تندرستی

ارتباط ویتامین B ۱۲ با افسردگی

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که افسردگی و بی‌حالی می‌توانند نشانه‌ای از کمبود ویتامین B ۱۲ باشند.
 
کمبود ویتامین B ۱۲ به راحتی با مکمل‌ها یا با تغییرات در رژیم غذایی برطرف می‌شود. بدن از ویتامین B ۱۲ برای ساخت گلبول‌های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می‌کند و سایر علائم رایج کمبود ویتامین B ۱۲ شامل تجربه ضعف عضلانی و یبوست است. بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه کمبود ویتامین B ۱۲ داشتند.
 
پروفسور هدر کلر، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: اثرات منفی کمبود ویتامین B ۱۲ قابل توجه است. این موضوع در زمینه جمعیت سالخورده که به مراقبت طولانی‌مدت نیاز دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
این مطالعه شامل ۴۱۲ سالمندی بود که وارد خانه‌های مراقبت می‌شدند و بیش از نیمی از آنان سطح ویتامین B ۱۲ پایین و ۱۴ درصد کمبود این ویتامین را داشتند.
 
کایلن پیسترر، نویسنده اول این مطالعه گفت: افراد سالخورده با گذراندن زمان در خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت، اغلب افسردگی و تنهایی را تجربه می‌کنند به همین دلیل است که ما باید تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت زندگی و کیفیت مراقبت در این شرایط انجام دهیم.
 
غربالگری کمبود ویتامین B ۱۲ اولین گام برای هدف قرار دادن درمان B ۱۲ برای کسانی است که ممکن است بیشترین سود را کسب کنند.
 
سطح ویتامین B ۱۲ را می‌توان از طریق مکمل یا با خوردن غذا‌هایی مانند لبنیات، جگر، ماهی قزل آلا و تخم مرغ افزایش داد.

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا