تشکل های شاهد و ایثارگر تبلور مردم سالاری دینی و محقق جهاد تبیین هستند

مدیرکل دفتر تشکل های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این تشکل ها به عنوان نماد و تبلور مردم سالاری دینی می توانند نقش اساسی در تحقق جهاد تبیین ایفا کنند.

تشکل های شاهد و ایثارگر تبلور مردم سالاری دینی و محقق جهاد تبیین هستند

دکتر رحیم نریمانی که در همایش توانمندسازی تشکل‌های شاهد وایثارگر در هتل ثامن مشهد سخن می گفت،اظهار کرد: با توجه به ارتباط نزدیک  تشکل‌های شاهد و ایثارگر با عموم مردم،این همایش فر صت مناسبی برای تقویت ظرفیت‌های موجود  در این تشکل ها به شمار می رود.
نریمانی، مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها را وظیفه راهبری دانست و گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی، توانمندسازی تشکل‌های مردمی ایثارگری است و از تشکل‌های ایثارگری، برنامه‌محور حمایت می‌کنیم.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید در دوران تحول خود قرار دارد، اظهار کرد: تقویت تشکل‌های مردمی ایثارگری از جمله اقداماتی است که در این راستا دنبال می‌شود.
نریمانی مردمی‌سازی را محور اساسی در بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: تشکل‌های مردمی شاکله، بن‌مایه، شالوده و اساس کار ما در بنیاد هستند، از این رو اداره کل تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.
وی مهم‌ترین وظیفه تشکل‌ها را وظیفه راهبری دانست و اضافه کرد: یکی از موضوعات اساسی که در دست پیگیری داریم ماجرای جامعه مدنی، پیشروی، الگو بودن و پیش‌قراولی تشکل‌های ایثارگری است؛ از این رو تشکل‌ها باید جایگاه و نقش خود را بدانند و آن را با استراتژی‌های خاص خود تقویت کرده و برای کشور دغدغه‌سازی کنند.
نریمانی، با اشاره به اینکه تشکل‌های ایثارگری باید برای کلان کشور برنامه داشته باشند، تصریح کرد: تشکل‌ها پل ارتباطی حاکمیت با مردم برای حل یک مساله هستند، از این رو باید به دنبال ایده، خلاقیت و نوآوری باشند و راهکار ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ما از تشکل‌ها، برنامه‌محور حمایت می‌کنیم و وظیفه داریم مکتوبات و راهکارهای انها را پیگیری کنیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهبردی ما  توانمندسازی تشکل‌های مردمی ایثارگری است.
مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به اینکه تشکل‌ها باید زمینه اعتمادسازی و افزایش شاخص‌های سرمایه اجتماعی را در اولویت قرار دهند، ابراز کرد: روحیه مطالبه‌گری، شبکه‌سازی، جریان‌سازی، تحول‌گرایی و تحول خواهی، خلاقیت و ابتکار، میدان‌داری و حضور در عرصه‌های مختلف از وظایف تشکل‌های مردمی ایثارگری است.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ ایرانی تنیده شده، کسی که بتواند کار فرهنگی ماندگار با ضریب نفوذ بالا و مردمی انجام دهد، مورد اقبال خواهد بود.
نریمانی همچنین بیان کرد: مهمترین بستر توسعه در هر کشوری فرهنگ است و برای ایجاد توسعه پایدار باید زیرساخت‌های فرهنگی لازم فراهم شود.

وی یادآور شد: نگاه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشکل‌های شاهد و ایثارگر نگاهی استراتژیک است و باید از این فرصت طلایی استفاده حداکثری را داشته باشیم که نفع عمومی برای نظام دارد، لذا با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ ایرانی تنیده شده، کسی که بتواند کار فرهنگی ماندگار با ضریب نفوذ بالا و مردمی انجام دهد، مورد اقبال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ذات دولت سیزدهم حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران و به خصوص دکتر قاضی‌زاده هاشمی ایمان و باور قلبی به اهمیت و ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد و به دنبال گفتمان سازی توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر هستیم. رویکرد بنیاد برنامه‌محوری است و برنامه‌ای که مدون و با پشتوانه فکری اجرایی باشد مدنظر است و امیدواریم در این رابطه شاهد برنامه‌ها و پیشنهادات اعضای تشکل‌ها باشیم.

وی ایجاد  تشکل های در تراز انقلاب،بهره مندی از اصل خردمندی و عقلانیت و مشارکت‌ آفرینی، امیدآفرینی و تحول خواهی،خلاق و نواوری بودن‌ را از جمله اهداف بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: تشکل های شاهد و ایثارگر تبلور مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی هستد و از این رو می توانند در راستای جهاد تبیین نقش اساسی ایفا کنند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا