فرهنگ و هنر

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در ساوه

مجله روز/مرکزی همزمان با ایام فاطمیه، صبح امروز کاروان شهدای گمنام به ساوه رسید و مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش مجله روز، کاروان شهدای گمنام که از ۱۶ لغایت ۲۶ آذرماه میهمان شهرهای مختلف استان مرکزی هستند پس از تشییع در نقاط مختلف شهرستان زرندیه به ساوه رسید و در بدو ورود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

با ورود پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام به ساوه، تشییع خودرویی از میدان شهید سردار سلیمانی تا میدان غدیر انجام شد و سپس بر روی دستان مردم این شهرستان از میدان غدیر به سمت مصلی امام علی(ع)، میعادگاه نماز جمعه برگزار شد.

تشییع کنندگان با نوای “حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست”، “شهید گمنام سلام”، “شهیدان زنده‌اند الله اکبر” و ” کجائید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت بلایی” یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند. همچنین با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در ساوه

امام جمعه ساوه در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام گفت: تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور مایه خیر و برکت است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه باید قدردان شهدا باشیم، تصریح کرد: هر کس مقام و جایگاه شهدا را بداند از خدا آرزوی شهادت می کند چراکه شهدا عند ربهم‌ یرزقون هستند.

وی به جایگاه والای شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام نزد خدا مقرب هستند و حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام به محضر خدا رفته اند.

امام جمعه ساوه بر تداوم راه شهدا و پیروی از سبک و سیره آنان تاکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور مصون ماندن جامعه از آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان شد.

قرار است پیکرهای مطهر شهیدان گمنام در شهرهای غرق آباد، نوبران، آوه و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی از توابع شهرستان ساوه نیز تشییع شود.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در ساوه

برگزاری آئین شبی با شهدا در مسجد ابوذر ساوه، همزمان با نماز مغرب و عشاء، قرائت زیارت عاشورا در کنار پیکر پاک شهیدان گمنام، در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع)، ساعت ۷ صبح روز شنبه، ۱۸ آذرماه از دیگر برنامه‌های حضور کاروان شهدای گمنام در ساوه است.

کاروان شهدای گمنام ساوه صبح روز شنبه ۱۸ آذرماه ساوه را به مقصد شهرستان دلیجان ترک خواهد کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا