راهنمای زندگی در دبی

دبی یکی از معروف‌ترین شهرهای امارات متحده عربی در صحرای خاورمیانه است. این شهر با داشتن برج‌هایی با معماری بی نظیر، مراکز خرید بزرگ، ساحل‌های زیبا و کارنامه اقتصادی درخشان مانند: بالا بودن حقوق و … توانسته مهاجران زیادی را از اقصی نقاط دنیا با سرمایه گذاری از طریق جذب کند. جالب است بدانید مطابق با آمارها حدود 80 درصد از جمعیت این شهر زیبا را مهاجران تشکیل می‌دهند. به همین علت امروزه زندگی در دبی، بین ایرانیان محبوب شده است.

اگر تمایل دارید در رابطه با مزایا و معایب زندگی در دبی و فرهنگ‌های آن آشنا شوید، با ما تا انتهای این مطلب از نیووی همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با هر آنچه که لازم است برای زندگی در امارات، بدانید آشنا کنیم.

علل محبوبیت زندگی در امارات

شرایط خوبی مانند: عدم نیاز پرداخت مالیات بر درآمد، رشد بالای شرایط اقتصادی، توسعه صنعت املاک با و …باعث شده است تا زندگی در دبی و برای ایرانیان مفید و سودمند شود و سالانه متقاضیان بی‌شماری کشور امارات را برای زندگی و مهاجرت انتخاب کنند. در ادامه به ویژگی‌های شاخص این کشور مانند رفتار مردم دبی با ایرانیان، برای آشنایی بهتر شما عزیزان از اقامت در این شهر جذاب اشاره شده است.

1- شرایط خوب زندگی در دبی

امروزه کشور امارات به دلیل پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی در زمینه املاک مانند: که داشته مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. افراد زیادی به دلیل عدم دریافت مالیات بر درآمد و داشتن حقوق بالا، زندگی در این منطقه را انتخاب می‌کنند. اما یکی از معایب زندگی در دبی بالا بودن هزینه‌ها است. قبلا در یک مقاله جامع منتشر شده در سایت به صورت کامل در رابطه با صحبت شده است. شما می‌توانید با مراجعه به این مقاله اطلاعات خوبی در این رابطه کسب نمایید.

یکی دیگر از علت‌هایی که شرایط مناسبی را برای «زندگی در امارات» فراهم کرده، وجود دانشگاه‌های معتبر در کنار محیط آموزش بین‌المللی است. همانطور که می‌دانید زبان رسمی در این منطقه عربی است، اما شما با یادگیری زبان انگلیسی به راحتی می‌توانید در دانشگاه‌ و مدارس به تحصیل بپردازید. وجود شعب مختلف دانشگاه‌های معتبر از کشورهای دیگرد، امکان تحصیلات عالی در رشته‌های مختلف را برای دانشجویان فراهم کرده است.

2- خوب بودن رفتار مردم دبی با ایرانیان

دبی شهری چند فرهنگی است که مردم آن با ملیت‌ و مذاهب مختلف در آن زندگی می‌کنند. رفتار مردم دبی با ایرانیان خوب و قابل قبول است اماراتی‌ها به ایرانیان احترام گذاشته و رفتار دوستانه‌ای با ما دارند . در به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید زندگی خوبی در این شهر داشته باشید، باید حتما از قوانین این شهر پیروی کنید.

3- قرار گرفتن در موقعیت مکانی مناسب

برای دانستن اینکه اقامت در امارات، برای شما مناسب است یا خیر لازم است بدانید این شهر زیبا کجاست و چه آب‌وهوایی دارد. دبی یک شهر ساحلی است که دارای آب و هوای معتدل زمستانی و گرم تابستانی می‌باشد. در روزهای گرم تابستان، دمای هوا بالا رفته و شرجی می‌شود اما در مابقی ماه‌های سال هوای متعادل و مطبوعی دارد. این شهر قطب اقتصادی کشور امارات است که در شمال شرقی شبه جزیره عربی واقع شده و مختصات جغرافیایی آن به عرض 25.276987 درجه شمالی و طول 55.296249 درجه شرقی می‌رسد.

دبی بخاطر داشتن موقعیت استراتژیک و راهبردی مناسب مانند: توسعه در صنعت املاک با وجود امکان برای افراد خارجی و ایرانیان، راه‌های گوناگون حمل‌ونقل زمینی، هوایی و دریایی که دارد، توانسته به یک مرکز تجاری و گردشگری جهانی در منطقه تبدیل شود. موقعیت ساحلی خوب، آن را به مقصدی تجاری و تفریحی برای گردشگران و ساکنان شهر تبدیل کرده است همچنین به دلیل نقش مفید در اقتصاد و سیاست‌های خوبی که با کشورهای دنیا دارد، به عنوان «دروازه ورود به خلیج فارس» شناخته می‌شود.

جزئیات شرایط زندگی در دبی

امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا است و با توانایی‌هایی که در رابطه با انواع روش‌های سرمایه گذاری مانند: صنعت املاک از خود نشان داده باعث شده است تا امروزه افراد زیادی تمایل به و زندگی در این شهر داشته باشند. در ادامه برای شما عزیزان راهنمایی بیشتری در رابطه با زندگی در امارات و دبی مانند: مذهب، آداب و رسوم، اقتصاد و … ارائه می‌دهیم.

1- فرهنگ و مذهب

دین مردمان کشور امارات اسلام است. به همین علت زندگی در آن برای ایرانیان نسبت به مهاجرین سایر کشورهایی که دینشان اسلام نیست اندکی راحت‌تر است. به طور کلی امارات کشوری مهاجر پذیر بوده و نظرات در مورد آن خوب است، باعث شده به همین علت افراد زیادی با فرهنگ و مذهب‌های مختلف از اقصی نقاط دنیا به این شهر مهاجرت کنند. لازم به ذکر است که دولت این کشور به تمامی ادیان احترام می‌گذارد و تمام شهروندان اجازه دارند آیین مذهبی خود را اجرا کنند.

2- اقتصاد دبی

شهر دبی به دلیل موقعیت استراتژیکی خوبی که دارد به سرعت در حال پیشرفت است. اولین منبع درآمد این شهر تا چند دهه اخیر نفت بوده است. اما به مرور زمان با پیشرفت در زمینه‌های اقتصادی و تجاری مخصوصا در زمینه ملک با و سایر املاک، به عنوان یکی از مراکز گردشگری و مالی توسعه یافته تجارت بین‌الملل در جهان تبدیل شده است.

یکی از مواردی که در اقتصاد این کشور تاثیر بسزایی داشته، صنعت گردشگری است. وجود هتل‌های لوکس، آسمان‌خراش‌های زیبا، مراکز خرید و سایر جاذبه‌های گردشگری مانند بلندترین برج جهان و جزیره مصنوعی نخل جمیرا از جمله مواردی است که باعث شده تا افراد زیادی از سراسر دنیا مشتاق زندگی در امارات باشند.

3- شرایط کار و اشتغال

رشد اقتصادی خوبی که دبی در چند دهه اخیر داشته، باعث شده تا شرایط کاری برای مهاجران این کشور بسیار مناسب و ایده‌ال شود. شرکت‌های چند ملیتی زیادی در این شهر فعالیت دارند که با پرداخت حقوق و مزایای مناسب، افراد متخصص زیادی را از سایر کشورها به سوی خود جذب می‌کنند.

4- سطح بالای امکانات رفاهی

کیفیت بالای زندگی در این منطقه بر همگان مشهود است. خانه‌ها و آپارتمان‌های لوکس، مراکز خرید مدرن، سیستم‌‌های بهداشت و درمان مجهز، پارک‌ و اماکن تفریحی فراوان، امکانات آموزشی بالا و از همه مهم‌تر امنیت بالا، باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در این شهر شده است.

5- شرایط خوب زندگی در دبی برای ایرانیان

موقعیت شغلی و تحصیلی مناسب این شهر و نزدیکی آن به کشور ایران، سبب شده تا مهاجران زیادی از کشورمان به این شهر مهاجرت کنند. همانطور که گفته شد دبی کشوری مسلمان است و این ویژگی زندگی را برای ایرانیان کمی راحت‌تر کرده است. با رعایت قوانین و مقررات حاکم در کشور امارات می‌توانید زندگی آسوده و آرامی داشته باشید.

مزایا و معایب زندگی در دبی

زندگی در هر کشوری با مزیت و معایبی همراه است. در ادامه برای تصمیم گیری بهتر شما مزایا و معایب زندگی در دبی، را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

معایب زندگی در دبی

  • بالا بودن مخارج زندگی در امارات
  • سخت بودن شرایط دریافت اقامت دائم
  • گرما و رطوبت زیاد فصل تابستان در دبی
  • طولانی بودن ساعات کاری

مزایای زندگی در امارات (دبی)

  • موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر
  • داشتن زمینه‌های شغلی فراوان
  • عدم نیاز به پرداخت مالیات بر درآمد
  • فرصت‌های شگفت انگیز تحصیلی
  • آشنایی با فرهنگ‌های مختلف
  • پذیرش ادیان ملیت‌های دیگر
  • کیفیت بالای زندگی
  • و…

روش های اقدام برای زندگی در امارات

  • تحصیلی: برای گرفتن اقامت تحصیلی ابتدا باید باتوجه به رشته دلخواه در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید. سپس با دریافت تاییدیه دانشگاه، مجوز اقامت موقت شما در طی تحصیل صادر می‌شود.
  • سرمایه‌ گذاری: اقامت از طریق ثبت شرکت برای افرادی با توان مالی بالا امکان پذیر است. برای ثبت شرکت شما باید با یک شخص اماراتی شریک شوید و سپس شهروندی سه ساله قابل تمدید دریافت کنید.
  • شغل: در این روش افراد می‌توانند با درخواست کار به شرکت‌هایی که به نیروی انسانی نیاز دارند و گرفتن تاییدیه در این کشور زندگی کنند.
  • ازدواج: افراد می‌توانند با ازدواج با یک فرد اماراتی شهروندی این کشور را دریافت کنند. البته اقامت از این طریق قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

اطلاعاتی درباره دبی و سایر شهرهای امارات

دبی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر امارات است که در جنوب شرقی خلیج فارس قرار گرفته و می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجارت در خاورمیانه قلمداد کرد. اقتصاد این شهر به دلیل استخراج نفت و تجارت بین‌المللی بسیار مساعد است.

دبی بیست و دومین شهر گران در جهان بوده که این موضوع می‌تواند زندگی در دبی را کمی سخت کند.

البته می‌توان گفت که با داشتن کار مناسب، می‌توان از پس هزینه‌های گران آن برآمد.

از دیگر شهرهای‌ مهم دبی می‌توان به اشاره کرد. زندگی در ابوظبی نیز می‌تواند بسیار دلنشین و جذاب باشد. این شهر پس از دبی دومین شهر پرجمعیت امارات است. این شهر، جزیره‌ای است که شباهت بسیار زیادی به حرف T دارد. ابوظبی حدود 2/3 اقتصاد امارات را در دست گرفته و از این رو بعد از دبی شهر مهمی برای کشور امارات به حساب می‌آید.

به طور کلی می‌توان گفت که دولت امارات با تغییر سیاست‌های خود توانسته تغییرات مهم و اساسی برای کشور به وجود آورد. این موضوع باعث شده تا امروزه کشور امارات جز در خاورمیانه باشد.

امارات کشوری با پرچمی قرمز، سبز، سفید، سیاه است که مساحتی معادل 83.600 کیلومتر دارد. واحد پول این کشور درهم امارت است. این کشور از 7 شیخ نشین کوچک تشکیل شده که عبارت‌اند از:

شیخ نشین‌های امارات متحده عربی
ابوظبی Abu Dhabi دبی Dubai
شارجه Sharjah راس الخیمة Ras Al Khaimah
عجمان Ajman فجیره Fujairah
ام القوین Umm al-Quwain

در بین شهر‌های امارات، را می‌توان یکی از مهم‌ترین و ثروتمند‌ترین آن‌ها به شمار آورد.  واحد پول این شهر از کشور امارات تبعیت می‌کند و واحد آن درهم امارات است. این شهر مساحتی معادل 4.114 کیلومتر مربع دارد که  در آن مشاغل و کسب و کار‌های مهمی فعالیت می‌کنند. وجود امکانات بی‌نظیر این شهر، زندگی در دبی را بسیار دلنشین می‌‌کند.

  • محمد بن راشد آل مکتوم (Mohammed bin Rashid Al Maktoum) امیر و پادشاه دبی است که به او معمار دبی گفته می‌شود که تغییرات مثبت زیادی را در آن به وجود آورده است.
  • حمدان بن محمد آل مکتوم (Hamdan bin Mohammed Al Maktoum) یکی دیگر از چهره‌های تاثیر گذار دبی شناخته می‌شود که به عنوان ولیعهدی دبی، فعالیت مثمرثمری دارد.

شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان چگونه است؟

برای آن که بخواهید به دبی مهاجرت کنید بهتر است که قبل از آن با تجربه زندگی افراد دیگر در دبی آشنا شوید. تحقیقات مختلفی در مورد میزان رضایت مردم در مورد شرایط زندگی در دبی انجام گرفته است. به طور کلی در این تحقیقات زندگی در دبی را بر اساس معیار‌های مختلفی نظیر آب و هوا، امنیت، مراقبت‌های بهداشتی و کیفیت زندگی سنجیده‌اند.

آب و هوا:

شهر دبی آب و هوای به نسبت گرمی دارد و در طول روز تحمل آن کمی سخت است. اما به دلیل سیستم‌های سرمایشی در محیط‌های کاری، می‌توان از گرمای آن چشم پوشی کرد.

امنیت:

زندگی در امارات امنیت بالایی دارد و از این رو شهر دبی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این شهر به هیچ عنوان نگران دزدی و جیب‌بری و… نخواهید بود. از این رو در این آمار، امنیت زندگی در دبی درصد بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. اجاره خودرو کیا در دبی محدودیت زمانی دارد. گردشگران و توریست‌ها می‌توانند حداقل ۷۲ ساعت و حداکثر سی روز از خودروهای رنتی استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا