اقتصادی

کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از استان میزبان تامین شود

مجله روز/بوشهر معاون اقتصادی وزیر کشور بر لزوم تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت از استان میزبان تاکید کرد و گفت: کالاها و خدمات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر باید از چرخه درون استان تامین شود و تنها در صورتی که امکان ارائه وجود نداشته باشد، از خارج از استان تهیه شود.

محسن کوشش تبار پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و کارکنان پتروشیمی بوشهر اظهار کرد: توجه به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، مطالبه جدی و همیشگی میزبانان صنعت است و امیدواریم در این راستا شاهد اقدامات موثر باشیم.

وی بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش در صنایع تاکید کرد و گفت: کامل کردن زنجیره ارزش بویژه در صنایع مادر، مورد تاکید وزیر کشور قرار دارد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: تکمیل زنجیره ارزش سبب می‌شود که اشتغال پایدار ایجاد شده و در بهبود وضعیت فروش و بازاریابی و درآمد ارزی نیز تاثیر بسزایی دارد.

کوشش تبار با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود در مذاکرات صورت گرفته با کشورهای حاشیه خلیج فارس، نسبت به مبادلات اقتصادی و صنعتی نیز مذاکرات جدی‌تری انجام شود تا شاهد رشد همکاری‌های تجاری و اقتصادی باشیم.

وی بر لزوم جذب و استخدام نیروهای بومی استان در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: در پتروشیمی بوشهر حدود ۴۵۰۰ نیرو فعال هستند که انتظار داریم ۸۵ درصد از شاغلان را نیروهای بومی استان تشکیل دهند.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: سیاست دولت بر حمایت از مرزنشینان غیور و فداکار است و تمام توان و انرژی خود را برای ارائه خدمات بهتر و موثرتر به این عزیزان به کار می‌بندیم.

در این نشست، موسوی مدیرعامل پتروشیمی بوشهر نیز گزارشی از وضعیت مجتمع پتروشیمی بوشهر ارائه کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا