فرهنگ و هنر

تغییر هندسه قدرت جهان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد

مجله روز/کرمانشاه رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تغییر هندسه قدرت در جهان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

سردار غلامرضا سلیمانی، امروز (۲۰ اردیبهشت) در جمع صعودکنندگان به ارتفاعات بازی دراز سرپل ذهاب با بیان اینکه انقلاب ۱۳۵۷ مردم ایران سرآغاز یک دوره جدید در تاریخ بشریت بود، افزود: این انقلاب دستاوردهای زیادی داشت که در طول زمان آشکار شده است.

وی گفت: دستاورد اولیه پیروزی انقلاب اسلامی  برچیده شدن حکومت سلطنتی و نظام پادشاهی موروثی در کشورمان بود. در طول هزاران سال قبل از پیروزی انقلاب، در کشور ما حکومت ها از پدر به پسر منتقل می شد که با پیروزی انقلاب بساط این حکومت موروثی برچیده شد.

سلیمانی عنوان کرد: استقرار مردم سالاری اسلامی در یک سرزمین حساس به نام ایران، دستاورد بزرگ دیگر انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای دیگر انقلاب در طول زمان مشخص شده، عنوان کرد: تغییر هندسه قدرت در جهان از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد. کشور ما قبل از انقلاب تحت سلطه آمریکایی ها بود و ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بر مقدرات ما سلطه داشتند، اما با پیروزی انقلاب، ایران بزرگ از سلطه آمریکا آزاد شد و آمریکایی ها یک گام بزرگ به عقب رانده شدند و هندسه قدرتی که آمریکایی ها با تکیه بر معادلات خاص نظام سلطه در ذهن داشتند به هم خورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حمله رژیم بعث عراق به کشورمان به فاصله کوتاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: صدام نماینده نظام سلطه بود و به پشتیبانی کشورهای مختلف آمده بود تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از هستی ساقط کند. در ماه های آغازین جنگ تحمیلی هم بخش های مهمی از سرزمین ما به تصرف درآمد که نمونه آن همین ارتفاعات بازی دراز بود، اما وقتی ملت به فرمان امام(ره) به میدان آمد و دفاع مردمی شکل گرفت، ابتدا پیشروی های دشمن متوقف شد و سپس عملیات های آزادسازی آغاز شد که نمونه اش عملیات بازی دراز و بیت المقدس بود و در طول یک سال همه سرزمین هایی که اشغال شده بود، از دشمن باز پس گرفته شد.

وی پیروزی‌های کسب شده در دوران دفاع مقدس را ناشی از فرهنگ پایداری و مقاومت مردم ایران که برگرفته از مکتب عاشورا است، دانست و گفت: امروزه همه موسسات مطالعات راهبردی دنیا عنوان می کنند که قدرت فقط متشکل از ابزارهای مادی و نفرات نیست و شکل‌گیری قدرت و تثبیت آن مستلزم یک اصل مهم یعنی وجود روحیه مقاومت است و این روحیه را ملت ایران به دنیا عرضه کرده است.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول این سالها هم با تکیه بر روحیه و راهبرد مقاومت توانست در برابر همه توطئه ها و فتنه های نظام سلطه و استکبار ایستادگی کند و به پیروزیهای بزرگی دست یابد و هم اینکه دنیا را با فرهنگ مقاومت آشنا کند.

وی به شکل گیری جبهه های مقاومت در کشورهای مختلف و ایستادگی در برابر نظام سلطه و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در شکل گیری این جبهه های مقاومت اشاره کرد و افزود: بدون تردید این نورافشانی‌ها و انفجارهای نور محدود به غرب آسیا نخواهد ماند و جهانیان را در بر خواهد گرفت، کما اینکه امروز در جریان خیزش دانشگاه های آمریکا و اروپا شاهدیم که همه از دانشجویان گرفته تا اساتید دانشگاه ها و دیگر مردمان آزادی خواه در دفاع از مردم مظلوم غزه پای کار آمده اند و اشغالگری را نفی و با آن مخالفت می کنند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد شکسته شدن استخوان های رژیم صهیونیستی هستیم، به مقاومت ستایش برانگیز مردم غزه اشاره کرد و گفت: مردم غزه با وجود تقدیم ده ها هزار شهید و قرار گرفتن زیر بمباران های شدید و تنگناهای بسیار، شکایتی نداشته و مقابل دشمنان ایستاده اند و این مقاومت ناشی از فرهنگی است که از انقلاب ما به دنیا صادر شده است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا