فرهنگ و هنر

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) با حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مجله روز، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر-تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)- در این دیدار اظهار کرد: این دیدارها و همفکری میان امت اسلام و همچنین تمامی آزادیخواهان جهان می تواند منشأ برکات زیادی باشد.

وی با اشاره اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: اولین هدف در انقلاب ملت ما، آشنایی مردم در داخل کشور و در عرصه بین المللی با اسلام واقعی بود، هدف دیگر خارج شدن همه ملت های مسلمان و حتی آزادیخواهان غیر مسلمان از زیر بار سلطه قدرت های زورگوی عالم بود تا همه بتوانند روی پای خود بایستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) توسعه ارزش های اخلاقی و دینی در سطح بین الملل را از دیگر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرده و ادامه داد: استقرار امنیت در تمام دنیا، از بین رفتن ظلم و ستم در جهان، توزیع امکانات و ثروت و نعمت های الهی به صورت عادلانه میان تمامی ملت ها، از میان رفتن نگاه ها و سیاست های نژادپرستانه و تبعیض آلود، توسعه فرهنگ علم آموزی و تبیین و ترویج دیدگاه متعالی اسلام در خصوص جایگاه والای بانوان با توجه به نگاه ابزاری غرب به زنان از مصادیق اهداف نظام اسلامی ما بوده است.

وی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد اتحاد میان نیروهای موحد و متدین است تا با این همبستگی تمدن نوین اسلامی پایه ریزی گردد؛ طبیعی است که برای تحقق این هدف مهم درگام نخست استقلال علمی و بی نیازی از غرب و ظالمان جهان مورد انتظار بوده و ما معتقد هستیم که این امر امکان پذیر است.

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: در همین راستا شما عزیزان نیز با حضور و تحصیل در دانشگاه اهل بیت(ع) به دنبال آن بوده اید تا با علم آموزی و دستیابی به تخصص به کشورهای خود بازگشته و در حوزه تخصصی خویش، شاخص و اثرگذار باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه های نژادپرستانه در کشورهای اروپایی و آمریکایی خاطر نشان ساخت: قرآن کریم تمامی مومنان را از هر قوم و نژادی برادر یکدیگر می داند از این رو همه مسلمان در تمامی جهان زیر پرچم اسلام هستند و این تفکر الهی، اعتقاد و روش ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شعارهای فریبکارانه غرب را از دیگر توطئه ها علیه ملت های مسلمان خوانده و تصریح کرد: در سالیان گذشته همواره آمریکا و ایادی آن در مجامع بین المللی ایران را محکوم به اقدامات مغایر با حقوق بشر کرده اند اما در مسئله فلسطین و نسل کشی مردم مظلوم غزه، نه تنها این جنایات را محکوم نکرده بلکه از رژیم جعلی اسرائیل حمایت کردند و هم اکنون بهتر از گذشته ماهیت حقوق بشر آمریکایی و غربی کاملا روشن شده و در بسیاری کشورها مردم علیه این تجاوز آشکار به پا خواسته اند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر افزود: همه این اقدامات علیه امت های اسلامی، ایجاب می کند تا جهان اسلام بیش از پیش متحد شده و افکار عمومی دنیا را نسبت به این توطئه ها و جنایات دژخیمان زمان روشن نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) همفکری، همدلی و استفاده از امکانات یکدیگر مسلمانان را راهبرد مهمی در جهت اتحاد جهان اسلام عنوان کرده و اظهار داشت: در صورت تحقق این هدف مهم به لطف الهی می‌توان جهان را از ظلم و جهالت نجات داد.

وی با اشاره به ایجاد روحیه خودباوری در میان مردم ایران توسط بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام با شعار “ما میتوانیم” زمینه ساز اقتدار کنونی و استقلال کشور ایران شدند.

وی قدرت کشورهای ظالم جهان را پوشالی توصیف کرده و تصریح کرد: امت های مسلمان نباید از آمریکا و ایادی آن واهمه ای داشته باشند چرا که بی شک آینده ازآن ملت های مظلوم دنیاست و این بشارت و وعده الهی در قرآن کریم است و قطعا تحقق پیدا خواهد کرد.

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با تولیت آستان عبدالعظیم(ع)

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا