ایرانی کسب و کاربین الملل

فرآیند درخواست ویزای ICT کانادا: گام به گام تا موفقیت

برنامه انتقال درون شرکتی کانادا (ICT) یک راه مناسب برای شرکت‌های خارجی است که می‌خواهند در کانادا گسترش یافته و از تجربیات و دانش کارکنان خود در جهت رشد شرکت در کشور کانادا بهره‌برداری کنند. این برنامه به کارکنان امکان می‌دهد تا در کانادا کار کنند و با داشتن شرکت در کانادا در صورتی که شرایط مهاجرت دائم را داشته باشند، موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند. در صورتی که شرکت و کارکنان مورد نظر بتوانند شرایط ویزای ICT را برآورده کنند، می‌توانند اجازه کار موقت کانادا را دریافت کنند.

این اجازه کار معمولاً برای مدت دو تا پنج سال صادر می‌شود و قابل تمدید است. در برخی موارد، کارکنان و همچنین خانواده‌های آن‌ها می‌توانند از امکانات مهاجرت دائم به کانادا بهره‌مند شوند. در این صفحه، جزئیات برنامه ویزای ICT، از جمله الزامات برنامه، مزایا، فرآیند درخواست و مسیرهای انتقال به اقامت دائم را بررسی می‌کنیم. یا Intra Company Transfer یک مدل ویزای کار زیرمجموعه برنامه International Mobility Program یا IMP است، که به صاحبان و کارمندان شرکت‌های بین‌المللی و واجد شرایط این اجازه می‌دهد که مشاغل خود را به کانادا منتقل کنند و از این طریق اجازه کار دریافت کنند.

ویزای ICT یک نوع ویزای کار یا ورک پرمیت کانادا محسوب میشود که به این شرکتها اجازه میدهد کارمندان عالی رتبه و متخصص خود را برای توسعه کسب و کار در کانادا به این کشور منتقل کنند. به کمک برنامه ICT شما قادر خواهید بود اجازه کار در کانادا دریافت کنید، وارد کانادا شوید و در ادامه به اقامت دائم کانادا Permanent Residence برسید. همسر شما همزمان با شما اجازه کار دریافت خواهد کرد و فرزندان شما هم تا سن ۲۲ سال امکان همراهی شما را خواهند داشت و اگر کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند میتوانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند!

در برنامه انتقال درون شرکت کانادا مانند سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا ، متقاضیان باید ابتدا تأیید کنند که آیا معیارهای واجد شرایط بودن آن برنامه را دارند یا خیر. متقاضیان همچنین باید یک استراتژی محکم در مورد نحوه ارائه پرونده خود به مقامات مهاجرت کانادا ایجاد کنند. در مرحله بعد، متقاضیان باید مدارک قوی برای حمایت از درخواست مهاجرت خود جمع آوری کنند و توضیحات مفصلی را در مورد اینکه چگونه معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده می کنند و چرا حضور آنها در کانادا ضروری است، ارائه دهند.

بنابراین، شرکت‌ها موظف هستند مدارک و مستنداتی محکم و قابل قبول ارائه دهند که ثابت کند گسترش شرکت به کانادا برای شرکت منطقی است و فعالیت‌های تازه تاسیس در کانادا به احتمال زیاد موفق خواهند شد و به اندازه کافی بزرگ می‌شوند تا کارکنان محلی را استخدام کنند. بنابراین، برای شرکت‌هایی که برای اولین بار در کانادا گسترش می‌یابند، ارائه یک مورد تجاری محکم و توضیح منطقی برای گسترش علاوه بر رعایت معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه های ویزای ICT بسیار مهم است. دولت کانادا حداقل مبلغ سرمایه گذاری را برای شرکت‌هایی که در کانادا توسعه می یابند تعیین نمی‌کند. با این حال، شرکت‌ها باید از نظر مالی سالم و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از عملیات جدید خود در کانادا و استخدام استعدادهای محلی باشند.

بنابراین، طبق تجربه ما، شرکت‌ها باید بتوانند فروش ناخالص جامد بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دلار در سال و دسترسی به وجوه نقد به مبلغ حداقل  ۱۰۰,۰۰۰ دلار  را برای پوشش هزینه‌های عملیاتی سال اول نشان دهند. علاوه بر سرمایه اولیه سرمایه گذاری، متقاضیان باید نشان دهند که اگر تا پایان سال اول به Entrepreneurs or self-employed individuals seeking only temporary residence – [R205(a) – C11] – International Mobility Program نرسند، به وجوه یا دارایی‌های اضافی برای حمایت از کسب و کار در کانادا دسترسی دارند. دولت کانادا حداقل مبلغ سرمایه گذاری را برای شرکت‌هایی که در کانادا توسعه می یابند تعیین نمی‌کند. با این حال، شرکت‌ها باید از نظر مالی سالم و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از عملیات جدید خود در کانادا و استخدام استعدادهای محلی باشند.

بنابراین، طبق تجربه ما، شرکت‌ها باید بتوانند فروش ناخالص جامد بیش از ۲۵۰,۰۰۰ دلار در سال و دسترسی به وجوه نقد به مبلغ حداقل  ۱۰۰,۰۰۰ دلار  را برای پوشش هزینه‌های عملیاتی سال اول نشان دهند. علاوه بر سرمایه اولیه سرمایه گذاری، متقاضیان باید نشان دهند که اگر تا پایان سال اول به خودکفایی نرسند، به وجوه یا دارایی‌های اضافی برای حمایت از کسب و کار در کانادا دسترسی دارند. کشور کانادا برنامه‌های مهاجرت تجاری مختلفی را برای مهاجران خود ارائه می‌کند که یکی از آنها ویزای ICT کانادا (برنامه انتقال درون شرکتی کانادا) می‌باشد.

ویزای انتقال درون شرکتی مناسب کسانی است که می‌خواهند کسب و کار خود را در کانادا گسترش دهند. در این مقاله، شما با جزئیات ویزای ICT، مانند مزایای آن، روش درخواست و فرآیند کار آن آشنا خواهید شد. ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) حدود 2 تا 10 هفته زمان می‌برد و در کنار آن گزینه‌های پردازش اولویتی نیز وجود دارد. کسانی که برای پردازش دو هفته ای ویزای ICT واجد شرایط باشند، می‌توانند ویزای خود را در عرض 2 هفته دریافت ‌کنند. لازم به ذکر است که گزینه‌های پردازش اولویتی برای کشورهای معاف از ویزا در دسترس است(پردازش بیومتریک در این 2 هفته گنجانده نشده است .

مبلغ سرمایه گذاری اولیه برای گسترش کسب و کار در کانادا دولت کانادا حداقل مبلغ سرمایه گذاری را برای شرکت‌هایی که در کانادا توسعه می‌یابند تعیین نمی‌کند. با این حال، شرکت‌ها باید از نظر مالی سالم و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از عملیات جدید خود در کانادا و استخدام کارکنان محلی باشند. اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را داشته باشید، احتمالاً نام ویزای ict کانادا به گوشتان خورده است. برنامه انتقال درون شرکتی کانادا (ICT) برای صاحبان مشاغل خارجی که مایل هستند تا فعالیت‌های خود را در کانادا گسترش دهند، بسیار مناسب است. در این مقاله به بررسی جزئیات مربوط به دریافت ویزای ICT کانادا می‌پردازیم؛ پس اگر تمایل دارید تا با این روش مهاجرت کنید، تا انتها همراه ما بمانید.

ویزای ICT کانادا چیست؟

ICT یک مسیر مهاجرتی تحت برنامه تحرک بین‌المللی است که به صاحبان مشاغل خارجی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا مشاغل خود را به کانادا منتقل و مجوز کار دریافت کنند. از طریق مسیر ICT، شما قادر خواهید بود که مجوز کار و در نهایت اقامت دائم (PR) کانادا را دریافت کنید. در بیشتر موارد، همسر و فرزندان متقاضی اصلی به ترتیب مجوز کار و مجوز تحصیل دریافت می‌کنند؛ بنابراین ویزای ICT کانادا به همراه اقامت راهی مطمئن و مناسب برای مهاجرت به کانادا به همراه خانواده است.

حال سؤال اینجاست که اگر تحت برنامه انتقال درون شرکتی به کانادا مهاجرت کنیم، آیا شرکت در کانادا می‌تواند در نوعی متفاوت از شرکت اولیه فعالیت کند؟ به طور کلی هیچ الزام قانونی وجود ندارد که هر دو شرکت در یک تجارت یکسان فعالیت کنند. با این حال توصیه می‌شود که شرکت کانادایی در یک تجارت مشابه یا همان صنعت فعالیت کند؛ زیرا IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا) می‌تواند سؤالاتی را در مورد واقعی بودن کسب و کار یا مناسب بودن متقاضی برای شرکت در یک تجارت بسیار متفاوت در کانادا مطرح کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا