آداب پذیرایی در ادارات

اولین قدم اصول تشریفات و پذیرایی در جلسات اداری

اولین قدم در آموزش پذیرایی و تشریفات اداری و رسمی، آموزش آداب و رسوم این حوزه است. آداب و رسوم پذیرایی و تشریفات اداری و رسمی شامل مباحثی همچون لباس، نحوه رفتار، نحوه صحبت کردن و رویارویی با مردم، میزبانی و چیدمان سفره و ارائه‌ی هدیه می‌شود. اینکه داخل پک همایش، چه چیزهایی باشد و با چه میوه‌ها، دسرها، نوشیدنی‌ها و تنقلاتی از میهمانان پذیرایی شود، به عوامل مختلفی بستگی دارد،

آداب و نحوه استقبال از مهمان رسمی

اگر مهمانانی به سازمان یا شرکت شما دعوت شدند، لطفاً در زمان ورود مهمانان به استقبال آنها بروید و از اینکه تشریف آوردند ابراز خوشحالی کنید و آنها را به داخل شدن به سازمان یا شرکت تعارف کنید.

نکته: در هنگام راه رفتن با مهمان یا مدیر خود شما در سمت چپ و مدیران و مهمانان در سمت راست شما قرار بگیرند. (در صورتیکه مسیر را می‌دانند)

آداب و نحوه بدرقه کردن مهمانان رسمی و اداری

در زمانیکه مهمانان شما در حال خروج هستند، شما بازهم باید آنها را تا جلوی درب خروجی همراهی کنید و البته در این شرایط باید در پشت مهمان خود قرار بگیرید نه مثل زمانیکه برای استقبال از مهمان خود رفته باشید و بخواهید صرفاً مسیر را نشان دهید.

خرید اینترنتی بهترین انواع شیر پگاه پاستوریزه، ویتامینه، بدون لاکتوز، غنی شده، کم چرب، پر چرب و… با قیمت عالی از فروشگاه ما موجود شد

آیا مهماندار باید فردی حرفه‌ای باشد؟

پاسخ این سوال بدون هرگونه درنگ بله است. میزبان در واقع تنها کسی است که مشتری او را می‌بیند. او نماینده کل پرسنل رستوران است و اگر رفتار او نادرست و غیرحرفه ای باشد، قطعا زحمات باقی پرسنل هدر خواهد رفت.

اگر فردی آموزش تشریفات و پذیرایی ندیده باشد و او را به‌عنوان کادر میزبانی رستوران انتخاب کنید، قطعا نمی‌تواند رضایت مشتریان را جلب نماید. رفتار صحیح و حرفه‌ای پرسنل میزبانی سبب جلب رضایت ارباب‌رجوع شده و آن‌ها را به مشتریان دائم شما مبدل می‌کند.

اصول تشریفات در رستوران چیست؟

میزبان در هنگام برخورد با مشتریان باید آدابی را رعایت می‌کند. این آداب و اصول تشریفات و پذیرایی برای هر مشتری و متناسب با نوع رستوران شما کمی متفاوت هستند. به مجموعه این رفتار‌ها اصول تشریفات و پذیرایی در رستوران می‌گویند. در ادامه مروری کلی بر آنها خواهیم داشت.

مواردی که باید در پذیرایی جلسه های اداری رعایت شود:

اگر شما مسئول پذیرایی از مهمانان، در جلسه ای که در اداره شما تشکیل شده است هستید، باید در هنگام پذیرایی جلسه به نکاتی که در ادامه گفته می شود، توجه فرمایید:

۱- قبل از شروع رسمی جلسه و ورود اعضای جلسه به اتاق جلسات ، برخی وسایلی که ممکن است در حین جلسه مورد نیاز باشد را روی میز قرار دهید. مانند: قندان، دستمال کاغذی، آب و دیگر وسایل مورد نیاز را آماده کنید. در مورد اینکه قرار است چه چیزی در جلسه پذیرایی شود، با مدیر خود صحبت کنید. این کار به شما کمک میکند تا بدانید چه چیزی را باید قبل از جلسه ، در اتاق جلسات قرار دهید.

۲- همواره سعی کنید هم نوشیدنی گرم (مثل چای، قهوه، نسکافه) و هم نوشیدنی سرد (مثل آب، شربت و … ) برای جلسه آماده کنید.

۳- اگر قرار است میوه جزء پذیرایی شما باشد، بهتر است قبل از شرع جلسه ، میوه را روی میز قرار دهید. و بشقاب و کارد و چنگال به اندازه اعضای جلسه داشته باشید.

۴- وسایل پذیرایی بهتر است ست باشند. چیدمان وسایل و نوشیدنی ها بر روی میز می تواند تاثیر بسیار خوبی بر میزان رضایت افراد حاضر در جلسه داشته باشد.

۵- برای اینکه بدانید از چه چیزی برای شروع پذیرایی استفاده کنید، با مدیر خود مشورت کنید. و برای بقیه چیزهایی که قرار است پذیرایی کنید نیز ترتیب مشخصی معین کرده و از آن پیروی کنید.

۶- تا حد امکان رفت و آمد در جلسه کاری را محدود کنید. به طور معمول اینطور است که یک بار در اول جلسه ، بار دوم در وسط جلسه و یک بار در انتهای جلسه پذیرایی کنید. البته که همه ی این رفت و آمد ها باید با هماهنگی مدیر انجام شود. بعتر است این هماهنگی قبل از شروع جلسه صورت گیرد، تا در حین جلسه سردرگم نباشید.

۷- با خوش رویی از مهمانان حاضر در جلسه پذیرایی کنید. لبخند به لب داشته باشید.

۸- به تمیز بودن وسایل پذیرایی حساس باشید.  بشقاب، لیوان و کارد و چنگالی که قرار است از آن برای پذیرایی در جلسه استفاده کنید را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

۹- نوع پذیرایی خود را متناسب با فصل و آب و هوا، مشخص کنید. به عنوان مثال نوشیدنی در زمستان بهتر است گرم و در تابستان سرد باشد.

۱۰- قبل از شروع جلسه اداری حتما از پر بودن آب سرد کن شرکت اطمینان حاصل کنید. همچنین بررسی کنید که لیوان داشته باشید.

پک صبحانه لاکچری آماده سبزینه در انواع و قیمت های متنوع قابل خریداری است. بسته بندی صبحانه بیرون بر که میتواند بهترین گزینه برای شرکت‌ها، ادارات و مدارس باشد.

دکمه بازگشت به بالا