این جنگ کار نتانیاهو را تمام کرد

ین جنگ کار نتانیاهو را تمام کرده است و حتی حزب لیکود هم در حال از دست دادن صندلی‌های خود در کنست است. انتظار می‌رود به‌زودی رژیم اسرائیل شاهد انتخابات زودهنگام باشد و شاهد برکناری نتانیاهو باشیم.

به گزارش مجله روز، منصور براتی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «صبح نو» با اشاره به دومین روز حمله آمریکا به یمن، اظهارکرد: «در طول یک‌صد روز اخیر، بخش محور مقاومت‌ توانسته ضربات مؤثری به نظامیان اسرائیل وارد کند؛ اما در این میان یمنی‌ها توانستند عبور و مرور کشتی‌های اسرائیلی را مختل و اقتصاد رژیم صهیونیستی را با شکست جدی روبه‌رو کنند. با نگاهی به عملکرد مقاومت‌ در غزه می‌توان دریافت این یمنی‌ها بودند که در برابر رژیم اسرائیل و آمریکا در دریای سرخ خوب نقش‌آفرینی کردند.» 

وی با بیان اینکه یمن با داشتن آبراه توانست در برابر رژیم اسرائیل و  آمریکا مقابله کند، ادامه داد: «حملاتی که یمنی‌ها علیه رژیم اسرائیل و آمریکا انجام دادند، نشان از شکل‌گیری قطب جدیدی در منطقه دارد که تأثیرگذار است. آنها آبراهی در اختیار دارند که توانسته‌اند آمریکا و رژیم اسرائیل را به واکنش درآورند و تبادلات رژیم صهیونیستی را تحت‌تأثیر قرار دهند. حمله حماس به رژیم اسرائیل که توهم شکست‌ناپذیری این رژیم را درهم شکست و قدرت آن را به چالش کشید، با واکنش خشمگینانه و افراطی رژیم اسرائیل مواجه شده است به‌گونه‌ای که سعی دارد این خسارت را با حملات ددمنشانه صد روزه به غزه تلافی کند. در این میان رژیم اسرائیل قصد کرده آن را به یمن نیز بکشاند تا در تبادلات اقتصادی با سقوط مواجه نشود.»

اقدامات یمنی‌ها یک نوع بازدارندگی است
 

این کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه اقدامات یمنی‌ها یک نوع بازدارندگی است، گفت: «حمله آمریکا به یمن نشانگر یک نوع بازدارندگی است تا حوثی‌ها چنین اقداماتی را انجام ندهند؛‌ اما یمنی‌ها تأکید دارند که تا پایان غزه، این نوع مقاومت ادامه دارد.» وی با بیان اینکه یمن‌ موفق به برقراری موازنه در منطقه است، ادامه داد: «جنگ آمریکا با یمن، ارتباط مستقیمی با جنگ غزه دارد. این جنگ که با مقاومت یمنی‌ها روبه‌رو شده است تا ایجاد موازنه و آتش‌بس دائمی در غزه ادامه می‌یابد؛ اما به نظر می‌رسد جنگ غزه تا یک ماه دیگر ادامه یابد و سطح درگیری‌ها پایین‌تر بیاید. اکنون رژیم اسرائیل اعلام کرده که مواضع حساس در غزه را دنبال خواهد کرد، این بدان معنی است که درگیری در غزه رو به کاهش است.»

براتی با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل به‌زودی شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام است، افزود: «این جنگ کار نتانیاهو را تمام کرده است و حتی حزب لیکود هم در حال از دست دادن صندلی‌های خود در کنست است. انتظار می‌رود به‌زودی رژیم اسرائیل شاهد انتخابات زودهنگام باشد و شاهد برکناری نتانیاهو باشیم.»
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا