بین الملل

نفوذ صهیونیسم در جزیره عربی/ دانش‌آموزان سعودی خط فکری صهیونیست‌ها را مشق می‌کنند

اندیشکده صهیونیستی “نظارت بر صلح و سازگاری فرهنگی در آموزش مدارس” که برنامه های درسی مدارس را در سراسر جهان رصد می کند ، در گزارشی درباره تأثیر صهیونیست ها در فضای آموزشی داخلی و سعودی نوشت: “ل ‘عربستان سعودی حاوی مطالبی است که متنفر از ادیان دیگر ، از جمله مسیحیت و یهودیت ، اسرائیل و همجنس گرایی را در نسخه جدید کتابهای درسی برای دانشجویان از بین برده است.

طبق این مطالعه ، بررسی برنامه های درسی مدارس از سال 2016 نشان می دهد که بسیاری از برنامه های درسی تحت تأثیر تحولات منطقه ای ، به ویژه تغییرات داخلی در پادشاهی عربستان سعودی تغییر کرده اند.

در این گزارش آمده است: “با وجود تغییر در برخی از مسائل مربوط به (آزادی) زنان ، سایر ادیان و اسرائیل ، هنوز موارد افراط گرایی در برنامه درسی وجود دارد.” به عنوان مثال ، هنوز آثار خشونت علیه مسلمانان وجود دارد ، در حالی که بر تساهل در برابر غربی ها تأکید شده است.

بر اساس این گزارش ، این تغییرات همچنین شامل حذف محتوای مربوط به “جهاد به خاطر خدا” و شهادت است ، اما اقدامات تروریستی افراطی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است. سعودی ها همچنین محتوایی را که دستور دفاع از اسلام را با استفاده از خشونت صادر می کند ، حذف کرده اند.


بیشتر بخوانید:

رابطه با تل آویو تسلیم شدن در برابر دشمن اسلام است


“برنامه درسی جدید به طور ضمنی هولوکاست را ذکر می کند ، زیرا متن یکی از این درس ها در مورد” اخراج و از بین بردن برخی اقلیت ها از کشورهایی مانند اخراج یهودیان از اروپا و سرخپوستان از اوگاندا “صحبت می کند. این مرکز مطالعاتی را نوشت. این همچنین بر مجازات اعدام غیر مومنان (کافران) تأکید می کند و قسمتهایی را که باعث افزایش جنگ آخرالزمانی است که در آن مسلمانان تمام یهودیان را می کشند ، حذف می کند.

در کتابهای درسی جدید ، متنهای مربوط به استثمار جنسی صهیونیستها از زنان و یک فصل کامل از خطر صهیونیستها حذف شده است.

اعرابی 21 می نویسد: در اوایل سال 2017 ، محمد بن بوسلمان ، ولیعهد سعودی ، در بیانیه ای در جلسه ای به نام “گفتار جدید” ، به آنچه “ایدئولوژی های افراطی” خواند حمله کرد و اعلام کرد که کشورش این ایدئولوژی ها را نابود می کند و به زندگی عادی بازگشت

طبق نظر اندیشکده صهیونیست ها ، مطابق با اندیشه مسلمانان ، اظهارات ضد یهودی مبنی بر اینکه “نیروهای صهیونیست” جهان را اداره می کنند و به دنبال گسترش قلمرو اسرائیل از نیل تا فرات هستند ، دیگر در کتاب متن سعودی.

ماركوس شف ، مدیر كل م theسسه گفت: “ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدام واقعی و اساسی در بالاترین سطح برای تغییر و نوسازی برنامه های درسی و از بین بردن توهین ها هستیم.”

عربستان سعودی

کتب درسی سعودی ، که به طور آزاد در سراسر جهان عرب در دسترس است و اکنون در کلاسهای آنلاین تدریس می شود ، یهودیان و مسیحیان را “دشمن اسلام” می خوانند و می گویند که کافران “کارهای خوب انجام نمی دهند”. آنها همیشه جهنم خواهند بود.

این گزارش نتیجه گیری می کند: “با تشکر از مقاله چشم انداز 2030 با هدف نوسازی سلطنت سعودی ، این تغییرات نشان می دهد که سعودی ها افراط گرایی را کنار می گذارند.”

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا