عمومیایرانی کسب و کار

نحوه اجرای دستگیره مخفی کابینت

راهنمای نصب دستگیره کابینت مخفی + ویدیو

دستگیره کابینت ممبران یه اکسسوری پر کاربرد توی آشپزخونه های امروزیه؛ توی این ویدیو میخوایم باهم به راهنمای نصب دستگیره مخفی بپردازیم، پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

نصب دستگیره کابینت مخفی

·         پهنا دستگیره

ابتدا باید به اندازه ی پهنای دستگیره، محل نصب اون رو به روی کابینت سوراخ کنید.

·         طول دو لبه کابینت

سپس باید به اندازه ی طول فاصله ی بین دو لبه ی کابینت، دستگیره مخفی رو بِبُریم. فقط باید حواسمون به پهنای قطعه های کناری باشه.

·         قطعه نگهدارنده

بعد از برش، کافیه قطعه کناری رو سر جای خودش نصب کنیم. حالا باید دستگیره مخفی رو سر جای خودش به روی کابینت بذاریم و اون رو با استفاده از قطعه ی نگهدارنده به روی کابینت پیچ کنیم.

·         نوع براکت

فقط باید حواسمون به این نکته باشه براکت نگهدارنده دستگیره مخفی، با توجه به نوع اون و برند اون ممکنه کمی متفاوت باشه اما نحوه ی نصب همشون یکسانه. نوع پروفیل دستگیره ها هم با توجه به محل نصبشون ممکنه کمی طراحی متفاوتی رو داشته باشن.

نحوه نصب دستگیره مخفی کابینت

کابینت یکی از مهم‌ترین وسایلی است که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به این که نوع طراحی این وسیله به طور مستقیم بر کیفیت جلوه و دیزاین آشپزخانه تأثیر می‌گذارد، معمولا خانم‌ها در حین خرید و انتخاب آن خیلی وسواس به خرج می‌دهند. به همین دلیل هم است که در حال حاضر در طرح‌ها و اشکال متنوعی به بازار عرضه می‌شود و جزء به جزء آن مدام تغییر می‌کند.

به عنوان مثال نیز می‌توان به دستگیره‌های مخفی و دستگیره تک پیچ اشاره کرد که جهت ارتقا جلوه ظاهری و کارایی کابینت‌ها، طراحی شده اند و به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که داشته‌اند، خیلی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. از این رو، قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد انواع دستگیره مخفی و نحوه نصب دستگیره مخفی کابینت، صحبت کنیم تا شما با شناخت آن‌ها بتوانید خرید بهتری را تجربه کنید.

انواع دستگیره‌های مخفی کابینت

دستگیره‎‌های مخفی، جدیدترین دستگیره‌هایی هستند که روی وسایلی مانند کابینت و کمد نصب می‌شوند و در قیاس با نمونه‌های قدیمی‌تر این وسیله کارایی بهتری دارند. این نوع دستگیره‌ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح ذیل است:

دستگیره آهن ربایی مکانیکی

یکی از مدرن‌ترین انواع دستگیره‌های مخفی، دستگیره‌های آهن ربایی مکانیکی هستند که کارایی عالی و منحصر به فردی دارند. ساختار این مدل دستگیره‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که فقط با فشار دادن درب کابینت به راحتی می‌توان آن را باز و بسته کرد.

دستگیره مخفی شاخه ای

یک نوع دیگر از دستگیره‌های مخفی، دستگیره‌های شاخه ای هستد که به آن‌ها دستگیره‌های متری نیز می‌گویند. دستگیره‌های شاخه ای طول زیادی دارند و به همین دلیل، برای کابینت‌هایی بالایی مناسب نیستند و بیش‌تر در کابینت‌های زمینی و پایینی، نصب می‌شوند. این مدل دستگیره‌ها در چهار نوع U شكل، H شکل، L شکل و J شکل تولید می‌شوند و در قیاس با نمونه‌های مشابه بیش‌تر عمر می‌کنند و بر همین اساس می‌توان گفت که انتخاب این مدل دستگیره‌ها در یراق آلات کابینت از لحاظ اقتصادی کاملا به نفع مصرف کننده است.

 دستگیره یکپارچه با درب کابینت

یک نوع دیگر از دستگیره‌های مخفی، دستگیره‌های یکپارچه با درب کابینت هستند که به صورت پنهانی بر روی لبه درب کابینت ایجاد می‌شوند. به عبارت بهتر می‌توان گفت که دستگیره‌های یکپارچه، همان قسمت پایینی کابینت هستند که به صورت شیب دار ساخته می‌شوند و از آن جایی که این مدل دستگیره‌ها مطابق ساختار کابینت طراحی شده اند و از همه لحاظ با آن هماهنگ هستند، انتخاب آن‌ها می‌تواند یک جلوه بسیار زیبا و تکرارنشدنی در آشپزخانه خلق کند.

 دستگیره پروفیلی پنهان

دستگیره‌های پروفیلی پنهان، یک نوع دیگر از دستگیره‌های مخفی هستند که در دو نوع L شکل و U شکل طراحی می‌شوند. این مدل دستگیره‌ها ظاهر بسیار زیبایی دارند و می‌توانند جلوه منحصر به فردی را در آشپزخانه خلق کنند.

دستگیره پروفیلی بیرونی

آخرین دسته از دستگیره‌های مخفی کابینت، دستگیره‌های پروفیلی بیرونی هستند. این مدل دستگیره‌ها در قسمت بالایی کابینت نصب می‌شوند و در حین باز و بسته کردن درب کابینت، عملکرد خوبی دارند.

نحوه نصب دستگیره مخفی کابینت

چگونگی نصب یک دستگیره کابینتی مخفی، به نوع دستگیره بستگی دارد و به بیان بهتر هر کدام از این دستگیره‌ها ساختار خاصی دارند و برای نصب و پیاده سازی آن‌ها، اصول و مبانی خاصی تعریف شده است. البته، حالا که با انواع دستگیره‌های مخفی کابینت آشنا شدید لازم است این نکته را نیز به شما گوشزد کنیم که نصب دستگیره، به طور مستقیم بر کیفیت کارایی کابینت تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل توصیه ما این است که نصب دستگیره کابینت را به افراد متخصص بسپارید تا این امر به بهترین وجه ممکن انجام شود و در حین استفاده از کابینت‌ها مشکلی برای شما پیش نیاید.

قیمت دستگیره مخفی کابینت

برای بر آورد و محاسبه قیمت دستگیره مخفی کابینت، مؤلفه‌های متعددی در نظر گرفته می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها نوع و کیفیت دستگیره است. از این رو، پیشنهاد ما این است که برای خرید یک جنس با کیفیت و ارزان، از سایت بارتو که متعلق به یکی از معتبرترین و خوشنام‌ترین فروشگاه‌های عرضه کننده یراق آلات مربوط به کابینت است، بازدید کنید. بد نیست بدانید که این سایت در حال حاضر جزء معدود سایت‌هایی است که بهترین و لوکس‌ترین انواع دستگیره‌ها را با یک قیمت مناسب به بازار عرضه می‌کند و متقضایان با مراجعه به آن به راحتی می‌توانند، بهترین نوع محصول مورد نظر خود را با یک قیمت مناسب خریداری کنند.

خرید دستگیره مخفی کابینت

در آخر نیز لازم می‌دانیم این موضوع را به شما متذکر شویم که در حین خرید و نصب دستگیره آشپزخانه، خیلی دقت کنید. چرا که این وسیله علاوه بر این که می‌تواند بر روی ظاهر کابینت‌های شما تأثیر بگذارد، کیفیت کارایی و طول عمر آن‌ها را نیز به شدت تحت شعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل مجدداً تأکید می‌کنیم که اگر در این زمینه تجربه و اطلاعات کافی ندارید و این وسیله را به خوبی نمی‌شناسید، حتما قبل از خرید، از یک کارشناس طراح داخلی کمک بگیرید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید و بتوانید یک جلوه زیبا در آشپزخانه تان خلق کنید و از وقت گذراندن در آن، لذت ببرید.

دستگیره کابینت پروفیلی مخفی و دستگیره لب درب چیست؟ به همراه عکس

در بسیاری از کابینت های مدرن اینروزها از دستگیره کابینت پروفیلی مخفی و یا دستگیره لب دربی استفاده می کنند. اما این دستگیره های لب درب، بالای درب نصب می شوند، در حالی که دستگیره های پروفیلی بر روی بدنه کابینت نصب می شوند. ابتدا به توضیح دستگیره های لب درب میپردازیم که در سه مدل هستند. این مدل اسم هایشان را بر اساس شکلشان که شبیه حروف انگلیسی بوده گرفته اند. یعنی اِچ (h)، جی (G) و اِل (L).

دستگیره مخفی کابینت چیست؟

وقتی صحبت از دستگیره مخفی کابینت میشود ممکن است اولین چیزی که به فکر ما می آید دستگیره های خم شده ی قدیمی و یا بدون طرح ویا با زاویه و یا حتی بدون زاویه میباشد و یا به این فکر کنید که آیا استفاده از این نوع دستگیره مناسب هستند یا خیر.

با استفاده از کابینت‌هایی با دستگیره مخفی یا پنهان دیگر نیاز به استفاده از دستگیره‌های قدیمی که همان میله‌های خمیده که از آن برای باز کردن کابینت استفاده میشود نیست. خرید کابینت آشپزخانه با دستگیره مخفی نمایی تمیز و یک دست و مدرن و شیک به آشپزخانه شما میدهد و هیچ دستگیره و ابزاری روی کابینت دیده نمیشود.

مزیا و معایب دستگیره های مخفی:

از آنجایی که انتخاب این نوع کابینت ها باعث مدرن شدنه فضای آشپزخانه ی شما میشود ، با در نظر گرفتن این موضوع دیگر به معایب این نوع دستگیره ها توجه زیادی نمیکنند.

مزایا:

استفاده از این نوع دستگیره ها باعث میشود که سال های زیادی از طرح کابینت خود استفاده کنید و از مد نمی افتد به دلیل سادگی کار در عین زیبایی، همچنین استفاده نکردن از دستگیره های قدیمی باعث جلوگیری از خطر های احتمالی در برخود با دستگیره ها و یا گیر کردن به آن ها را برای شما از بین میبرد.

معایب:

دستگیره های مخفی انواع مختلفی دارند و برخی از آن به صورت مکانیکی و یا مگنتی میباشند که با فشار دست باز و بسته میشود و اما مدل های دیگری نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن کانال هایی برای باز و بسته کردن درب کابینت وجود دراد که باعث تجمع گرد و غبار های در این فضا میشود و همچنین استفاده از کابینت های دستگیره مخفی هزینه ی بیشتری برای شما دارد.

انواع دستگیره مخفی

  • دستگیره آهن ربایی مکانیکی
  • دستگیره یکپارچه با درب کابینت
  • دستگیره پنهان پروفیلی
  • دستگیره پروفیلی بیرونی

دستگیره آهن ربایی مکانیکی

در این دستگیره‌ها نوعی ابزار شامل آهن ربا و یک قسمت مکانیکی و فنری وجود دارد که در داخل کابینت کار گذاشته میشود. اما کارایی آسان آن به این صورت است که به راحتی با فشار دادن درب و به وسیله فنر درب باز میشود.

دستگیره متصل یکپارچه با درب کابینت

در واقعیت این کابینت‌ها دستگیره خاصی ندارند و فقط درب کابینت دارای یک شیب است که میتوان از آن برای باز کردن درب استفاده کرد. به این ترتیب یک فضای مخفی در لبه درب ایجاد میشود.

دستگیره پروفیلی پنهان

این دستگیره ها فقط در کابینت‌های زمینی استفاده میشوند. در دو نوع L شکل و U شکل هستند و روی درب بصورت عمودی یا افقی وجود دارند. با توجه به رنگ های متنوع پروفیل ها ظاهر زیبایی را به کابینت‌ها اضافه میکنند.

دستگیره پروفیل بیرونی

این دستگیره ها به قسمت بالای درب چسبانده میشود و مقدار کمی از آن دیده میشود. البته در مدل های مختلفی تولید میشود که شکل خاص خودش را دارد و متناسب با آن دیده میشود.

ویژگی‌های کابینت دستگیره مخفی

  • دستگیره‌های مخفی فقط در کابینت‌های زمینی استفاده میشود.
  • جدیدترین و مدرن ترین مدل کابینت‌ها این نوع کابینت است.
  • با توجه به نداشتن دستگیره و بازی نکردن کودکان با آن، دارای امنیت بیشتری است. همچنین این دستگیره‌ها قابلیت قفل کودک نیز دارند.
  • به راحتی و به وسیله آرامبند باز و بسته میشوند.
  • به دلیل مخفی بودن دستگیره امکان اینکه دستگیره به لباس یا وسایل گیر کند وجود ندارد.
  • سیستم باز و بسته شدن روان به کمک آؤام بند ها
  • فنر های بسیار قوی
  • آزادی عمل بالا
  • دسترسی راحت به داخل کابینت
  • ابعد کوچک کارایی بالا

دستگیره مخفی کابینت ، آشپزخانه‌ای زیبا و مطابق مُد روز!

دستگیره مخفی کابینت به نظر می‌رسد همان چیزی است که به آن کابین بدون دسته می‌گویند. این نوع کابینت‌ها طوری طراحی شده‌اند که دارای شیارهای مخصوصی به نام کانال باشند. کابینت‌ها با دستگیره مخفی، ظاهری شیک، مینیمالیست و مدرنی به دکوارسیون آشپزخانه می‌بخشند و می‌توانند از انواع چوب طبیعی، فلز، پی‌وی‌سی، فایبرگلاس و هر متریال دیگری ساخته شوند. همچنین از نظر عملکردی، باز کردن کابینت با دستگیره مخفی به آسانی کابینت‌های معمولی است؛ با بارتو همراه باشید.

دستگیره مخفی کابینت چیست؟ دستگیره پنهان در کابینت‌ها به صورت کانال توخالی و با شکل C یا J می‌باشد که در لبه دری کابینت تعبیه شده است. همچنین ریل کابینت در جلوی درب آن قرار دارد و فضایی را ایجاد کرده است که به راحتی می‌توان آن را با دست گرفت و درب کابینت را باز کرد. تنها تفاوت این کابینت با مدل‌های دیگر، نبود دستگیره است، وگرنه از نظر عملکردی (داشتن لولا یا ریل داخلی) کاملاً مشابه بقیه کابینت‌ها است. به طور کلی، کابینت با دستگیره مخفی، یکی از طرح‌های محبوب و پرطرفدار کابینت آشپزخانه است.

بررسی مزایای دستگیره مخفی کابینت

در زیر یک به یک به معرفی جوانب مثبت دستگیره‌های پنهان کابینت می‌پردازیم:

·         دستگیره مخفی کابینت ایمن‌تر است

از گرفتن آستین روی دستگیره گرفته تا احتمال صدمات جدی‌تر (خوردن سر به دستگیره ناشی از هُل دادن)، همه ما به خوبی معایب کابینت‌های دستگیره‌دار را می‌دانیم. با این حال، کابینت‌ها با دستگیره مخفی این مسئله را به کلی برطرف می‌کنند، زیرا دستگیره دیگر وجود خارجی ندارد. اگر بچه کوچک در خانه دارید، این بدان معنا است که باید از داشتن کابینت‌های دسته‌دار خودداری کنید.

·         کابینت با دستگیره پنهان ظاهری مدرن و شیک دارد

از نظر ظاهری، دستگیره مخفی کابینت باورنکردنی به نظر می‌آید. این کابینت‌ها به آشپزخانه شما سبکی مدرن و شیک می بخشد، به طوری که با همه دستگاه‌های برقی موجود آشپزخانه قابل سِت شدن است. همچنین کابینت با دستگیره مخفی به هیچ عنوان اثر انگشت را به خود نمی‌گیرد، زیرا انگشتان تنها فضای داخلی درب را لمس می‌کنند. به طور کلی، سبک کابینت بدون دسته همیشه مطابق با مُد روز است!

معایب دستگیره مخفی کابینت

جوانب منفی دستگیره پنهان کابینت در زیر آورده شده‌اند:

·         کابینت با دستگیره پنهان نیاز به نظافت مداوم دارد

اگر کابینت‌های آشپزخانه شما دارای کانال بالایی باشد (قسمت دستگیره مخفی در بالا قرار داشته باشد)، هنگامی که انگشتان شما داخل کانال را لمس می‌کنند، ممکن است از وجود گرد و غبار در این ناحیه تعجب کنید. به این معنا نیست که بگوییم این نواحی به طور مداوم پُر از خاک خواهند شد، اما باید آن را مورد توجه قرار دهداد، به خصوص اگر می‌خواهید آشپزخانه شما همیشه تمیز باشد.

·         دستگیره مخفی کابینت اغلب گران است

به دلیل فرآیند ساخت کابینت با دستگیره پنهان و همچنین هزینه سخت‌افزارهای تخصصی مورد نیاز مانند انگشت کشیدن یا مکانیزم‌های برقی، برای خرید این کابینت باید کمی بیشتر از یک کابینت استاندارد هزینه کنید. به عبارتی، کابینت‌ها با دستگیره پنهان معمولاً در حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از کابینت با دستگیره معمولی هزینه‌بردار هستند. به هر روی، اگر به این سبک کابینت علاقه دارید، می‌توانید از قیمت صرفه نظر کنید.

تیترهای این محتوا پنهان کن
دکمه بازگشت به بالا