عمومی

رفع مشکلات مردم با جدیت دنبال می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی مهرانگیز سه شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عمومی بخش ریگ به موضوع حقوق عامه و حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت: مسئولان جدید باید نسبت به صیانت از حقوق بیت المال اهتمام ویژه داشته باشند و در خصوص حقوق عامه در هر جا که تضییع حقوقی در حوزه قضائی و در هر زمینه‌ای چه در هوا، خشکی یا دریا مشاهده کردند حتماً ورود کرده و تا حصول نتیجه موضوعات را پیگیری کنند.

وی افزود: مسئولان قضائی باید در همه حال برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند در هر جا که مربوط به حقوق مردم است، حضور داشته باشد.

وی تکریم ارباب رجوع و مردم داری در هر حوزه قضائی را از اولویت‌های انتخاب مسئولین قضائی در این دوره دانست و گفت: مسئولین حوزه‌های قضائی باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که مردم‌دار باشند و مردم بتوانند به راحتی با آن‌ها دسترسی داشته باشند و درخواست‌ها و نظرات خود را بیان کنند. آنلاین انگیز در ادامه به برخی از موارد حقوق عامه نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این موارد مطرح شده که باید ورود کرد نقاط حادثه خیز در این بخش بود که باید در جهت اصلاح این نقاط اقدامات لازم صورت گیرد.

وی از مسئولان قضائی استان خواست نسبت به زمان رسیدگی‌ها و اطاله دادرسی حساس باشند و اجازه ندهند که روند رسیدگی به یک پرونده بیش از حد معمول طولانی شود چرا که این موضوع باعث فساد می‌شود و گاهاً اثر بازدارندگی آن نیز کم می‌شود.

رئیس کل دادگستری بوشهر با تاکید بر تعامل و ارتباط دو سویه با مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان اظهار کرد: مسئولان جدید قضائی باید در راستای حفظ امنیت مردم و ایجاد احساس امنیت پایدار در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

در این مراسم از زحمات موسوی پویا تقدیر و فاطمیان به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش ریگ معرفی شد.

دکمه بازگشت به بالا