روند صعودی مشارکت خیّرین در دوسال ابتدایی دولت سیزدهم

روند صعودی مشارکت خیّرین در دوسال ابتدایی دولت سیزدهم

مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، از رشد دو برابری مشارکت خیّرین در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم، خبر داد.

به گزارش مجله روز، مهندس محمد جواد حیدری ‌پور – مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت، در حاشیه سفر به جیرفت و جنوب کرمان، گفت: سمن‌ها و خیّرین، نماد مشارکت اجتماعی حوزه سلامت هستند و این مساله فراتر از آورده و بحث مادی است؛ یکی از رسالت‌های ما در این حوزه، تقویت اعتماد اجتماعی و توسعه آن در نظام سلامت است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت با اشاره به رشد دو برابری مشارکت خیّرین سلامت در سال‌های 1400 و 1401 نسبت به 2 سال قبل، افزود: روند صعودی مشارکت خیران و افزایش مشارکت ایشان طی دو سال ابتدایی دولت سیزدهم به این معنا است که اعتماد اجتماعی به حوزه کارهای خیر بیشتر شده است.

حیدری‌پور تصریح کرد: در حوزه سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت سه شاخص به عنوان محورهای اصلی مبنای کار است که شامل عدالت و شفافیت، اولویت بهداشت و پیشگیری و تمرکز بر مناطق کم ‌برخوردار است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت با بیان اینکه در حوزه خیّرین سلامت تلاش جدی داریم که مناطق کم برخوردار پوشش ویژه داشته باشند، تصریح کرد: سمن‌های فعال در حوزه سلامت بهترین تسهیل‌گران نظام سلامت در اجتماعی کردن و سهیم کردن مردم در حوزه سلامت هستند.

حیدری‌پور در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم در درازمدت موفق و دارای پایداری باشیم، باید حوزه سلامت را مردمی کنیم و این نقش را سازمان‌های مردم ‌نهاد به بهترین شکل می‌توانند اجرا کنند.

مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت ضمن تاکید جدی بر مشارکت سازمان‌های مردم‌ نهاد و تشکل‌های غیردولتی، خاطرنشان کرد: جنوب کرمان جزو نقاط هدف ما است و نگاه ویژه به این منطقه داریم، وزیر بهداشت هم برای پوشش مناطق کم‌ برخوردار جنوب کرمان دستور ویژه داده است.

حیدری‌پور با اشاره به اهمیت و ضرورت تقویت مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و خیّرین سلامت، گفت: خیّرین سلامت اتفاقات خوبی در جنوب کرمان رقم زده‌اند و امروز چند پروژه خیرساز افتتاح شده و با توجه به این‌ که جنوب کرمان به لحاظ کشاورزی جزو مناطق برخوردار است از این ظرفیت استفاده کنیم تا مشارکت مردمی در حوزه سلامت افزایش یابد.

مدیرکل سازمان‌های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت با اشاره به کلنگ‌ زنی ساختمان مرکز تالاسمی بیمارستان امام حسین(ع) منوجان با زیربنای ۲۰۰ مترمربع افزود: همزمان بخش تالاسمی بیمارستان منوجان که با اعتباری حدود ۳۰۰میلیون تومان تجهیز شده است، آغاز به کار کرد و امکان پوشش یک تا سه بیمار در روز را دارد. همچنین پانسیون شش واحدی پزشکان این بیمارستان که در ۲ طبقه با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و اعتبار ۴میلیارد تومان تجهیز و احداث شده است، افتتاح شد.

حیدری‌پور با اشاره به وجود ۱۱۰ بیمار تالاسمی در رودبار و جازموریان افزود: مرکز تالاسمی بیمارستان رودبار جنوب نیز با مشارکت خیران با زیربنای۲۶۴ مترمربع و ۱۵ تخت با تجهیزات کامل به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت در پایان سفر خود به جیرفت، با خانواده اسلامی، خیّر سلامت کهنوجی که در ساخت فضای ام ‌آرآی بیمارستان کهنوج با دانشگاه مشارکت داشته‌اند، دیدار کرد و ضمن تقدیر از مشارکت این خانواده و دیگر خیّران سلامت، گفت: مشارکت خیّران در مناطق کم ‌برخوردار اهمیت ویژه‌ای دارد و باید از این ظرفیت در منطقه بهترین استفاده را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا