اقتصادی

عضو کمیسیون صنایع مجلس: نگاه‌ها نسبت به بخش خصوصی باید حمایتی باشد

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت مستمر از بخش خصوصی عنوان کرد: نگاه‌ها نسبت به بخش خصوصی باید حمایتی باشد.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با مجله روز به آسیب‌شناسی درباره روند خصوصی‌سازی در کشور پرداخت و گفت: در دنیا، دولت‌های مختلف بیشتر خروجی و عملکرد بخش خصوصی را تعقیب می‌کند تا ورودی این بخش را به این معنا که اگر بخش خصوصی موفق شد از او حمایت می‌کنند و اگر این بخش نتوانست درست عمل کند، علت این عدم موفقیت را پیگیری می‌کنند.

وی ابراز عقیده کرد: اما ما در مواجهه با بخش خصوصی، آنهایی که ورشکسته هستند را ورشکسته‌تر و آنهایی قوی را ضعیف می‌کنیم؛ کسی با بخش خصوصی ضعیف کاری ندارد اما اگر دیدیم که کسی در این بخش درخشید و موفق شد و پیش رفت و کار را پیش برد بر خلاف منطق خصوصی سازی از زمین و زمان علیه او بسیج می‌شویم که آن مجموعه را از دست او بگیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه بخش غیردولتی باید اقتصاد را شکوفا کند، اظهار کرد: نگاه‌ها نسبت به بخش خصوصی باید حمایتی باشد؛ در حالی که ما تجارب آلمان، ژاپن و چندین کشور دیگر را داریم و مشاهده می‌کنیم که این کشورها به سمت تقویت بخش خصوصی و حمایت متوالی از این بخش حرکت کردند و حمایت‌ها از بخش خصوصی باعث شکوفایی اقتصادی این کشورها شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا