اکتشافی به رتبه 2 یا 3 جهان برسیم.

رستمی بیان کرد: در سال های 1400 و 1401 به ترتیب 130 هزار متر و 200 هزار متر اکتشافات مس در ایران با چند هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری خطر پذیر  انجام شده و قصد داریم امسال این اکتشافات را به 300 هزار متر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه گذرگاه اصلی حرکت در حوزه معدن؛ اکتشافات است، گفت: در این حوزه باید به طور ویژه دولت محترم کمک و حمایت کند و انتظار ما ایجاد مسیر سبز توسط دولت محترم برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از  15 دستگاه حفاری اکتشافی و یک واحد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب کشور با مشارکت دانشگاه تبریز برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی توسط شرکت ملی مس راه اندازی کردیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بهره‌برداری و راه‌اندازی از معدن سریدون به‌عنوان یکی از معادن بزرگ مس ایران ظرف چندماه آینده و در دولت سیزدهم شروع خواهد شد.‌

وی افزود: سال گذشته بعد از 40 سال فعالیت به تولید 300 هزار تن کاتد دست یافتیم و تلاش داریم این میزان تولید را به یک میلیون تن مس کاتد در پنج سال آینده برسانیم.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا