اقتصادی

این کشورها دارای بیشترین ذخایر ارزی در جهان هستند!

این کشورها بزرگترین ذخایر ارزی جهان را دارند!

بر اساس محاسبات اخیر رایاناووست که اخیراً منتشر شده است، روسیه از نظر ذخایر ارزی به رتبه چهارم در بین بزرگترین اقتصادهای جهان رسیده است.

به گزارش بارنا؛ دارایی های روسیه که شامل دارایی های مسدود شده تحت تحریم های غرب می شود، بیش از 540 میلیارد دلار است.

داده های بانک مرکزی نشان می دهد که در 9 ماهه نخست سال جاری، دارایی های روسیه، از جمله دارایی های مسدود شده توسط غرب به دلیل تحریم های مرتبط با اوکراین، 540 میلیارد دلار افزایش یافته است و به روسیه اجازه می دهد تا از هند که از سال گذشته در رتبه اول بوده است، پیشی بگیرد. سال تابستان، چهارمی مجبور شد مسئولیت را بر عهده بگیرد.

دارایی هند در پایان سپتامبر 532 میلیارد دلار بود. هند و روسیه از سال 2015 با یکدیگر رقابت می کنند. چین با دارایی خیره کننده 3.193 تریلیون دلاری در پایان سپتامبر امسال، پیشتاز تاریخی خود را از نظر ذخایر بین المللی حفظ کرد. ژاپن با 1.238 تریلیون دلار در رتبه دوم و سوئیس با 892 میلیارد دلار دارایی در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، روند جالبی در نیمی از ده کشور برتر مشاهده شد، جایی که اقتصادهای نوظهور بهتر از همتایان خود در بازار توسعه یافته بودند: هنگ کنگ با عربستان سعودی به عنوان ششمین دارنده، برزیل به نهم و سنگاپور به رتبه دهم سقوط کرد. کره جنوبی به رتبه هفتم سقوط کرد.

آلمان و آمریکا در مقایسه با سال گذشته به ترتیب در جایگاه های یازدهم و دوازدهم قرار گرفتند و فرانسه به رتبه سیزدهم و پس از آن ایتالیا صعود کردند. مکزیک با سه پله صعود به رتبه پانزدهم رسید.تایلند، بریتانیای کبیر، اسرائیل، لهستان و جمهوری چک 20 رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

این مطالعه توسط Rianosty بر اساس داده‌های بانک‌های مرکزی 90 اقتصاد بزرگ جهان تا سال 2021 انجام شده است. نمونه نهایی شامل 50 اقتصاد با بزرگترین ذخایر بود که داده‌های خود را در اواسط سپتامبر نوامبر منتشر کردند.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا