برای درمان میگرن چه قرصی بخوریم؟

به طور کلی، سردرد خفیف یا شدید برای بسیاری از افراد درد شایع است. اغلب افراد مدت‌هاست که از این سردرد آزاردهنده رنج می‌برند بدون اینکه علت سردرد خود را بدانند و به دنبال مسکنی برای سردرد باشند.

قرص های ضد سردرد ممکن است در برخی موارد سردرد شما را کنترل کنند، اما اگر سردرد شما ناشی از بیماری های دیگری است، باید با پزشک خود مشورت کنید و سبک زندگی خود را تغییر دهید. کم خوابی، خواب زیاد، الکل زیاد و سیگار و موارد دیگر می تواند باعث سردرد شما شود. به عنوان مثال، به یاد داشته باشید که اگر مقدار زیادی الکل مصرف کنید، مغز شما مقدار زیادی آب از دست می دهد و کمبود آب در اطراف مغز می تواند باعث سردردهای بسیار دردناکی شود.

این مقاله  از مجله فرازطب راهنمای کامل استفاده از داروی سردرد است. با ما همراه باشید تا انواع داروی سردرد، آمپول سردرد و … را بشناسید و از شر سردرد آزار دهنده خود خلاص شوید.

انواع مختلف سردرد و مسکن های سردرد

سردرد می تواند در افراد مختلف منشأ متفاوتی داشته باشد. سردرد، میگرن و سردردهای ناشی از عفونت هایی مانند سینوزیت هر کدام علائم خاصی دارند. اگر مدام سردرد دارید، دانستن علت آن بسیار مهم است. در برخی از انواع سردردها امکان خوددرمانی وجود ندارد و مصرف هر دارویی باید زیر نظر پزشک باشد. اما اگر به دلیل استرس کار روزانه دچار سردرد شدید، مصرف قرص سردرد ممکن است مشکل را حل کند.

درمان سردرد عصبی

اگر در طول روز دائماً تحت استرس و اضطراب هستید و یا اگر شغل شما به تمرکز، دقت و مسئولیت پذیری زیادی نیاز دارد، ممکن است به دلیل استرس بیش از حد و کم آبی روی مغز، سردردهای دردناکی را تجربه کنید.

در این شرایط معمولا با مصرف قرص های سردرد یا مسکن های قوی سردرد مشکل برطرف می شود و نیازی به مراجعه به پزشک نیست.


درمان سردرد میگرنی

سردردهای میگرنی، بر خلاف سردردهای عصبی، ممکن است به استرس روزمره مربوط نباشند. اغلب افرادی که از میگرن رنج می برند، گاهی اوقات می توانند بدون انجام کارهای سنگین یا سنگین، این درد تحریک کننده را داشته باشند. سردردهای میگرنی یا میگرن ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشند که از پدر یا مادر شما به ارث رسیده است. با این حال، اگر فردی در خانواده شما از میگرن رنج می‌برد، بهتر است به خودتان داروی سردرد یا میگرن ندهید، به جای اینکه خودتان درمان را شروع کنید، 24 ساعت شبانه روز با یک متخصص مغز و اعصاب آنلاین تماس بگیرید.

درمان سردرد ناشی از کم خوابی

بدن شما مانند ساعت کار می کند و می تواند خود را تثبیت کند. اما اگر همیشه خواب با کیفیت کافی نداشته باشید و بدنتان انرژی لازم برای تثبیت را دریافت نکند، می تواند باعث سردردهای شدید شود. پس اگر بی خواب هستید و با قرص های سردرد عصبی خود را درمان می کنید،

سردرد ناشی از خواب زیاد

همانطور که کمبود خواب عملکرد بدن شما را مختل می کند و باعث سردرد می شود، به یاد داشته باشید که خواب بیش از حد نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد. سروتونین به عنوان مهمترین انتقال دهنده عصبی، نقش مهمی در هوشیاری و کیفیت زندگی شما دارد. به طور کلی، زمانی که بیش از حد می خوابید، مشکلی در ترشح سروتونین وجود دارد که می تواند منجر به سردردهای خفیف یا شدید شود.

علاوه بر این، خواب بیش از حد که معمولا در طول روز تجربه می شود، باعث ایجاد مشکلاتی در ترشح هورمون خواب ملاتونین می شود. به یاد داشته باشید که مغز یک ساختار سازمان یافته و بسیار حساس است و در برابر هر عاملی که مانع از کارکرد آن شود، مغز با ارسال پیام هایی مانند درد به بدن هشدار می دهد که به آن فشار وارد شود.

1. ناپروکسن برای سردرد شدید

به بسیاری از افرادی که با سردردهای مداوم مواجه هستند توصیه می شود که از داروی سردرد ناپروکسن و یا قرص میگرن آمریکایی استفاده کنند. ناپروکسن علاوه بر اثربخشی خوب در درمان سردرد، قرصی است که خانم ها می توانند برای تسکین درد قاعدگی نیز از آن استفاده کنند. باید توجه داشته باشید که ناپروکسن علاوه بر فوایدی که دارد می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

اولین هشدار در مورد ناپروکسن این است که اگر از زخم معده رنج می برید، هرگز مصرف ناپروکسن را به عنوان داروی سردرد در نظر نگیرید. ناپروکسن تأثیر بسیار قوی بر زخم های دستگاه گوارش دارد و می تواند باعث خونریزی داخلی شود.

2. استامینوفن و ایبوپروفن برای میگرن

علاوه بر ناپروکسن، یک مسکن قوی برای درمان فوری سردردهای شدید، دو نمونه محبوب از مکمل ها استامینوفن و ایبوپروفن هستند. استامینوفن، یک مسکن قدیمی، توسط افرادی استفاده می شود که با سردردهای روزانه ناشی از افزایش استرس و اضطراب شغلی و زندگی مواجه می شوند. البته باید به یاد داشته باشید که در مصرف استامینوفن زیاده روی نکنید، زیرا مانند هر قرص دیگری می تواند عوارضی داشته باشد.

ایبوپروفن یک مسکن بدون نسخه است که برای سردردهای شدید و مداوم استفاده می شود. افراد مبتلا به سردردهای خفیف و موضعی ممکن است بخواهند ایبوپروفن مصرف کنند، در حالی که با عوامل استرس زای خارجی سروکار دارند. ایبوپروفن اثر قوی دارد و می تواند سردرد موضعی را در مدت کوتاهی تسکین دهد.

3. آیا سردرد شما به سرعت عود می کند؟قرص ادوارگین

در مواقعی که سردردهای موضعی می توانند آنقدر آزاردهنده باشند که از توانایی فرد خارج است، مصرف مسکن Edvalgin می تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد. آدولین معمولاً توسط افرادی که از حملات شدید میگرن رنج می برند ترجیح می دهند زیرا به سرعت جذب می شود و می تواند به سرعت بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد.

4. نوافن ژلوپن برای سردرد است

نوافن و ژلوفن دو قرص ضد سردرد هستند که توسط شرکت های دارویی مختلف به شکل کپسول های آبی و قرمز تولید می شوند. ژلوفن یک قرص بسیار سنگین است و جدا از خطراتی که ممکن است برای سلامتی شما داشته باشد، می‌توانید روی اثربخشی و قدرت آن در موارد سردرد شدید حساب کنید. معمولاً از نوافن برای درمان دندان درد نیز استفاده می شود، اما از آنجایی که منشأ همه دردها در سیستم عصبی بدن انسان نهفته است، مکانیسم اثر مسکن ها تقریباً یکسان است.

دکمه بازگشت به بالا