عمومی

هشدار سطح زرد هواشناسی استان زنجان صادر شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش برف و باران و وقوع پدیده کولاک در مناطق کوهستانی استان زنجان هستیم، گفت: بر همین اساس و با توجه به شرایط جوی فعلی، هشدار سطح زرد هواشناسی در استان زنجان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که هم‌اکنون شرایط جوی استان ابری همراه با مه صبحگاهی و نیز وزش باد شدید گزارش شده است، افزود: با توجه به اینکه در برخی از محورهای مواصلاتی استان شاهد بارش برف هستیم، از این رو سطح جاده‌ها نیز برای تردد وسایط نقلیه لغزنده گزارش شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه علاوه بر لغزنده بودن سطح برخی از جاده‌های استان به دلیل بارش برف و باران، اختلال دید نیز به دلیل وجود که موضعی گزارش شده است، ادامه داد: توصیه ما به هم‌وطنان این است که در چنین شرایط حتی‌الامکان از تردد در جاده‌ها اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌وطنان در صورت انجام سفر ضروری در چنین شرایطی حتماً باید تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی جوی استان تا صبح فردا تداوم داشته و با خروج سامانه بارشی از استان، جو پایداری را تا روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد خواهیم بود.

رحمان‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر دمای هوای شهر زنجان ۲ درجه سانتی‌گراد بوده و این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است، تصریح کرد: طی روزهای آینده دمای هوای استان روند کاهشی یافته و هوای سردی بر استان حاکم خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا