استان ها

ماموریت های ستاد توسعه فناوری اتصال‌پذیری و ارتباطات

در غرفه خبرگزاری آنا؛

ماموریت های ستاد توسعه فناوری اتصال‌پذیری و ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ماموریت‌های این ستاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران از روز گذشته ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا دوم اسفند ادامه دارد.

خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و … در این نمایشگاه حضور دارند و مسئولان نهاد‌های مختلف از غرفه‌های حاضر بازدید می‌کنند.

خبرگزاری علم و فناوری آنا نیز در بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه حضور پررنگی داشته است. غرفه این خبرگزاری میزبان مسئولان در حوزه‌های مختلف است. یکی از مهمانان خبرگزاری علم و فناوری آنا محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات بود که با حضور در غرفه آنا به سوالات خبرنگار این رسانه پاسخ داد.

کرباسی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: به طور کلی بیش از ۹۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که حدود ۲ هزار شرکت آن مرتبط با حوزه ICT است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چشم اندازه حوزه ارتباطات و اتصال‌پذیری و پیشرفت آن با فناوری گفت:  اینکه ما بتوانیم فرهنگ توسعه فناوری را به درستی پیاده سازی کنیم، حمایت از اقتصاد دانش بنیان و حمایت از توسعه فناوری بوده که لازمه اقتصاد دانش بنیان است.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دسته بندی جدیدی که در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری شکل گرفت، تنها تمرکز روی اقتصاد دانش بنیان نیست و در کنار آن توسعه فناوری را دنبال می‌کنیم تا ده سال آینده هم بتوانیم اقتصاد دانش بنیان شکوفا و پویایی را شاهد باشیم.

دبیر ستاد توسعه اتصال پذیری و ارتباطات درباره گفت: چشم انداز اصلی که در ستاد دنبال می‌کنیم در حال حاضر ماموریت گرایی است؛ به طور خاص در حوزه شبکه ملی اطلاعات یکسری محور‌ها را به صورت اولویت تعیین کرده ایم و حوزه‌هایی از فناوری که در سطح دنیا شاهد پیشرفت‌های خوبی در آن بودیم مانند ۵G یکی از اولویت‌هاست.

کرباسی خاطر نشان کرد: ضروری است اکوسیستم ICT کشور به سمت این اولویت ها برود. اگر اکنون این اتفاق نیفتد بعد از سه تا چهار سال دیگر که ۵G توجیه اقتصادی پیدا کند اگر شاهد توسعه فناوری در این چند سال پیش رو نباشیم قطعا باید واردکننده کامل باشیم.

وی افزود: عملا ماموریت اصلی که می‌توانیم تعریف کنیم در حوزه توسعه فناوری‌های داخلی در یکی از مهمترین و جدیدترین نسل‌های ارتباطی که نسل پنجم دارد این است که بتوانیم اتفاقات مهمی را رقم بزنیم که بعد از چند سال این حوزه بتواند نیاز‌های داخل را تامین کند و حتی به فکر صادرات هم باشیم.

 

دکمه بازگشت به بالا