اقتصادی

شرکت‌های نوپای دانش بنیان بدنبال فرصت های صادراتی

درگفتگو با آنا مطرح شد؛

تولیدکننده داروی دانش بنیان دامی گفت: برای صیانت از امنیت حقوقی و دانش فنی محصولات دانش بنیانی نیاز به حمایت‌های مالی از سوی دستگاه‌های ذی ربط است.

قاسمعلی تیموری تولیدکننده داروی دانش بنیان دامی در گفتگو با خبرنگارگروه اقتصاد خبرگزاری علم وفناوری آنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: ما برای تولید برخی محصولات دامی که واردات آن‌ها با محدودیت مواجه شده بود، اقدام کردیم.

تیموری با اشاره به تولید آنیونیک خوش خوراک دامی افزود: این محصول یک خوراک درمانی است که برای تسهیل شرایط زایمان، کاهش کلسیم، کاهش پلاسما، بهبود مصرف خوراک و بهبود شیردهی دام‌های سنگین استفاده می‌شود.

فعال حوزه دانش بنیان در تولید داروی دانش بنیان دامی ادامه داد: پیش از این برای بهبود خوراک دام از نمک استفاده می‌شد، اما طعم تلخ آن نمی‌توانست به بهبود خوراک دامی کمک کند.

صادرات محصولات دانش بنیانی به کشورهای همسایه 

این فعال حوزه اقتصاد دانش بنیان که در نمایشگاه «آبادیران» حضور دارد، تصریح کرد: با امکان افزایش تولید آنیونیک خوش خوراک دامی می‌توانیم این محصول را به کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس صادر کنیم.

تولیدکننده داروی دانش بنیان دامی با اشاره به ضرورت احداث کارخانه بزرگ برای تولید محصول خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم حمایت مالی امکان احداث کارخانه برای ما مهیا نشد و ناچار فرآیند تولید را برون سپاری کردیم. همین امر می‌تواند امنیت حقوقی و دانش فنی تولید محصول را به مخاطره بیندازد.

تیموری تاکید کرد: می‌توانیم یکی از صادرکنندگان آنیونیک خوش خوراک دامی باشیم، اما در این مسیر لازم است شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت دامداری که اکثرا دولتی و نیمه دولتی هستند از شرکت‌های نوپای دانش بنیان حمایت‌های لازم را به عمل بیاورند.

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا