نشاط

صعود زارع به فینال قهرمانی آسیا/ شانس ۲ طلا و ۳ برنز ایران در ۵ وزن دوم

نماینده سنگین وزن کشتی ایران راهی دیدار نهایی کشتی آزاد قهرمانی آسیا شد.

به گزارش مجله روز، در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امیرحسین زارع دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک در مرحله نیمه نهایی مقابل شامیل شاریپوف کشتی گیر روسی الاصل بحرین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل آنیرود از هند با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم راهی فینال شد اما رضا اطری در ۶۱ و حسین ابوذری در وزن ۷۴ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی مقابل رقبایشان تن به شکست دادند و راهی دیدار رده بندی شدند. هادی وفایی پور نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز مقابل حریفی از چین به روی تشک برود.

به این ترتیب آزادکاران ایران در ۵ وزن دوم شانس کسب ۲ مدال طلا و ۳ برنز را خواهند داشت. رقابت های رده بندی و فینال ۵ وزن دوم و پایانی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز آغاز می شود.

روز گذشته پنج شنبه و در جریان رقابت های ۵ وزن نخست این رقابت ها، رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند و پنجم شد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا