ارسال پیامک بر اساس کد پستی چیست؟ {تبلیغات نقطه ای}

ارسال پیامک انبوه منطقه ای همواره یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین نوع ارسال ها و دسترسی به جامعه هدف در سامانه های پیامکی محسوب میشود. با استفاده از روش ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای می توانید، مشتریان بیشتری را جذب کرده و در منطقه ی خود تبلیغات نمایید. پیام رسان با ارائه بروزترین نسخه ارسال منطقه ای خود، تحت عنوان ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته، یکی از کاربردی ترین ابزار های ارسال اس ام اس به سراسر کشور را مهیا کرده است. ابتدا بدانیم پیامک انبوه چیست؟

ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته چیست ؟

ارسال پیامک منطقه ای پیشرفته و البته هوشمند با قابلیت های متنوع ارسال پیامک انبوه با شماره شخصی و سایر روشهایی که در ادامه آورده ایم به گونه ای طراحی شده تا جامعه هدف خود را با تفکیک ها و قابلیت های بیشتری بر اساس منطقه و محل زندگی آن ها انتخاب کنید. یعنی با استفاده از پنل پیامکی پیام رسان می توانید به هر شهر ، استان و هر منطقه ای که میخواهید پیامک تبلیغاتی منطقه ای خود را ارسال کنید و تبلیغات خود را بصورت محلی و بر اساس محل زندگی مخاطبان و مشتریان خود انجام دهید .

نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای (قدم به قدم)

جهت ثبت ارسال های منطقه ای خود باید ابتدا یک پنل اس ام اس تهیه کنید . اگر در اینترنت کمی جست و جو کنید ، سامانه های پیامکی بسیاری هستند که پنل اس ام اس می فروشند، اما در سامانه پیامکی پیام رسان پنل اس ام اس رایگان ارائه میشود . فقط کافی است تا با کلیک بر روی بنر زیر ثبت نام نمایید.

  • قدم اول: ثبت نام در سامانه پیامکی پیام رسان
    با ثبت نام در سامانه پیام رسان ، شما صاحب یک پنل اس ام اس رایگان بدون نیاز به پرداخت هزینه فعالسازی و یا خرید ماژول های جداگانه خواهید شد.
  • قدم دوم: شارژ اعتبار پیامک های لازم جهت ارسال
    مثلا اگر میخواهید 50 هزار پیامک انبوه بصورت منطقه ای ارسال کنید ، باید پنل خود را به میزان 50 هزار پیامک شارژ کنید . برای محاسبه هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی ما یک ابزار انلاین نیز داریم که که می توانید از آن استفاده نمایید .
  • قدم سوم: ورود به بخش ارسال منطقه ای پیشرفته
    در این مرحله باید وارد زیرمنوی ارسال منطقه ای پیشرفته شوید و نوع ارسال منطقه ای خود را انتخاب نمایید . سپس باید متن تبلیغاتی خود را بنویسید.
  • قدم چهارم : انتخاب محدوده مورد نظر شما
    در این مرحله باید منطقه ای را که قصد تبلیغات در آنجا را دارید انتخاب نمایید . می توانید نام شهر و استان را بنویسید و یا با استفاده از نقشه ی موجود در سامانه ، یک محدوده خاص را انتخاب کنید.

انواع روش ارسال منطقه ای در پنل اس ام اس

  1. ارسال پیامک زنده به دکل LBS
  2. ارسال پیامک منطقه ای از روی نقشه
  3. ارسال پیامک منطقه ای به یک شهر و استان ( و یا کل کشور ایران)
  4. ارسال پیامک منطقه ای از دکل مخابراتی BTS
  5. ارسال پیامک منطقه ای بر اساس پیش شماره (ایرانسل یا همراه اول)
  6. ارسال پیامک منطقه ای بر اساس کد پستی

در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از موارد گفته شده میپردازیم.

ارسال پیامک زنده (Live) و مکان محور

همانطور که از نام روش ، شما می توانید به صورت زنده و لحظه ای به کسانی که در یک خیابان ، منطقه یا مکان خاصی حضور دارند پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید .

در این روش شما 3 سناریو منحصر بفرد خواهید داشت . مثلا می توانید به کسانی وارد تهرانپارس شدند پیامک منطقه ارسال کنید و یا کسانی که به مدت n ساعت در تهرانپارس حضور دارند . همچنین با استفاده از سناریو خروج می توانید مشتریانی که از یک منطقه خاص خارج می شوند را نیز تارگت نمایید .

با استفاده از روش می توانید به دکل های LBS همراه اول پیامک منطقه ای خود را بفرستید .

ارسال پیامک از روی نقشه

بر اساس این نوع ارسال پیامک انبوه منطقه ای میتوانید جامعه هدف خود را به تفکیک مناطق جغرافیایی و منطقه بندی های شهری مختلف به صورت آنلاین مشاهده و انتخاب کنید. بدین ترتیب اطلاع رسانی به تمامی منطقه های شهر های مورد نظر شما امکان پذیر خواهد بود.

ارسال پیامک منطقه ای به شهر ، استان و کشور

کافیست وارد ارسال منطقه ای شوید تا با انتخاب استان و شهر مورد نظر شما سامانه نمایش دهد .

سپس در کل شهر شما چند شماره همراه اول و ایرانسل وجود دارد و میتوانید با انتخاب هر کدام از آن شماره ها ارسال پیامک منطقه ای به استان خاصی از کشور و یا کل کشور داشته باشید.

ارسال پیامک منطقه ای از دکل ایرانسل BTS

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که میتوانید ارسال پیامک خود را به شماره هایی که از منطقه ی مورد نظر شما عبور میکنند انجام دهید ؟

با استفاده از این روش می توانید به شماره های که تا دو هفته ی قبل از منطقه ی مورد نظر شما گذر کردند و از دکلی که در منطقه ی انتخابی شماست انتن دریافت کردند ارسال پیامک انجام میشود .

ارسال پیامک منطقه ای به یک محدوده

ارسال اس ام اس منطقه ای بر اساس محدوده یا همان ارسال براساس کد پستی به این صورت است که با وارد کردن سه تا پنج رقم اول کد پستی منطقه مورد نظر می توانید به آن محدوه خاص پیامک ارسال نمایید.

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای

ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای یکی از پربازده ترین روش های تبلیغات پیامکی است که به شما کمک می کند تا بر اساس محل زندگی خودتان تبلیغات انجام دهید . با این کار هزینه ای که بابت تبلیغات منطقه ای انجام می دهید بیش تر از سایر روش ها به شما باز می گردد .

ارسال پیامک منطقه ای رایگان

ارسال پیامک منطقه ای با استفاده از پنل اس ام اس رایگان پیام رسان ، به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بدون نیاز به خریدد پنل اس ام اس پیامک منطقه ای رایگان بفرستید. البته استفاده از این امکان کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ی فعالسازی ندارد ، تنها لازم است تا شما تعداد پیامکی را قصد ارسال دارید خریداری نمایید.

منظور از ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای چیست؟

یکی از راه‌های اثربخش جذب مشتری تبلیغات پیامکی منطقه‌ای است. نحوهٔ کار به این شکل است که شما پیامک را از طریق سامانه‌های پیامکی برای کسانی ارسال می‌کنید که در یک منطقهٔ جغرافیایی خاص زندگی می‌کنند. برای مثال، رستوران شمشیری را با ۲ شعبه در بازار تهران و اندرزگو در نظر بگیرید.

این رستوران می‌تواند به ۲ روش عمل کند:

  • ارسال متن تبلیغاتی یکسان برای تمام مشتریان
  • ارسال متن تبلیغاتی بر اساس محل زندگی مشتریان

هدف از ارسال پیامک تبلیغاتی، انجام عملی مشخص (مراجعه به رستوران) است. با توجه به ترافیک سنگین هر ۲ منطقه، بهتر است پیامک تبلیغاتی هر شعبه به دست کسی برسد که در نزدیکی آن زندگی می‌کند. به خاطر داشته باشید که مسافت یکی از معیارهای مهم و تاثیرگذار در تصمیم‌گیری مشتریان است؛ بنابراین باید مشتریانی را هدف بگیرید که بتوانند از خدمات شما استفاده کنند.

کسب‌وکارهایی مانند مدارس، فروشگاه‌های لوازم خانگی، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها، هایپرمارکت‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های گل و گیاه و تعمیرات لوازم خانگی می‌توانند با کمک این سرویس، درآمد بیشتری کسب کنند. بیایید ببینیم ارسال اس ام اس تبلیغاتی منطقه‌ای چه سودی دارد.

۴ مزیت ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای

به دلایل زیر، باید به فکر ارسال پیامک بر اساس محل زندگی مشتری باشید:

زمانی که مشتری نتواند از پیشنهاد شما بهره ببرد، لغو اشتراک اولین کاری است که انجام می‌دهد. برای مثال، فرض کنید پیامک قالی‌شویی در کرج به دست فردی در خرم‌آباد برسد. چه نفعی برای ۲ طرف دارد؟ بنابراین با هدف‌گرفتن مشتریان واجد شرایط، بیشترین سود را از کمپین پیامکی ببرید.

·         ارسال پیامک انبوه منطقه‌ای آسان است

کافی است مخاطبان خود را بر اساس روش‌هایی که در بخش بعدی بررسی می‌کنیم، دسته‌بندی کنید و روی دکمهٔ ارسال کلیک کنید. احتمال اینکه مشتری از خدمات کسب‌وکارهای محل خود استفاده کند، بسیار زیاد است. این شانس را دارید که قبل از اینکه مشتری از خدمات رقبای شما در محله‌های دیگر بهره ببرند، آن‌ها را جذب کنید.

·         هر کسب‌وکاری می‌تواند از آن بهره ببرد

هر کسب‌وکاری از سوپرمارکت‌ها و سالن‌های زیبایی گرفته تا دندان‌پزشک‌ها و فروشگاه‌های پوشاک می‌توانند پیامک تبلیغاتی خود را منطقه‌ای ارسال کنند. تا اینجای مقاله، شما با ضرورت ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای آشنا شده‌اید؛ اما به چه شکلی می‌توان پیامک‌ها را منطقه‌ای ارسال کرد؟ مشتریان خود را چگونه دسته‌بندی کنیم؟ در بخش بعدی، دربارهٔ این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

۵ روش ارسال پیامک منطقه‌ای

شما بهتر از هر کسی می‌دانید که چه منطقه‌ای را باید هدف بگیرید؛ بنابراین بر اساس هدفتان، از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱. ارسال از روی نقشه

پنل‌های ارسال پیامک به شما اجازه می‌دهند یک منطقهٔ جغرافیایی خاص را روی نقشه مشخص کنید که پیامک تنها به دست افراد حاضر در آنجا برسد. هنگام استفاده از این روش، مطمئن شوید که اطلاعات مخاطبان روی نقشه به‌روز باشد؛ چراکه ممکن است به نتیجه‌ای که می‌خواهید، نرسید.

۲. ارسال لیستی

در این روش، شما باید ابتدا شماره‌های مشتریان خود را جمع‌آوری کنید و برای هر کدام، لیستی بر اساس محل زندگی درست کنید. پس از آن، لیست مورد نظر را در پنل ارسال پیامک بارگذاری کنید و نام هر منطقه را به‌عنوان نام آن لیست انتخاب کنید. در انتها و در زمان ارسال پیامک، لیست مرتبط با متن پیامک و پیشنهادتان را انتخاب کنید.

۳. ارسال بر اساس کد پستی

ارسال اس‌ام‌اس بر اساس کد پستی یکی از روش‌های رایج تبلیغات منطقه‌ای است. کافی است ۵ رقم اول کد پستی منطقهٔ موردِنظر را پیدا کنید و سپس از طریق پنل ارسال پیامک، مشتریان خود در آن منطقه را هدف بگیرید. پس از مشخص‌کردن رنج کد پستی، سامانه اس‌ام‌اس شما را برای تمام خطوط حاضر آن منطقه ارسال می‌کند.

کد پستی هر شهر در یک رنج مشخص است و شما می‌توانید از این طریق، پیامک را به دست مخاطبان آن شهر برسانید. با این حال، شما می‌توانید با استفاده از کد پستی هر منطقه از آن شهر، محدودهٔ کوچک‌تری را هدف بگیرید. ریسک این روش نسبت به سایر روش‌ها تا حدودی کمتر است و می‌توان نتیجهٔ بهتری از آن گرفت.

۴. ارسال بر اساس پیش‌شماره

شما می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس پیش‌شماره دسته‌بندی کنید. با این حال، بازدهی این روش نسبت به سایر روش‌ها کمتر است؛ چون نمی‌توان مطمئن شد که مشتری موردِنظر شما حتما در همان شهر زندگی می‌کند. از آن گذشته، از این روش فقط می‌توانید برای هدف‌گرفتن مخاطبانی استفاده کنید که از خدمات همراه اول استفاده می‌کنند.

۵. ارسال پیامک بر اساس استان یا شهر

ممکن است سامانه پیامکی لیستی از شماره‌های یک استان یا شهر آماده کرده باشد. شما می‌توانید از این لیست استفاده کنید و مشتریان خود را در یک استان یا شهر خاص هدف بگیرید. با این حال، ممکن است اطلاعات آن‌ها به‌روز نباشد. از طرفی، ممکن است پیامک شما به دست کسی برسد که به آن نیاز ندارد؛ چراکه شما تمام افراد استان یا شهر را هدف می‌گیرید.

بر اساس محل زندگی مشتری، پیامک بفرستید!

شلوغی شهرها و زندگی‌ها باعث شده است که مردم به‌دنبال استفاده از خدمات کسب‌وکارهای نزدیک به خانه یا محل کار خود باشند. تبلیغات منطقه‌ای راهی عالی برای برقرار ارتباط با مشتریانی است که در اطراف شما زندگی می‌کنند. در این مقاله، روش‌های مختلف برای ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای را بررسی و با شما دربارهٔ مزایای ارسال منطقه‌ای صحبت کردیم.

تمام کسب‌وکارها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. بسته به محل زندگی مخاطبِ هدفتان، می‌توانید از یکی از روش‌ها بهره ببرید. اگر سؤالی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در نهایت اگر تمایل دارید با چند نمونه کاربردی آشنا شوید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا