ایرانی کسب و کارعمومی

طریقه سرویس کولر گازی گری

قیمت کولر گازی گری 30000 موتور بزرگ به عوامل مختلفی از جمله مدل، سال تولید، نوع کاربری (سرد و گرم یا فقط سرد) و فروشگاه عرضه کننده بستگی دارد.

برخی از مدل های محبوب کولر گازی گری 30000 موتور بزرگ:

  • کولر گازی گری مدل GREE GNH30GM/B3NA3A: این مدل کولر گازی گری دارای ظرفیت 30000 BTU است و از نوع سرد و گرم می باشد. قیمت این مدل کولر گازی بین 9 تا 10 میلیون تومان است.

  • کولر گازی گری مدل GREE Fairy GS30H1: این مدل کولر گازی گری دارای ظرفیت 30000 BTU است و از نوع سرد و گرم می باشد. قیمت این مدل کولر گازی بین 8 تا 9 میلیون تومان است.

  • کولر گازی گری مدل GREE Winner GS30H1: این مدل کولر گازی گری دارای ظرفیت 30000 BTU است و از نوع سرد و گرم می باشد. قیمت این مدل کولر گازی بین 7 تا 8 میلیون تومان است.

نکاتی برای خرید کولر گازی گری 30000 موتور بزرگ:

  • قبل از خرید، حتماً از قیمت کولر گازی در فروشگاه های مختلف استعلام بگیرید.
  • از اصالت کالای مورد نظر خود مطمئن شوید.
  • کولر گازی را با گارانتی معتبر خریداری کنید.
  • به ظرفیت کولر گازی توجه کنید. ظرفیت کولر گازی باید با متراژ فضای مورد نظر شما متناسب باشد.
  • به نوع کاربری کولر گازی توجه کنید. اگر به دنبال کولر گازی برای استفاده در تمام فصول هستید، باید کولر گازی سرد و گرم خریداری کنید.

اگر مدت زیادی است که از کولر گازی خود استفاده نکرده اید . و یا می خواهید پس از استفاده از آن در تابستان آن را برای آماده کنید. به شما خواندن این مقاله را توصیه می کنیم. در این مقاله با مراحل تمیز کردن کولر گازی گری آشنا می شویم. تمیز کردن کولر گازی گری علاوه بر افزایش راندمان کولر ، احتمال خرابی را نیز کاهش می دهد.

مراحل تمیز کردن کولر گازی

تمیز کردن کولر گازی گری مراحلی دارد که باید به ترتیب انجام شود. با انجام درست این مراحل می توانید به خوبی بخش های مختلف خود را تمیز نمایید. این کار باعث افزایش قدرت سرمایش و گرمایش کولر گازی گری شما می شود.

  1. ابتدا برای تمیز کردن کولر گازی گری را خاموش کنید و از برق بکشید. جهت ایمنی از برق گرفتگی انجام این کار ضروری است.
  2. با احتیاط قاب جلویی کولر گازی گری را باز کنید.توجه کنید به سایر قطعات آسیب وارد نشود.
  3. فیلترهای کولر کازی گری را بیرون بیارید.
  4. فیلترهارا کاملا با فشار آب شست و شو دهید تا تمیز شود.
  5. مرحله ی فوق را تا تمیز شدن تمام گرد و خاک ها و خروج آب تمیز از فیلتر ادامه دهید.
  6. حال به آرامی سنسور کولر گازی گری را بیرون بیاورید
  7. سنسور را پس از پاکسازی مجددا در جای خود نصب کنید
  8. حال تا این مرحله پنل داخلی کاملا تمیز شده است
  9. حال باید فین ها یا کویل ها را شست و شو دهید
  10. با کمک یک آب باش به کویل ها آب بپاشین
  11. یک مسواک یا فرچه تمیز را پس از خیس شدن کویل ها بر روی آن بکشید تا تمیز شود.
  12. در صورتی که کولر گازی نزدیک آشپزخانه نصب شده برای تمیز کردن از اسپری گاز استفاده نمایید.
  13. اسپری را بر رو ی کویل بپاشید تا کف کند. سپس به مدت یک ساعت اجازه دهید تا چربی ها به خوبی تمیز شوند.
  14. بعد از یک ساعت چربی ها را از روس سطح کویل ها با آب پاش،مسواک یا فرچه تمیز پاک کنید تا کاملا براق و سیقلی گردند.
  15. برا یتمیز کردن کویل ها از بخارشور نیز می توانید استفاده نمایید.
  16. حال تمام قطعات باز شده را به جای خود بر گردانید.
  17. پنل جلویی کولر را ببنید . از محکم بودن آندر جای خود اطمینان حاصل کنید.
  18. حال در اخرین مرحله باید پنل بیرونی کولرگازی را تمیز کنید.

How to service the air conditioner

آموزش سرویس کولر گازی گری

تمیز کردن کولر گازی گری بخشی از قرایند محسوب می شود. برای انجام سرویس ،سرویسکار نیز ابتدا پس از قطع جریان برق و بازکردن پنل جلویی مراحل فوق را به ترتیب عمل می کند. در مرحله بعد قطعات مختلف دستگاه را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند.در صورت وجود مشکل قطعه را تعویض یا تعمیر می نماید تا مشکل بر طرف گردد.از این رو برای انجام سرویس کولر گازی گری بهتر است از سرویسکاران متخصص و متعهد کمک بگیرید. عدم دانش و مهارت کافی در امر سرویس کولر گازی می تواند باعث آسیب رسیدن به کولر گازی گری شما شود.

با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان یکی از موضوعات مورد بحث هر خانه ای آموزش سرویس کولر گازی در خانه هست و آشنایی با عملکرد کولر گازی مراحل سرویس آن برای کاربران ضروری است. کولر های گازی با توجه به عملکرد بالا در خنک نگهداشتن محیط طی سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته اند و از طرفی دیگر در برخی از مناطق کشورمان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و به همین دلیل ما در ادامه تصمیم داریم تا نکاتی پیرامون این محصول برودتی و  آموزش سرویس کولر گازی در خانه ارائه دهیم.

تنوع کولر های گازی در بازار بسیار بالا بوده و شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی های آن هستیم و همانند سایر محصولات خانگی نیاز به سرویس دارند که پیش از رسیدن فصل گرما بهتر است برای سرویس آن اقدام کنید. پیش از پرداختن به آموزش سرویس کولر گازی توصیه می شود که با نحوه عملکرد و راهنمای خرید آن آشنا شوید.

نحوه عملکرد کولر گازی چگونه است؟

کولر های گازی مجهز به اواپراتور، کندانسور و گاز مبرد هستند و نحوه عملکرد کولر گازی بدین گونه است که گاز مبرد جمع شده در کمپرسور با فشار به سمت کندانسور حرکت می کند و در آن جا با از دست دادن گرمای خود به مایع تبدیل می شود. سپس از کندانسور خارج شده و از لوله مویی و یا شیر انبساط عبور می کند که در نهایت دچار افت فشار شدید می شود و حالت دو فازی جامد و گاز به خود می گیرد و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می شود. در اواپراتور سرمای خود را از دست داده و به گاز تبدیل می شود.

نحوه عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش به این شکل است که هوای اتاق با چرخش فن ایندور از یک سمت یونیت درونی وارد شده و بعد از عبور از لوله های اواپراتور سرد شده و وارد اتاق می شود. مبرد تبخیر شده در اواپراتور به کمپرسور مکش شده و دوباره فرآیند تکرار می شود.مبرد تبخیر شده در اواپراتور به کمپرسور مکش شده و دوباره فرآیند تکرار می شود. اطلاع از نحوه عملکرد  پیش از پرداختن به آموزش سرویس کولر گازی در خانه الزامی بوده و می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مراحل سرویس کولر گازی در خانه

در این بخش مراحل سرویس کولر گازی در خانه به ترتیب گردآوری شده که می توان تمامی امور را در خانه انجام داد اگرچه سرویس کولر گازی یک کار تخصصی بوده و می توان آن را به کارشناس و تکنسین آن سپرد.

  1. پیش از شروع کار کولر گازی را از برق بکشید و برای اطمینان بیشتر فیوز مربوط به کولر گازی را در داخل جعبه فیوز تعبیه شده در کولر گازی قطع کنید.
  2. دومین مرحله ازآموزش در خانهمربوط به تمیز کردن فیلتر ها می شود که در ابتدا باید پنل جلویی را با احتیاط باز کنید و باید به طريقه باز كردن پنل كولر اسپيلت توجه کرد.

طريقه باز كردن پنل كولر اسپيلت بدین گونه است که باید انگشت خود را داخل شکاف‌های سمت راست و چپ دریچه قرار دهید وبه آرامی بیرون بکشید. با استفاده از آب و مواد شوینده می توان فیلتر ها را از گرد و غبار تمیز کرد.

  1. بعد از فیلتر ها حالا نوبت به تمیز کردن سنسور کولر گازی رسیده که در پشت فیلتر قرار گرفته است و با فشار دست می توان آن را جدا کرده و سپس با یک پارچه تمیز و خشک از گرد و غبار پاک کنید. تمیز کردن این سنسور رابطه مستقیم با عملکرد و میزان مصرف انرژی دارد که کثیف بودن آن به معنای اختلال در کار کردن و دستور روشن شدن اسپلیت است.
  2. کویل کولر گازیو یا صفحات رادیات شکل وظیفه اصلی خنک کردن و تهویه هوا را بر عهده دارند و به همین دلیل همیشه چرب هستند و از این روز تمیز کردن آن ها بسیار حائز اهمیت است.

برای شستشوی کویل کولر گازی می توان از اسپری چربی زدای و یا مایع گاز پاکن استفاده کرد که یک ساعت پیش از تمیز کردن روی کویل‌ها بپاشید تا کف کند و در نهایت  با یک آب‌پاش و برس نرم  گرد و خاک را از روی آن تمیز کنید.

  1. آخرین مرحله ازآموزش سرویس کولر گازی در خانهو اسپلیت به تمیز کردن پنل خارجی کولر گازی مربوط می شود که برای این کار باید به آرامی قسمت پشتی کندانسور را از دستگاه جدا کرده و سپس با یک وسیله دمنده هوا، مایع شستشو و یا فشار آب و یا وسیله مخصوص شستن و سرویس پنل اسپیلت داخل آن را تمیز کنید. امکان تمیز کردن کندانسور و یا پنل خارجی اسپلیت نیز وجود دارد و با استفاده از یک دستمال نم دار می توان فن و دریچه را تمیز کرد. قسمت های انتهای دستگاه ضد آب بوده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. بعد از پایان کار از محکم بودن پیچ ها مطمئن شده و می توان پره ها را روغن کاری کرد و بعد از خشک شدن کامل از دستگاه بهره برد.

مراحل سرویس کولر گازی در خانه باید به ترتیب انجام شود و حین کار به نکاتی مانند پوشاندن قسمت برقی با پلاستیک، استفاده از پارچه های مخصوص و فرچه های نرم، اطمینان از خشک بودن دستگاه، خودداری از انجام حرکات غیر ضروری و بررسی مسیر تخلیه لوله آب کولر و اسپلیت توجه شود.

هزینه سرویس کولر گازی چقدر است؟

همان طور که در بالا ذکر شد، افراد می توانند با خواندن مطلب آموزش سرویس کولر گازی در خانه این کار را در خانه انجام دهند که در نتیجه نیاز به پرداخت هزینه سرویس کولر گازی نیست اما برخی از افراد به منظور اطمینان بیشتر و یا نداشتن وقت ترجیح می دهند که به متخصصین این حوزه مراجعه کنید. کار کویل کولر گازی و مشکلات پیرامون آن از جمله مواردی است که بارها برای بسیاری از افراد مورد سوال بوده و به همین دلیل در این بخش قصد داریم تا در مطلب آموزش سرویس کولر گازی به این سوالات پاسخ دهیم.

همان طور که در بالا ذکر شد، کویل  وظیفه اصلی خنک کردن و تهویه هوا را بر عهده دارد و به همین دلیل در طول زمان کثیف می شود و در صورت تمیز نکردن یا عدم سرویس دوره ای با مشکلاتی مواجه خواهید شد که از جمله می توان به مصرف برق زیاد، از کار افتادن ناگهانی کولر گازی و عدم تولید گرما و یا سرما به اندازه کافی اشاره کرد.اسپلیت معمولا دو نوع کویل تبخیر در یونیت داخلی و کویل کندانسور در یونیت بیرونی دارد که باید نظافت آن ها به موقع انجام شود و برای تمیز کردن کویل کولر گازی می توانید به مورد چهارم مراحل سرویس کولر گازی مراجعه کنید.

جمع بندی درباره سرویس کولر گازی در خانه

سرویس کولر گازی در خانه به منظور افزایش راندمان و کاهش مصرف برق باید به طور مرتب انجام شود که امکان انجام آن در خانه وجود دارد و البته باید  نکات ذکر شده  را مد نظر قرار داد و حتما دفترچه راهنمای کولر گازی را مطالعه کرد و در صورتی که آشنا به کارهای فنی نیستید کار سرویس کولر گازی را به متخصصین و سرویس کاران بسپارید. از رعایت نکاتی ایمنی مانند اطمینان از قطعی برق دستگاه و  یا آب نریختن بر روی قسمت های برقی و فیوز غافل نشوید

دکمه بازگشت به بالا